CliClap: הדור הבא של פלטפורמות לשיתוף תכנים ברשתות חברתיות
הכירו סטארט-אפ המציע לחברות גישה נכונה עבור שימוש ברשתות חברתיות וסט כלים בדוקים ומדידים לתיעול פעילותן, בצורה שתיתן להן יכולות ניצול מקסימלית
כ-80% מהחברות בצפון אמריקה משתפות תכנים ברשתות חברתיות כחלק מרכזי מהאסטרטגיה השיווקית שלהן, ומשקיעות בכך כ-30% מהתקציב השיווקי. עם זאת רק 21% מתוכן מדווחות שהן מצליחות להוכיח את החזר ההשקעה.
עם 1.5 מיליארד משתמשים פעילים שמייצרים כ-30% מכלל התעבורה באינטרנט, רשתות חברתיות הפכו לזירה המרכזית לפעולה עבור אנשי השיווק. ואכן הן מספקות כלים מצוינים ונגישות למידע עבור כל משווק שרוצה לקדם תוכן ממומן דרכן.
אך המצב הרבה יותר עגום בכל הנוגע לשיתוף תכנים אורגני שאינו ממומן. למעשה, מאז שפייסבוק (Facebook) שינו את החוקים והורידו את כמות החשיפות האורגניות שדף מקצועי מקבל ל-6%-2%, ארגונים מתקשים להגיע לחשיפות.
בנוסף כמות התוכן האינסופית שמוצגת לכל אחת ואחד מאיתנו על הקיר, מקשה על היכולת של ארגונים להתבלט ומצריכה מהם לשתף תוכן איכותי על מנת לזכות בתשומת הלב שלנו.
CliClap, סטארט-אפ ישראלי חדש, פיתח פלטפורמה שעוזרת לחברות להשיג יעדים עסקיים בעזרת שיתוף חכם של תכנים ברשתות חברתיות.
מדובר בפלטפורמת SaaS שמאפשרת לחברות לשתף תכנים ברשתות חברתיות ולהוסיף מעליהם המלצות של תוכן נוסף, גם כאשר משתפים תכנים מרחבי הרשת (Curated content).
הפתרון עוזר לחברות לייצר לידים איכותיים, להגדיל הורדות של אפליקציות, חשיפה למותג, רישום לכנסים ולהשיג עוד אינספור יעדים עסקיים בכל פעם שהם משתפים תוכן באופן אורגני.
הפלטפורמה אינה דורשת התקנה ולוקח פחות מחמש דקות ליצור משתמש ולהתחיל להפיץ תכנים בפשטות וביעילות.
המיזם הוקם על ידי אריה זקס (CTO) ויונתן שניר (CEO), שניהם תושבי בכפר סבא.
זקז, בן 40 ואב לשלושה, ניהל קבוצת פיתוח בורינט (Verint) ושניר בן 40 ואב לארבע בנות, ניהל את תחום טכנולוגיות השיווק בנייס (NICE).
איך נולד הרעיון וכיצד הוצאתם אותו אל הפועל?
"כשהבנו ששנינו חולמים להקים סטארט-אפ, התחלנו לגלגל מספר רעיונות בתחום הדייטים והחתונות", אמר שניר, "אבל שנינו נשואים הרבה שנים והבנו שעדיף להתמקד בתחומים בהם יש לנו יתרון יחסי וידע נרחב, וכך הגענו לרעיון של CliClap שמשלב בין עולם השיווק בו אני מתמחה, לעולמות של Big Data ו-Text Analytics בהן אריה מתמחה".
"את המוצר פיתחנו בלילות ובסופי שבוע, בין עבודה למשפחה. כשהתחלנו לקבל פידבק חיובי מלקוחות, האצנו את הפיתוח ויצאנו עם גרסה ראשונית ללקוחות נבחרים. לאחר תקופה ארוכה בה עבדנו מהבית ומבתי קפה, הצטרפנו ל-הבננה (Hubanana), מרכז לסטארט-אפים של עיריית רעננה. במרכז אנחנו חולקים חלל פתוח עם סטארט-אפים נוספים שנמצאים בשלבים דומים לשלנו. במתחם אנחנו נהנים מהשירותים המגוונים שהמרכז מספק, ובעיקר מסביבת עבודה נעימה ושיתופית. את CliClap פיתחנו ומימנו בכוחות עצמנו, ולאחרונה גייסנו סכום ראשוני מאינג׳ל בסיליקון ואלי שאפשר לנו לצאת עם גרסת בטא ראשונה".
במה שונה הפתרון שלכם מפתרונות קיימים?
"הפתרונות הקיימים עוזרים לנהל, למדוד ולהפיץ את התוכן ברשתות חברתיות אך הם אינם עוזרים באופן ישיר לאיש השיווק לקדם יעדים עסקיים ואינם מונעים את הבזבוז האינסופי של יצירת תכנים שאינם איכותיים ומקבלים מעט חשיפות".
"CliClap מאפשרת גם ניהול והפצה וגם עוזרת לעמוד ביעדים, למדוד ולהבין מה עובד ומה נדרש כדי לשפר את הביצועים. הפתרון שלנו מאפשר לחברות קודם כל לשתף תוכן איכותי, ולאחר מכן לקדם יעד עסקי לקהל העוקבים שהביע עניין בכתבה. לדוגמה, חברה בתחום הסייבר תשתף כתבה שהתפרסמה בוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal) על פרצת אבטחה שהתגלתה, ובעזרת CliClap תוסיף מעל הכתבה תוכן שלה שייחשף בפני העוקבים שגילו עניין בנושא".
מדוע לדעתכם חברות צריכות להשקיע כל כך הרבה בהפצה של תכנים ברשתות חברתיות?
"אם עד לא מזמן חיפוש היה המקור המרכזי לצריכת תוכן, כיום רוב צריכת התוכן נעשית ברשתות חברתיות".
"כשאנחנו פותחים פייסבוק או לינקדאין (LinkedIn) אנחנו מעוניינים להתעדכן בכל מה שקורה, והציפיה שלנו היא להיחשף לתוכן איכותי ולא לפרסומות, בדיוק כמו שבעיתון אנחנו מדלגים על דפי הפרסומות ומחפשים את הכתבות המעניינות. ההבדל הוא שברשתות חברתיות הבחירה בידינו, וחברות שידחפו לנו פרסומות או תוכן בנאלי, לא רק שלא יגרמו לנו לקרוא, אלא אף עשויות לגרום לנו להפסיק לעקוב אחריהן".
"לכן, כיום רוב החברות מנהלות דפים ברשתות חברתיות ומשתפות תוכן מתוך הבנה שכדי לבלוט אל מול התחרות ובכלל, עליהן להביא ערך לקהל היעד שלהן, לייצר קשרים וקהילות ולהביא להם ערך מוסף".
איך הפתרון מתקבל אצל אנשי השיווק?
"בהתחלה היה קשה להסביר מה אנחנו עושים כי מדובר בקונספט חדשני, אבל ברגע שעשינו דמו קצר, מיד נפל האסימון וכל מי שנפגשנו איתו התחיל להשתמש. משיחות עם לקוחות קיימים אנחנו מבינים שהפתרון גם הקל על העבודה היומיומית שלהם וגם הביא תוצאות עסקיות מיידיות".
נקודת מבט
CliClap מציע גישה נכונה עבור שימוש ברשתות חברתיות וכן מציע כלים בדוקים ומדידים לתיעול פעילות החברות בצורה שתיתן להן יכולות ניצול מקסימלית.
מעולים. פותרים בעיה ממשית.. בצורה מדהימה. בהצלחה