השינוי של The Junction: סינון קפדני יותר, תקופה ארוכה יותר

האקסלרטור משנה את פניו ומבטיח לחברות שיתקבלו אליו ליווי של שישה חודשים במקום שלושה, מימון ראשוני של 50 אלף דולר תמורת 5% וצוות ייעוץ ייחודי לכל אחת מהן

תנאים חדשים. The Junction

The Junction, אחד האקסלרטורים הבולטים בישראל, משתנה: התוכנית מבטיחה מעתה תקופה ארוכה יותר של ליווי – אולם הסטארט-אפים שיתקבלו אליה יצטרכו לעמוד בתנאים קשים יותר. אלה שייבחרו יקבלו, באם ירצו בכך, מימון ראשוני של 50 אלף דולר.

עיקרי התוכנית הוצגו במפגש עיתונאים שנערך הבוקר (ד') במתחם הסטארט-אפים SOSA בתל אביב. ג'וני סאקס, שותף בג'נסיס, המשקיעה הראשית בתוכנית, אמר כי הקרן "רוצה להעלות את מספר החברות שהיא משקיעה בהן ולכן עוברת למודל חדש. נעשה סלקציה הרבה יותר יסודית וארוכה, עם דגש על חברות עתירות טכנולוגיה, בהן האינטרנט של הדברים ו-Big Data".

כחלק מתהליך הסינון, יוזמנו 20 חברות למחנה בן יומיים, שייערך "במיקום מבודד" ויכלול סדנאות, מפגשים, רפרזנטציות ופעילויות נוספות. מתוכן ייבחרו מספר חברות שייכנסו לתוכנית, במסגרתה הן יקבלו ליווי של עד שישה חודשים וכאמור, השקעה ראשונית בסך של 50 אלף דולר, שתינתן מאנג'לים (ג'נסיס מתכוונת להשקיע בחברות נבחרות בהמשך), עם אקוויטי של 5%. "המשתתפות בתוכנית יקבלו את התשתיות האינטרנטיות, הטכנולוגיות ככלל והפיזיות, את התמיכה ממומחים מחברות מובילות ואת שעות המשרד. בנוסף, כל חברה תיהנה מצוות ייעוץ שיוקדש לה, על מנת לעבוד איתה בצורה מתמשכת, לאורך כל התקופה, ומהשותפות שלנו", אמר סאקס.

The Junction נוסדה לפני כארבע שנים ועד כה ביצעה 13 מחזורים של 3-4 חודשים כל אחד. 112 סטארט-אפים עברו דרכה, מהם 53 קיבלו מימון בסך כולל של 130 מיליון דולר. שלוש מבין החברות שהשתפו בתוכנית עשו אקזיט: Moment.me ,Clarityray ו-Kitlocate. בין השותפות בתוכנית נמצאות פייסבוק (Facebook), דלויט (Deloitte), גוגל (Google), אמזון (Amazon), בנק לאומי, מיתר וסאפ (SAP).

אורנה קליינמן, מנכ"לית מעבדות סאפ בישראל, אמרה כי "בחרנו לחבור ל-The Junction מאחר שהשילוב בין מה שאנחנו עוסקים בו לסטארט-אפים יכול לעבוד טוב מאוד. זה פותח את שני הצדדים לחדשנות. סיבות נוספות הן כניסה לעידן ה-4.0, האינטרנט של הדברים ורישות עסקי".

בתשובה לשאלה מדוע החברה לא פותחת אקסלרטור משלה בישראל אמרה קליינמן: "יש לנו תוכניות רבות לסטארט-אפים בשילוב הטכנולוגיות של סאפ. 1,700 סטארט-אפים מרחבי העולם, מהם עשרות בישראל, משתתפים בתוכניות האלה. אנחנו מתרחבים כיום מסטארט-אפים שבנויים על טכנולוגיות של סאפ לכאלה שמרחיבים את האקו-סיסטם שלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים