בלון עלה לאוויר במחאה על שגוגל אינה משלמת מסים בארץ

ח"כ יואב קיש מהליכוד מתכוון להגיש, בפתח מושב הקיץ, הצעת חוק שתחייב תאגידים רב לאומיים לשלם מע"מ על הכנסתם בישראל

צפלין מחאה נגד העובדה שחברות ענק רב לאומיות כמו גוגל לא משלמות מסים רבים בישראל, אותו העלה באחרונה עו"ד גיא אופיר. צילום: יח"צ

מחאה חברתית נגד גוגל (Google): הבוקר (א') הועלה לאוויר מול משרדי גוגל  בתל אביב צפלין ענק, שנשא את הכיתובים "Google MUST PAY TAX" ו"כחלון, תמסה את גוגל".

כוונת המוחים לקרוא לשר האוצר, משה כחלון, לחייב חברות בינלאומיות גדולות – כמו גוגל ופייסבוק (Facebook) – לשלם מסים בישראל, בניגוד לנוהל המקובל על ידן במקרים רבים, להפחית את המסים שהן משלמות – באמצעות תכנון מס ותפעול הרישום של סניף החברה במדינה אחרת, שבה המסים זולים יותר. יצוין כי גם במדינות נוספות – דוגמת אירלנד – קמו קולות מחאה נגד הנוהג הזה של החברות הבינלאומיות.


את המחאה יזם עו"ד גיא אופיר ועמותת טרון שהקים. לדבריו, לא יתכן מצב בו תאגידים רב-לאומיים לא ישלמו מסים בישראל, בעוד שיש להם בארץ פעילות המניבה להם רווחים. מדובר לדברי עו"ד אופיר, במצב אבסורדי, שכן "המדינה מפסידה מדי שנה כמיליארד שקלים בשל אי-תשלום מס. אם גוגל ופייסבוק ישלמו מס, יהיה יותר כסף בקופת המדינה".

אפליה בין עסקים קטנים לתאגידים בינלאומיים

ח"כ יואב קיש (הליכוד) אמר כי "גוגל, פייסבוק, טוויטר (Twitter), אינסטגרם (Instagram), אמזון (Amazon) ואחרות – הן חברות ענק שעובדות בישראל, מרוויחות סכומי עתק ולא משלמות מע"מ, או מיסוי על רווחיהן למדינת ישראל".

ח"כ יואב קיש. צילום: ויקיפדיה

ח"כ יואב קיש. צילום: ויקיפדיה צילום: מאיר פרייליכמן, מתוך ויקיפדיה

לדבריו, "המשמעות של שוק חופשי היא לא הפקרות או חסינות לגדולים. מקטן עד גדול, כל הכנסה ישראלית חייבת במע״מ. פרצה בחוק שמפלה בין עסקים קטנים לתאגידים בינלאומיים צריכה להיסגר. החוק הישראלי צריך לצעוד קדימה לשנת 2016".

בפתח מושב הקיץ של הכנסת, הבטיח ח"כ קיש כי "אגיש הצעת חוק שתחייב תאגידים רב-לאומיים שכאלה לשלם מע"מ על הכנסתם בישראל. מדובר במאות מיליוני שקלים, שיוכלו לקדם רווחה, בריאות וחינוך שהיום זורמים החוצה מישראל. כל ההכנסות בישראל צריכות להיות שוות בפני החוק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים