גרטנר ו-IDC: ה-PC ממשיך לשקוע

על אף הנתונים המאכזבים מהדו"חות של שתי חברות המחקר הן כן מגלות אופטימיות זהירה בקשר לעתיד הקרוב וליכולת של שוק ה-PC לחזור להציג עלייה במכירות

העתיד של ה-PC הוא..? אילוסטרציה: BigStock

מכירות ה-PC ממשיכות להצטמצם. כך עולה מהדו"חות של שתי חברות המחקר המובילות בשוק המחושב, IDC וגרטנר (Gartner). אמנם אחוז הירידה במשלוחים של החברות שונה אצל שתי חברות המחקר: 7.7% לפי גרטנר ו-10.8% לפי IDC, אבל המגמה ברבעון שהסתיים הייתה ברורה, כשאחד התורמים לכך, לדברי חברות המחקר, הוא הציפייה של משתמשים רבים להשקת גרסת החלונות החדשה של מיקרוסופט (Microsoft) וכן למעבדי ה-Core מהדור השישי של אינטל (Intel). השילוב הזה מתחיל להיות זמין רק כעת, בתחילת אוקטובר.

מצד שני, משתמשים רבים, כך מתברר, הסתפקו בהצעה של מיקרוסופט להתקין בחינם את Windows 10 במקום Windows 8 ו-Windows 7 שהיו מותקנות במחשבים שלהם, ולכן לא החליפו מחשבים.

ארבעת המובילות בשוק: HP, לנובו (Lenovo), דל (Dell) ואפל (Apple) סבלו לפי IDC מירידות של אחוזים בודדים בלבד: 4% ל-HP ולנובו, 0.5% דל ו-1.5% אפל. החמישית, אייסר (Acer), כבר ספגה ירידה של כ-26%, וזאת במונחים של שנה לשנה. שאר השוק, להוציא החברות הללו, סבל בממוצע מירידות של כ-20%. לפי שתי חברות המחקר, התוצאה היא שכל ארבעת המובילות הגדילו את נתח השוק שלהן.

עם זאת בשתי חברות המחקר מגלים אופטימיות זהירה בקשר לעתיד הקרוב וליכולת של שוק ה-PC לחזור להציג עלייה במכירות, וזאת, כפי שהוזכר לעיל, בגלל ההיצע ההולך של מחשבים שמציעים את מערכת ההפעלה החדשה יחד עם המעבדים החדשים. השילוב הזה, מציינים האנליסטים, מהווה את הסיבה הטובה ביותר לצרכנים לשדרג את המחשבים שלהם מזה שנים – רק נשאר לראות אם זה אכן יקרה בפועל.

סיבה אחרת לאופטימיות יכולה להיות הקלה יחסית בנושאים שקשורים למטבע ושלערי חילופין שיכולה לשפר את המכירות באירופה, המזרח התיכון ואפריקה (EMEA), וכן ביפן ודרום אמריקה. כך לפי IDC. בגרטנר טוענים שבסקר שערכה החברה 50% מהצרכנים מתכננים לרכוש PC חדש בשנה הקרובה, וזאת לעומת 21% בלבד שמתכוונים לרכוש טאבלט, וזו עוד סיבה לאופטימיות למהפך בשוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים