מדד חדש יכלול חברות טכנולוגיה ישראליות שנסחרות בארץ ובעולם

TA-BIGITech מאגד 57 חברות שנסחרות בתל אביב, ניו-יורק ולונדון, בהן אמדוקס, צ'ק פוינט, מלאנוקס ו-MobilEye

מדד שיקדם את ההיי-טק הישראלי? צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

מניות של 57 חברות היי-טק ישראליות שנסחרות בארץ ובחו"ל ייכללו במדד חדש בשם TA-BIGITech, שפותח על ידי הבורסה בתל אביב וחברת BlueStar מניו-יורק, שעוסקת בחישוב מדדים בינלאומיים. בין החברות שייכללו במדד נמצאות אמדוקס, צ'ק פוינט (Check Point), מלאנוקס ו-MobilEye. שווי השוק הכולל של החברות שנמצאות בו הוא כ-75 מיליארד דולר.

המדד יכלול מניות של חברות שנסחרות בתל אביב, בניו-יורק ובלונדון. מהבורסה נמסר כי זהו המדד הראשון שכולל חברות היי-טק ישראליות שנסחרות במספר שווקים, והוא יוכל להוות נכס בסיס לתעודות סל וקרנות מחקות בישראל ובחו"ל.

עוד נכתב בהודעה כי השקעה באמצעות תעודות סל וקרנות מחקות שיעקבו אחר מדד TA-BIGITech תאפשר למשקיעים ישראלים וזרים להיחשף לחברות היי-טק ישראליות ולפוטנציאל הצמיחה שלהן. בנוסף, הנפקת תעודות סל ומעקב של קרנות מחקות אחר המדד עשויה לתרום לסחירות של המניות הכלולות בו.

סטיבן שונפלד, מייסד BlueStar ומנהל ההשקעות הראשי של החברה, אמר כי "פיתחנו את מדד ה-BIGITech לאור העניין הגובר בחברות ההיי-טק הישראליות מצד משקיעים גלובליים, על מנת לספק חשיפה רחבה לחברות שנסחרות ברחבי העולם. אנחנו מעריכים שתעודות סל וקרנות מחקות שיעקבו אחר המדד יונפקו בקרוב וישמשו משקיעים מישראל ומרחבי העולם".

לדברי יוסי ביינארט, מנכ"ל הבורסה, "אנחנו פועלים לקידום ההיי-טק הישראלי ולעידוד משקיעים זרים להשקעה בחברות ישראליות, באופן העולה בקנה אחד עם התוכנית האסטרטגית של הבורסה ועם המלצות ועדת המו"פ. המדד החדש חשוב במיוחד על רקע העלייה בהשקעות פסיביות בעולם, והוא מאפשר למשקיעים זרים גישה נוחה לחברות היי-טק ישראליות הנסחרות בשווקים שונים. אנחנו מעריכים שהמדד והמוצרים השונים שיעקבו אחריו יסייעו לצמיחתן של החברות, כמו גם לחשיפתה של הבורסה וחברות שנסחרות בה למשקיעים בחו"ל, ובכך יתרמו למשק כולו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים