המרכז הקטן בישראל שמשפיע מאוד על החברה האמריקנית הגדולה

Vonage היא חברה לא כל כך מוכרת בארץ, אולם יש לה יותר משני מיליון מנויים ב-60 מדינות ● למרכז שלה ברעננה, שמפתח מוצרים בתחומי המחשוב הלביש והאינטרנט של הדברים, יש חלק גדול בכך

אלן מסארק, מנכ"ל Vonage

תחומי המחשוב הלביש והאינטרנט של הדברים צוברים תאוצה בתקופה האחרונה. אחת החברות המעניינות בתחום היא Vonage, שאחד המרכזים הבולטים שלה, והיחיד מחוץ לארצות הברית, נמצא ברעננה.

"מרכז החדשנות שלנו ברעננה משפיע בצורה לא פרופורציונלית על החברה, בעלת מחזור של כמיליארד דולר, אף על פי שהוא מעסיק רק כ-30 מתוך 1,400 עובדיה", אמר אלן מסארק, מנכ"ל Vonage, בראיון לאנשים ומחשבים.

עיקר עיסוקה של החברה הוא מתן שירותי טלפוניה על גבי רשת VoIP מארצות הברית ל-60 מדינות ברחבי העולם. ואולם, מרכז החדשנות שלה בישראל מפתח מערכות למחשוב לביש, בכלל זה שעונים חכמים, והאינטרנט של הדברים.

מסארק הגיע באחרונה לביקור בארץ, בו הכריז על הגדלה משמעותית של מספר העובדים במרכז ברעננה, "כדי להמשיך ולפתח את הדור הבא של אמצעי התקשורת", כדבריו. הוא ציין כי "העובדה שהצלחתה הגדולה של Vonage בעולם נובעת מפעילות של מרכז מחקר ופיתוח ישראלי מהווה גאווה ומקור למחשבה אודות היכולות הגלומות במוח הישראלי".

השם Vonage אינו מוכר בארץ. לחברה יש כ-2.1 מיליון מנויים, כאשר שוויה הבורסאי מוערך בכמיליארד דולר. ואולם, לדברי מסארק ומנהל המרכז בישראל, שגיא דודאי, מה שמבדל אותה ממפעילות אחרות הוא ההשקעה בטכנולוגיה, שנועדה כדי לספק ראשונים פתרונות חדשניים לצרכנים.

"אנחנו לא מתכננים רכישות בישראל"

מסארק עצמו מגיע מתחום התוכנה, לאחר שמכר לפני כשלוש שנים את Quick Office לגוגל (Google), שהטמיעה את הטכנולוגיה של הנרכשת ב-Google Docs ובכרום (Chrome). "גוגל השתמשה בטכנולוגיה של Quick Office כדי להתחרות מול מיקרוסופט (Microsoft) בתחומי האופיס (Office), מערכת ההפעלה והדפדפן", אמר.

שגיא דודאי, מנהל מרכז הפיתוח של Vonage בישראל

שגיא דודאי, מנהל מרכז הפיתוח של Vonage בישראל

לדבריו, "הצטרפתי ל-Vonage כי חשתי שיש לה נכסים המוערכים בחסר. המותג מוכר, הושקעו בו שני מיליארד דולר, והנכס השני שלה הוא העובדים. כמו כן, יש הזדמנות ענקית במעבר מצרכנים פרטיים לעסקים קטנים ובינוניים, ואנחנו גדלים בתחום זה בקצב כפול מהמתחרים".

"כדי לשרת את הצרכנים העסקיים נדרשים פיתוחים מקצה הטכנולוגיה ואנחנו עושים זאת בשני אופנים: אורגני ולא אורגני", הוסיף מסארק. "בשנתיים האחרונות ביצענו שתי רכישות ואנחנו בוחנים הזדמנויות נוספות. יש לנו ארבעה מרכזי פיתוח: ברעננה, בניו-ג'רזי, באטלנטה ובפניקס. הסניף הישראלי הוא זה שהכניס אותנו לעידן הסלולרי לפני כחמש שנים. עם זאת, אנחנו לא מתכננים רכישות בישראל. כאן אנחנו מעדיפים לגדול באופן אורגני".

לא עובדים אלא סופרסטארים

דודאי החל את דרכו בממר״ם ועד לאחרונה היה סמנכ"ל פיתוח בפרינג, שנמכרה לג'נבנד. לפני כן שימש כמנהל בכיר בטלמפ, שנמכרה לאינטל (Intel), ובמרקורי, ששייכת כיום ל-HP.

הוא מכנה את העובדים במרכז שבראשותו ״סופרסטארים״ ומציין שהוא מחפש ״טאלנטים שמונעים על ידי אתגרים והחלום לעשות את הבלתי אפשרי".

מסארק ודודאי מספקים דוגמה לחדשנות שפותחה במרכז הפיתוח הישראלי – אפליקציה למחשוב לביש, שבשלב הראשון תיושם בשעונים חכמים ובמערכות לתחום הכושר הגופני. "השעון הוא הרחבה של הטלפון", הסביר דודאי. "אם נכנסת שיחה, הוא רוטט ואפשר לראות על הצג שלו מי מתקשר. אם אני לא יכול לענות, למשל כשאני בחדר הכושר, אני יכול ללחוץ על האפליקציה ולדחות את השיחה. אני גם יכול לענות לשעון בשפה חופשית והוא מתרגם את דבריי להודעה כתובה שנשלחת למטלפן". הוא ציין כי "Vonage אמנם התמחתה עד כה רק בסביבת אנדרואיד (Android), אולם בקרוב היא תוציא פתרון גם ל-iPhone".

הטלפוניה הגיעה לענן באיחור

Vonage, כפי שכבר צוין, נכנסת בשנים האחרונות לשוק העסקים הקטנים והבינוניים, ומציעה לו שירותי מרכזיה על גבי מחשוב ענן. לדברי מסארק, החדירה של פתרונות הענן לטלפוניה איטית והגיעה באיחור. "פתרונות החומרה המקומיים – לא ענן – עבדו די טוב, ועבדו הרבה שנים כמעט ללא שינוי", אמר. "בעלי עסקים נפטרים ממערכות טלפוניה רק כשהן עברו את הקיבולת. אלא שבמקום לקנות מרכזיות חדשות עדיף לעבור לענן, כי זה יותר זול וניתן לשנות את מספר הקווים בלי להחליף לשם כך את המרכזייה".

הוא הוסיף ש-"לפני חמש שנים היה צריך לשכנע עסקים קטנים לעבור לענן, ואחר כך לשכנע אותם לרכוש את הפתרון שלך. כיום השכנוע הראשון כבר לא קיים, משום שאנשים התרגלו לעבוד עם שירותים כגון Gmail ,Dropbox ו-Salesforce, ומוכנים יותר לקבל גם שירותי טלפוניה בענן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים