התחרות ממשיכה להשפיע על פרטנר: הרווח הנקי ירד ב-52%; ההכנסות קטנו ב-4%

רגע לפני חילופי המנכ"לים מודיעה החברה כי סיימה את הרבעון הראשון עם הכנסות בסך קצת יותר ממיליארד שקלים ורווח נקי של 25 מיליון ● מספר לקוחות החברה ירד ב-162 אלף

איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר. צילום: קובי קנטור

יום אחרי שהודיעה על מינויו של איציק בנבנישתי למנכ"ל החברה במקום חיים רומנו, מפרסמת פרטנר את התוצאות העסקיות שלה, שמראות שהתחרות העזה בשוק הסלולר והרגולציה ממשיכות להשפיע עליה. מספר המנויים של החברה ירד ברבעון ב-5.5%, או 162 אלף, ל-2.77 מיליון, ההכנסות קטנו והרווח הנקי ירד בצורה חדה. בנוסף, הרווחיות הושפעה לרעה מהעובדה שהירידה בהכנסות הייתה גבוהה יותר מזו שנרשמה בהוצאות.

על פי הדו"חות, ההוצאות של פרטנר ירדו במהלך הרבעון בשישה מיליון שקלים ל-998 מיליון, אך הירידה בהכנסות עמדה על 49 מיליון שקלים (או 4%). אלה הסתכמו ב-1.05 מיליארד. הן הרווח הנקי והן הרווח שלה למנייה קטנו ב-52%, ל-25 מיליון שקלים ול-0.16 שקלים, בהתאמה.

חלוקת ההכנסות לסעיפים מעלה כי מכירות השירותים ירדו ב-13% ל-759 מיליון שקלים, כשההכנסות משירותים במגזר הסלולרי קטנו ב-15% ל-579 מיליון. הירידה נבעה בעיקרה מהמשך שחיקת מחירי השירותים הסלולריים ללקוחות Post-Paid ו-Pre-Paid, בעקבות התחרות החריפה. עם זאת, היא קוזזה בחלקה מעלייה בהכנסות משירותי אירוח שמספקת החברה למפעילים אחרים המתארחים על הרשת שלה, ובמיוחד כתוצאה מהסכם זכויות השימוש שחתמה עם HOT Mobile.

בנוסף, ההכנסות משירותים במגזר הנייח קטנו ב-6% ל-232 מיליון שקלים – גם כאן בעיקר עקב הירידה במחירים, ולעומת זאת ההכנסות מציוד זינקו ב-30% ל-295 מיליון.

ההוצאות הגולמיות גדלו ברבעון המדווח ב-2% ל-869 מיליון שקלים, הרווח הגולמי פחת ב-27% ל-185 מיליון והרווח הגולמי השולי הסתכם ב-17.55%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות זינקו ב-124.55% ל-129 מיליון שקלים והרווח התפעולי צנח ב-43% ל-56 מיליון. ה-EBIDTA ירד ב-17% ל-227 מיליון שקלים והוצאות המימון נטו קטנו ברבע ל-18 מיליון.

רומנו אמר לאחר פרסום התוצאות כי הן "משקפות את המשך התחרות העזה בשוק התקשורת בישראל ובשוק הסלולרי בפרט, המביאה לשחיקה נמשכת בהכנסות וברווחיות משירותים. בד בבד, החברה שוקדת על יצירת מקורות הכנסה ורווח נוספים עם צמיחה בהכנסות מציוד, שגדלו ב-30% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. האתגר העומד בפני פרטנר והמפתח להצלחתה בטווח הארוך הוא הפיכתה לקבוצת תקשורת המציעה סל מוצרים ושירותים כולל, ללקוחות פרטיים ועסקיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים