איגוד האינטרנט והרשות להגנת הצרכן מובילות תחרות אפליקציות בחסות גוגל

יש לכם רעיון לאפליקציית השוואת מחירים ייחודית? יודעים איך להקל על הצרכן הישראלי בבחירת סל המוצרים המשתלם? מבינים כיצד להשתמש במידע קיים בצורה חדשנית? תחרות פיתוח אפליקציות בנושא צרכנות נבונה נותנת לכם את הבימה

התחרות מתחילה

איגוד האינטרנט הישראלי והרשות להגנת הצרכן פתחו בתחרות פיתוח אפליקציות צרכניות, בחסות גוגל (Google). החל מאתמול (ב') ועד ל-20 בספטמבר ניתן להגיש הצעות לפיתוח אפליקציות שיסייעו לצרכן לחסוך בעלויות בקניות לחגים ובשאר ימות השנה. הזוכים בתחרות יוכרזו באירוע חגיגי במעמד שר הכלכלה, ח"כ אריה דרעי. בין הפרסים שיחולקו למקומות הראשונים: סמארטפונים, טאבלטים, סטרימרים וקארד-בורדים.

תחרות האפליקציות תתמקד בשתי קטגוריות עיקריות: חוק המזון ומאגר המחירים המפורסם באתר הרשות, וצרכנות נבונה באופן כללי.

האפליקציות שיפותחו יתבססו על מאגר המידע של נתוני המזון, המפורסם באתר הרשות להגנת הצרכן על ידי הקמעונאים הגדולים במשק מכוח חוק המזון. שימוש דומה במאגר נתונים כבר מסייע לצרכנים בארץ, לדוגמה במאגר הממשלתי data.gov או במאגרי מידע עירוניים כדוגמת זה של עיריית תל אביב-יפו.

על מנת לזכות בתחרות, על האפליקציה להיות בעלת ערך אמיתי למשתמש, פשוטה ומסתנכרנת עם הנתונים העדכניים ביותר במאגרים. הניקוד לאפליקציה המנצחת נקבע בין השאר על ידי קריטריונים של תמיכה בשפות נוספות, שימוש חופשי וללא עלות כלשהי, ושאינה דורשת רישום. האפליקציה צריכה להישאר חינמית להורדה ולשימוש למשך שנה לפחות מיום הכרזת הזוכים.

אבי בר, מנהל מדיניות ציבורית בגוגל, אמר כי "פתיחת מאגרי מידע ושימוש חדשני בהם יכולה להוביל לתוצרים מרתקים. התחרות מקדמת חדשנות בנושא זה בישראל. אנחנו סקרנים לראות את הרעיונות היצירתיים שהמפתחים יעלו".

מורד שטרן, מנהל פיתוח עסקי וחדשנות באיגוד האינטרנט הישראלי, ציין ש-"שימוש נבון ואפקטיבי במידע הרב המתפרסם על ידי רשתות השיווק והגופים השונים יכול לסייע בצורה משמעותית להפחתת הוצאות הצריכה, להקל על יוקר המחייה ואף לשפר את חוויית הקנייה. לכן חברנו מספר גופים, במטרה לעודד יזמות טכנולוגית שעיקרה טובת הציבור".

תמר פינקוס, הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, ציינה כי התחרות היא "צעד נוסף במאבקה של הרשות להגברת שקיפות המידע והנגשתו לציבור הצרכנים, במטרה לאפשר לצרכן לבצע רכישה מושכלת. האפליקציות יאפשרו לצרכן להשוות את מחירי מוצרי המזון ברשתות השיווק ולבנות בעבורו את סל במוצרים הזול ביותר ובכך לעודד תחרות בין העוסקים שתוביל להורדת יוקר המחייה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים