ההסתדרות: אמדוקס מנסה לחבל בהתארגנות העובדים שלא כחוק

בארגון טוענים כי הנהלת החברה הקימה "ועד מטעם" ומנסה לסכל את המהלך ● באמדוקס מכחישים ואומרים כי "לכל עובד קיימת הזכות להתאגד - או לא"

אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות

הנהלת אמדוקס מנסה להתערב במהלך ההתארגנות של העובדים שלא כחוק – כך טוענת ההסתדרות. לדבריה, "מחברה כמו אמדוקס ציפינו להתנהלות מכבדת חוק".

במכתב ששלח יו"ר איגוד עובדי הסלולר האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות, יקי חלוצי, למנכ"ל אמדוקס, אלי גלמן, הוא מציין את החשדות של ארגון העובדים הנוגעים למעורבותם של מנהלים בחברה בפעולות לא חוקיות לכאורה, במטרה להשפיע על מהלך ההתארגנות של העובדים.

בהסתדרות טוענים כי מאמצי הסיכול כוללים הקמת "ועד פנימי" מעובדי החברה, שנוח להנהלה, כאשר הגורם שנבחר להוביל את היוזמה הוא דירקטור באמדוקס. חלוצי ציין כי "החברה אמנם הפיצה למנהליה שלא להתערב במהלך ההתארגנות עם תחילתו", אך המשיכה לפעול "מתחת לפני השטח, בעקיפין, על מנת לסכל את מהלך ההתארגנות ולחבל בו".

הוא טען כי המנהל שעומד בראשות הוועד הפנימי ניצל את משאביה של אמדוקס באופן שמנוגד לנהלי החברה, כדי להעביר לכל עובדיה מסרים שליליים על ההתארגנות בהסתדרות ואף לשלוח להם טפסים לביטול החברות.

במקרה אחר, כך ההסתדרות, הגיע סמנכ"ל באמדוקס לאירוע בלוויית נציגת משאבי האנוש ואמר לנוכחים שלא כדאי להם להתארגן, בין היתר מאחר ש-"לחבר המנהלים בארצות הברית לא תהיה סבלנות למהלך כזה".

לדברי ארגון העובדים, מדובר בהתנהלות חמורה של הנהלת אמדוקס ובהפרה בוטה של זכות ההתארגנות. "מחברה כמו אמדוקס ציפינו להתנהלות מכבדת חוק ובעיקר מכבדת את עובדיה, ולא לכזו המנסה להשפיע על תודעתם ובחירתם החופשית בדרכים עקלקלות", כתב חלוצי.

בסיום המכתב דרשה ההסתדרות מהנהלת אמדוקס להבהיר שוב ולרענן את ההנחיות בנושא.

הצד של אמדוקס

הבוקר, לפני קבלת המכתב מההסתדרות, שלחה ליטל פרוש-דוד, מנהלת משאבי האנוש של החברה, מייל לעובדים. היא כתבה בו – דברים שחלקם צוטטו גם בתגובה הרשמית של אמדוקס ישראל – כי "בימים אלה אנו עדים לניסיון התארגנות של עובדים באמצעות ועד פעולה שהוקם בהסתדרות. למען הסר ספק, הרינו להבהיר שלאמדוקס אין כל חלק בהתאגדות העובדים בהסתדרות ואין לה שום חלק בהתאגדות עובדים בוועד פעולה אחר או בכלל".

היא ציינה כי "בקרב העובדים נשמעים גם קולות אחרים, המתנגדים להתארגנות בהסתדרות או תומכים בהקמת ועד אחר, וכבר פורסם בעיתונות כי חברים בוועד הפעולה של ההסתדרות השתלחו בעובדים שהציעו להקים ועד אלטרנטיבי ורמזו כי מדובר בהקמת 'ועד מטעם הנהלה'".

"לכל עובד קיימת הזכות לבחור אם להתאגד במסגרת ההסתדרות או בכל מסגרת אחרת, או שלא להתאגד כלל. אמדוקס תכבד את הוראות החוק בעניין זה", הבהירה פרוש-דוד.

עוד היא כתבה כי "אמדוקס מחויבת לאפשר שיח פתוח והחלפת דעות בין העובדים, אך גם  כאשר יש דעות מנוגדות. זכרו את ערכי החברה – אנחנו צוות אחד ומכבדים את אנשינו. נבקשכם בכל לשון של בקשה להקפיד על כבוד הדדי בין חברים לעבודה ולהימנע מהכפשות מיותרות שלא ידענו כמותן בעבר".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ועדון

    ההסתדרות והועד (הלא נבחר) שמנסה להוביל את המהלך מטעמה מכפישים בכל הזדמנות את כל מי שחושב על לא להצטרף אליהם. ההסתדרות הריחה את הכסף הרב הטמון בהצטרפות ארגון גדול כמו אמדוקס לשורותיה - כ70 מיליון ₪ והיא מפעילה מכבש לחצים על העובדים להצטרף. מיילים בתפוצת כל החברה (שעושים שימוש ציני במשאבי החברה), מסרונים בתפוצה כלל ארצית השכם והערב ולאחרונה אף החלו נציגי המהלך בשיחות טלפון יזומות ל"מוקדי התנגדות" (כלומר אנשים שמדברים עם אחרים בגנות ההסתדרות) בנסיונות לשכנעם להצטרף למהלך או לפחות להשתיק את ההתנגדות. ההסתדרות פועלת באופן כוחני,בדיוק כמו שאנחנו רגילים לראות,כדי להשיג לעצמה עוד כסף.

  2. רומי

    אמדוקס זו החברה שהכי רע לעבוד בה זו חברה של עבדים ותו לא. מאחד שעבד שם. קומברס זו חברה כושלת שצריך להטביע אותה במצולות ולהכניס אותה לדפי ההיסטוריה וללמד בביה"ס למינהל כיצד לא להגיע למצב שהגיע קומברס. מאחד שמכיר את החברה מקרוב.

  3. צוחק מהצד

    ועד זה לחלשים. ואמדוקס זה לא הייטק.

אירועים קרובים