שמעון פרס: "המדינה חייבת להשקיע מאמצים כדי לאפשר לימודי מדעים לכל תלמידיה"

נשיא המדינה דיבר בכנס מיוחד שערך שר החינוך נפתלי בנט ובו חשף את התוכנית הלאומית לחיזוק לימודי מתמטיקה, ואמר כי "אסור להשלים עם מצב בו במדינת ישראל ילדים שיכולים ללמוד חמש יחידות בגרות בבתי הספר לא יעשו זאת בשל מחסור באמצעים"

שמעון פרס. הערך הנקרא ביותר. צילום: דיוויד שיינקבון, ויקיפדיה

"סטארט-אפ ניישן אינו מהלך חד פעמי – לא ניתן לקנות מצוינות מדעית פעם אחת ודי. על מנת שנעמוד בתחרות הגלובלית אל מול השווקים הבינלאומיים, המדינה חייבת להשקיע את המירב, כדי לאפשר לתלמידיה ללמוד מדעים". דברים אלו אמר הבוקר נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס, בכנס מיוחד שערך שר החינוך נפתלי בנט ובו חשף את התוכנית הלאומית לחיזוק לימודי מתמטיקה. בכנס השתתפו בכירי ענף ההיי טק ששותפים לתוכנית ובירכו עליה. פרס נענה לפנייתו של השר בנט, והוא יוביל את התוכנית יחד עם מועצה ציבורית שתכלול אנשי היי-טק, חינוך וצמרת המשרד. פרס גם מככב בקמפיין הסברה מדוע כדאי לתלמידים ללמוד חמש יחידות מתמטיקה.

"מדינת ישראל התברכה בכישרונות המסוגלים להגיע לגבהים בלתי צפויים – אך הם חייבים טיפוח. אסור להשלים עם מצב בו במדינת ישראל ילדים שיכולים ללמוד חמש יחידות בגרות בבתי הספר לא יעשו זאת בשל מחסור באמצעים", אמר פרס. "גירעון כספי ניתן לתקן מאוחר יותר- גירעון חינוכי אינו ניתן לתיקון".

מקסין פסברג, סגנית נשיא באינטל (Intel) העולמית ומנכ"לית אינטל ישראל, אמרה כי "במשך שנים מדינת ישראל העלתה על נס את ערך הלמידה והמצוינות. לא לחינם כונתה ישראל 'עם הספר', והדבר התחזק עם הגעתן של העליות השונות לאורך השנים. חייבים להמשיך בכך. מדינת ישראל צריכה להיות אחראית לגורלה ולעתידה. הבסיס להצלחת מדינות זאת השקעה בתשתית ההון האנושי, בחינוך. אבני הבניין של העולם המודרני הן מתמטיקה ומדעים מדויקים, ואם לא נשקיע בדור חדש של מובילי טכנולוגיה, פשוט נישאר מאחור. ישראל צריכה יותר צעירים שלומדים מקצועות טכנולוגיים ברמה הגבוהה ביותר, כדי שתוכל לעמוד בתחרות עם מדינות שמשקיעות משאבים ניכרים בנושא. הכפלת כמות לומדי המתמטיקה ברמה של חמש יחידות היא השלב הראשון והמתבקש בתהליך החשוב הזה שיבטיח שגם בשנים הבאות, ישראלים יימצאו בחזית הפיתוח הטכנולוגי העולמי".

גדי זינגר, מנכ"ל מרכזי הפיתוח של אינטל, בירך על התוכנית ואמר, "הפעילות הזו מתחברת למאמצים שעושות קואליציית חברות ההיי-טק בעידוד הכשרת תלמידים לחמש יחידות. ישראל היא בחזית הטכנולוגיה והביטחון ואסור לנו לקחת את זה כמובן מאליו".

לי הורביץ, מנכ"ל קרן טראמפ וחבר ועד החינוך הלאומי, הוסיף כי "התכנית החדשה מבטאת קונצנזוס עמוק ורחב, אין פה שמאל וימין, כל מי שעיניו בראשו מבין שבבתי הספר יש תלמידות ותלמידים רבים שרוצים ויכולים להצטיין, וזו זכותם היסודית וחובתנו המוסרית להעניק להם הוראה איכותית, כזו שתאמין בהם, תתמוך בהם ותסייע להם להגיע להישגים גבוהים ולפתוח דלת לעתיד".

שחר בר-אור, מנכ"ל סאנדיסק (SanDisk) הזהיר כי "ההיי-טק הישראלי לא יצליח לגדול ועשוי אף לקטון אם לא יהיו מספיק מהנדסים, מספיק מדענים ומגוון רחב יותר באוכלוסייה שישתתף בעשייה. לכולם יש את הזכות הבסיסית להצטיין ומדינת ישראל צריכה לתת לכל אזרחיה את התנאים וההזדמנות השווה להצטיין במקצועות המדע והטכנולוגיה".

לדברי יוסי מיוחס, מנכ"ל מארוול (Marvel) ישראל, "הניסיון של השנתיים האחרונות מעיד כי ניתן להפוך את מגמת הירידה בהיקף לימודי המתמטיקה והמדעים ולעלות על נתיב של צמיחה בהיקף ההשתתפות", אמר והוסיף כי "ההרצאות של מהנדסים בפני בני נוער פותחות בפניהם צוהר לעולם הטכנולוגי והם מבינים שמתמטיקה היא הבסיס לעולמות הדיגיטליים שמרתקים אותם: רשתות חברתיות, אפליקציות וחוויות אחרות. הבנה זו מניעה אותם לחשוב על מקומם העתידי כתורמים להתפתחות העולם הדיגיטלי".

איציק תורג'מן, מנכ"ל קרן רש"י, סיכם כי "אנו מאמינים כי הדרך להגברת הזיקה לתחום המדעים צריכה להתחיל בגיל הרך, על רצף הגילאים עד להשכלה גבוהה. כראיה, הקרן משקיעה ופועלת במגוון פרויקטים ותכניות, בהן 'יוזמת 5 פי 2', לקידום המתמטיקה והמדעים בפריפריה החברתית והגיאוגרפית.

יורם יעקובי, מנכ"ל מרכז המו"פ של מיקרוסופט (Microsoft) בישראל, אמר כי "אנחנו מאמינים שחינוך למדעים ומתמטיקה פותח בפני ילדים מרחב הזדמנויות עתידי אדיר ובו בזמן החינוך המדעי טכנולוגי הוא בנפשה של תעשיית ההיי-טק הישראלית ותנאי להמשך צמיחתה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים