הרכישה הגדולה בתולדות אינטל: קנתה את אלטרה תמורת 16.7 מיליארד דולר

סופית: החברה הודיעה על הרכישה, בסכום של קרוב לשני מיליארד דולר יותר מהצפוי ● בריאן קרזניץ', מנכ"ל אינטל: "עם העסקה, נחזק את ההשפעה של חוק מור"

בריאן קרזניץ', מנכ"ל אינטל

עכשיו זה רשמי: בהתאם לידיעות שפורסמו בסוף השבוע, אינטל (Intel) הודיעה היום (ב') כי רכשה את חברת אלטרה (Altera), ברכישה הגדולה ביותר בתולדותיה. אלא שבניגוד לידיעות המוקדמות, סכום הרכישה עומד על 16.7 מיליארד דולר – ולא 15 מיליארד. התשלום יבוצע במניות ובמזומנים כאחד.

העסקה אושרה פה אחד על ידי בעלי המניות של שתי החברות וצפויה להיסגר בתוך 6 עד 9 חודשים.

הרכישה צפויה לחזק את מעמדה של אינטל בעולם ההולך ומתפתח של האינטרנט של הדברים ובעולם הדטה סנטרים. אינטל מתכוונת להציע את טכנולוגיית FPGA של אלטרה במסגרת מעבדי Xeon שלה.

במסגרת העסקה, אלטרה תהפוך להיות יחידה עסקית בתוך אינטל. על פי ההודעה, היא תמשיך לתמוך ולפתח את קווי המוצרים מבוססי ה-ARM של החברה הנרכשת.

בריאן קרזניץ', מנכ"ל אינטל, אמר כי "האסטרטגיה שלנו היא להרחיב את פעילויות הליבה שלנו לשווקים רווחיים נוספים. עם הרכישה הזו, נחזק את ההשפעה של חוק מור (שחגג 50 לא מזמן – י"ה), כך שהדור הבא של הפתרונות שלנו יוכל לעשות יותר דברים. הלקוחות שלנו מצפים לביצועים טובים יותר בעלויות נמוכות יותר – בין אם במגזרי הרשת, הענן או האינטרנט של הדברים. זאת ההבטחה של חוק מור וזה מה שיביא האיחוד בין אינטל לאלטרה".

ג'ון דני, נשיא, מנכ"ל ויו"ר אלטרה, ציין כי "אנחנו מפיקים תועלת רבה מהשותפות עם אינטל ומהעסקה, ומצפים להמשיך לעבוד עימה בשיתוף פעולה. אנחנו מאמינים כי כחלק מאינטל, נפתח את טכנולוגיית ה-FPGA ומערכות על שבב בצורה טובה יותר, לכל מגזרי השוק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים