האם ה-CIA מסייע לאובר לפעול נגד ארגוני עובדים?
לטענת ענקית התחבורה, שירותי משרד מודיעין אזרחי המקורב לסוכנות הריגול נשכרו לצורך חקירת "הדינמיקה של האיגודים מקצועיים" בעיר, אבל מאבקיה מול ניסיונות עובדיה להתאגד, עשויים להצביע על סיבות אחרות לגמרי למהלך
מזה מספר חודשים שאובר (Uber) הודפת האשמות הונאה הקשורות בחקירה של אחד מיריביה המשפטיים, שהזמינה ענקית שיתוף הנסיעות מחברת המחקר ארגו (Ergo), אשר עובדת בצמוד ל-CIA. מסמכים הקשורים במקרה מתייחסים גם לחקירות אחרות שאותן ניהלה ארגו בעבור אובר, אך עד כה פרטיהן של חקירות אלו נותרו חסויים.
ההוכחה לקשר שהתקיים בין שתי החברות, היא אימייל ששלח עובד של ארגו להיסטוריון בשם טרבור גריפיי, שאותו ניסה לגייס לעבודת מחקר שנושאה "ההיסטוריה של התארגנויות עובדים בסיאטל". באימייל טוען העובד של ארגו שהוא מייצג לקוח פרטי גדול במיוחד, שכעת נטען כי המדובר באובר עצמה, כך על פי פרסום מיוחד שעלה באתר The Verge.
לפי טענת האתר, הראיות אודות החקירה שמנהלת ארגו – החוקרת לכאורה פוליטיקת התאגדויות עובדים בסיאטל – מגלות שזו החלה זמן קצר לאחר הוראה שנויה במחלוקת שהביאה נהגים של החברה בעיר, להתארגן בחודש דצמבר להתמקחות קולקטיבית מול אובר.
חברת שיתוף הנסיעות אישרה את קיום פרויקט החקירה, ושבה וטענה כי היא חוקרת בכלל את "ההתפתחויות האחרונות בתחום איגודי העבודה בסיאטל", תוך שימת דגש על כך שהחקירה לא הייתה ממוקדת כלל בעובדים יחידים או בנהגים.
ארגו לא סיפקה תגובה לדברים.
שאלון "מפרק התאחדות"
באחרונה הנהיגה אובר מספר יוזמות במטרה לשכנע נהגים בסיאטל שלא לתמוך באיגוד הנהגים החדש המבוסס על היישום Based Drivers Association. בחודש ינואר האחרון החלו נציגי שירות הלקוחות של החברה לפנות לנהגים מסיאטל עם שאלון חדש, שהחל בסקר שביעות רצון הנהג אך הסתיים במסר חזק כנגד ועד העובדים. "זה פשוט מקרה שבו התאגדות קבוצתית אינה מתאימה למאפייני העבודה", נאמר בשאלון הטלפוני, שאחד העובדים לשעבר של החברה אפיין כ"מפרק התאחדות".
אובר מפעילה על נהגיה לחץ גדל והולך שלא להתאגד, וזאת משום שהתארגנות שכזו עלולה להעמיד אותה מול גוף בעל כוח פוליטי לא מבוטל, כנהוג בקליפורניה בכלל ובסיאטל בפרט, שבה מתמקד כרגע עיקר המאבק.
הסיבה לכך היא הצעת חוק עירונית, שאם תיכנס לתוקפה תסדיר את מעמד נהגי החברה, ותגדיר בינם לבין אובר יחסי עובד-מעביד, שאינם רצויים לענקית בעיקר משום שהם עלולים להיות כרוכים בעלויות של כמיליארד דולר לחברה. לעת עתה הגישה לשכת המסחר של ארצות הברית (The US Chamber of Commerce) תביעה כנגד עיריית סיאטל בדרישה להשהות את החלת החוק החדש, ובכך העניקה לאובר תמיכה גדולה.
"איני מופתע מכך שהם חוקרים אותנו, אבל אני לא יודע איזה מידע חדש ניתן להרוויח מכך", אמר דון גרהארט, בכיר בארגון נהגי המשאיות ומי שסיפק סיוע ארגוני לאיגוד החדש. "אין לנו מה להסתיר", הוא הוסיף והבהיר.
תגובות
(0)