"אם לא רואים את בן השיח – התקשורת איננה טובה"

"כשמדברים עם מישהו מהצד השני של העולם, רוצים לראות את הבעות הפנים שלו ולשמוע אותו כמו שצריך, ואת זה משיגים רק באמצעות וידיאו", אמר צבי גולדשטיין, מנהל הטכנולוגיה הראשי של ארגוקום

צבי גולדשטיין, מנהל הטכנולוגיה הראשי של ארגוקום. צילום: ניב קנטור

"תחום שיחות הועידה בווידיאו לא הצליח עד היום, לפחות לא ביחס שהוא היה צריך להצליח, בגלל גודל השוק", כך אמר צבי גולדשטיין, מנהל הטכנולוגיה הראשי של ארגוקום (ErgoCom).

גולדשטיין אמר את הדברים בכנס Unified Communications  & Collaboration. הכנס, שהופק על ידי אנשים ומחשבים, הפגיש ספקיות פתרונות ואנשי מקצוע עם לקוחות פוטנציאליים, כדי לחשוף את מה שחדש בתחום התקשורת האחודה. האירוע נערך באחרונה באולם האירועים LAGO בראשון לציון, בהנחיית יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

בדבריו השיב גולדשטיין על השאלה מדוע קיים צורך בשיחות וידיאו. "אחד היתרונות שלהן הוא לחסוך עלויות נסיעה. במקום להגיע לבן השיח, בין אם הוא בארץ או בחו"ל, ניתן לתקשר איתו, גם ויזואלית, מהמשרד. מה גם שכיום, עלויות הפס רחב הולכות ונעשות זולות יותר. בנוסף, כשמדברים עם מישהו מהצד השני של העולם, רוצים לראות את הבעות הפנים שלו ולשמוע אותו כמו שצריך. אם זה לא יקרה, התקשורת בין הצדדים לא תהיה טובה, ואת זה אפשר להבטיח רק עם מערכת וידיאו".

הוא הציג פתרונות של Yealink, אותה מייצגת ארגוקום. "מערכת הווידיאו של Yealink מציעה קודם כל ידידותיות בשימוש. מעבר לכך היא מציעה תמיכה ב-FHD, זום אופטי למצלמות, תצוגה בשני מסכים, יכולת שיתופי מצגות ומערכת אודיו איכותית על השולחן", אמר.

לדבריו, "יש לחברה מוצר לחדר קטן ומוצר לחדר גדול, בהתאמה למספר המשתמשים ולאיכות שמבקשים – עד לשמונה משתמשים בהרחבת רישוי. יש גם טלפון מנהלים ביחידה שולחנית עם אפשרות לשיחות וידיאו בהשתתפות של עד שלושה אנשים, כאשר המערכת יכולה להקליט את השיחה. כל הפתרונות יכולים להירשם כיחידת SIP במרכזיה. יש גם תמיכה בניהול חדרים חכמים, ואפשר להוסיף חיוג בקול בלבד".

אבטחת מידע בעולם התקשורת האחודה

יואב קרומבי, מנכ"ל משותף באגת, דיבר על בעיות ואיומי אבטחת מידע בעולם התקשורת האחודה. "זהו עולם תוכן עשיר ולכן נוצרות בעיות נוספות בתחום, כמו בקרת תוכן, ריבוי ממשקי קצה ולא פחות חשוב מכך, הצורך להגן מפני זליגת תוכן", אמר.

יואב קרומבי, מנכ"ל משותף באגת. צילום: ניב קנטור

יואב קרומבי, מנכ"ל משותף באגת. צילום: ניב קנטור

"קחו לדוגמה את העובדה שחלק מהתקשורת מבוצע בתהליכי Pier-to-pier, כלומר – חיבור ישיר בין שני מכשירי קצה של שני אנשים. במקרה כזה צריך להכריח את כל השיחות לעבור דרך השרת, אחרת לא תהיה שום אפשרות לשלוט במה שקורה בשיחה הזו", ציין.

לדבריו, "האבולוציה בפרישת תשתיות תקשורת אחודה מתחילה בדרך כלל בהטמעה של מערכת תקשורת במשרד, אבל מהר מאוד העובדים רוצים הנגשה גם מהעולם שבחוץ: רוצים שאיש מכירות יוכל לתקשר עם השרת גם בשטח, שהעובדים בבית יהיו זמינים למקרה הצורך וכדומה. זה יוצר בעיות של תקשורת מהעולם לרשת הפנימית של הארגון, שצריך לעשות אותה בצורה מאובטחת".

קרומבי נתן מספר דוגמאות לבעיות ופתרונות אבטחה. כך, לדוגמה, ניסיונות כניסה לא מורשים לרשת. לטענתו, הפתרונות הגנריים נכשלים במתן פתרון מלא לכך, ולכן יש צורך במנגנון רב ערוצי עם בקרה מרכזית. כך גם במקרה של אכיפת מדיניות בגישת MDM. "אולם, מה יקרה אם עובד של החברה יחליף טלפון?", שאל. "כך, בהיסח הדעת, הוא פותח את הפרצה למערכות הארגוניות, כי הוא משתמש במכשיר שהחברה לא התכוונה שיעבוד איתו. אפשר במקרה שכזה להגביל את הגישה רק למכשיר מנוהל ואם המכשיר הוא לא מציית יותר למדיניות – לנעול אותה".

תקשורת מכל מקום באמצעות וידיאו

ניר רונן, מנכ"ל ועידן, שהיא חברה בת באחזקה מלאה של סלקום, דיבר על תקשורת מכל מקום ומכל מכשיר באמצעות וידיאו, ועל שיתופי פעולה בנושא בין חברות. "תמיד יהיה מישהו שיציע פתרונות יותר זולים. השאלה היא מה מקבלים תמורתם. ועידן רוצה להתאים את הפתרון הנכון ואת שיתוף הפעולה המתאים ללקוח בצורה הכי טובה מתוך סל המוצרים שיש לה להציע", אמר.

ניר רונן, מנכ"ל ועידן. צילום: ניב קנטור

ניר רונן, מנכ"ל ועידן. צילום: ניב קנטור

לדברי רונן, "אנחנו מספקים בעיקר ראש שקט. האיש או הארגון שרוכשים את הציוד ואת השירות רוצים לקבל את השירותים מאיתנו ושלא יבואו אליהם בטענות, כי לקוחות הקצה שלהם הם הלקוחות האמיתיים ואנחנו צריכים לדאוג שהם יישארו כאלה".

לטענתו, היתרון הגדול של ועידן הוא השירות. "חרטנו את זה על הדגל מהרגע הראשון. אנחנו מספקים שירות 24 שעות ביממה שבעה ימים בשבוע, מבלי לתת ללקוח להמתין. בנוסף, מרבית הפתרונות שלנו מסופקים כשירות, כשהלקוח צורך בהתאם למה שהוא צריך ולא מעבר לזה. הדבר חוסך לו הוצאות, תחזוקה ותפעול", ציין רונן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים