טרוריסט של דאעש פרסם בפייסבוק רצח בשידור חי

הלייב סטרימינג של ענקית הרשת החברתית תופס כיוון בעייתי - אוויל לארוסי אבאללה שידר סרטון וידיאו ובו תיעד רצח של שוטר צרפתי ואשתו מול בנם הפעוט ● הסרת התכנים התמהמהה במשך שעות ארוכות

בדם קר ובשידור חי. אוויל לארוסי אבאללה

האם שירות הסטרימינג החדש של פייסבוק (Facebook) מתגלה גם כבעל תכונות פחות מלבבות, שמאפשרות לכל משתמש לשדר באמצעותו רגעים טעונים, פליליים או אלימים, שלא היו מוצאים את דרכם אל הרשת בנסיבות אחרות?

פרופיל הפייסבוק – של מי שמכנה עצמו "מוחמד עלי" (Mohamed Ali) ונקרא למעשה אוויל לארוסי אבאללה, המצהיר שהוא לוחם בשורות דאעש – כלל סרטון וידיאו בן 13 דקות שבו תועדו רציחות וגם 15 תמונות סטילס מזירת הרצח. הזוועות ירדו מהאוויר רק היום בשעות הבוקר המוקדמות.

הרגעים המחרידים, שבהם רצח אבאללה בדם קר שוטר הצרפתי בשם ז'אן בפטיסט סאלבני ואת אשתו אל מול בנם בן השלוש, שודרו בלייב ותמונות מהם הועלו לחשבון הפייסבוק של הטרוריסט יחד עם "הסברים" משלו לסיבות לרצח, כך טוען מומחה האבטחה צרפתי בשם דוויד תומסון.

"אני עדיין לא יודע מה אני הולך לעשות איתו"

תומסון, שמועסק בתחנת הרדיו הפריזאית RFI, אמר שפוסט מצמרר במיוחד שהתפרסם במהלך האירוע קשור לפעוט הניצול. בשלב מסוים, כך על פי תומפסון, הילד היה מאחורי אבאללה על הספה, והמחבל כתב: "אני עדיין לא יודע מה אני הולך לעשות איתו".

האירוע הרצחני, שהתרחש אתמול בערב (ב') בפרבר מגננוויל של עיר הבירה, כלל גם משא ומתן שנכשל עם נציגי המשטרה, שכוחות מיוחדים שלה פרצו לבסוף אל הבית הנצור, הרגו את הטרוריסט, וחילצו את הפעוט ההמום בן השלוש ללא פגע.

גורמי ממשל בצרפת מסרו לכלי התקשורת במדינה כי הרוצח בן ה-25 הגיע ממאנט לה ג'ולי, מקום שבתחנת המשטרה המקומית שלו עבדה רעיית השוטר שנרצחה. לפי הדיווחים, בשנת 2013 נידון אבאללה לשלוש שנות מאסר בגין חברות בארגון טרור וקשרים שניהל עם פקיסטן. מסיבות שעדיין נבדקות השתחרר אבאללה מהכלא רק מספר חודשים לאחר מאסרו, ואחרי שחרורו המשיך בקשריו עם ארגון הטרור.

בינתיים לא התפרסמה כל התייחסות של פייסבוק לדברים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים