רועי זיסאפל, רדוור: "יש לספק למשתמשים יכולת לעבוד בלי שירגישו שהאתר במתקפה"
"נדרש להבטיח את רמת השירות המסופקת - דבר שנשמע משעמם, אבל הוא מעניין בגלל העלויות הגלומות בכך", אמר זיסאפל, מנכ"ל החברה
"אחד הדברים החשובים באספקת חוויית לקוח לארגון שנתון תחת מתקפה הוא להביא לכך שהגולשים באתר שלו לא יחושו בה כלל", כך אמר רועי זיסאפל, מנכ"ל רדוור (Radware).
זיסאפל דיבר בכנס בכירים שערכה בינת תקשורת מחשבים ללקוחותיה היום (ד') בזיכרון יעקב, בהנחייתה של גלית גוטמן.
לדבריו, "נדרש להבטיח את רמת השירות המסופקת (SLA). זה נשמע משעמם, אבל זה מעניין בגלל העלויות הגלומות בכך". הוא ציטט מחקרים לפיהם עלות של נפילה שנמשכת כשעה של שרתי ארגון אנטרפרייז בארצות הברית עומדת בממוצע על חצי מיליון דולר. "אם ניקח לדוגמה את רדוור – יש לנו 500 מהנדסים, שעלות שכר שלהם לשעה עומדת על 500 דולר. כלומר, אם שרתי הפיתוח שלנו ייפלו למשך שעה, הגענו לאובדן של רבע מיליון דולר. לעומת זאת, אם מדובר בארגון מסחר מקוון, שמצוי ביום קניות עמוס, עלות שעה של נפילה עלולה להגיע בקלות למאות מיליוני דולרים", אמר.
מחקר נוסף אותו ציטט זיסאפל הצביע על ה-"התקרבות" בין עלויות הנזקים מנפילות מערכי IT לאלה שנובעות ממתקפות סייבר. המחקר נערך על ידי רדוור ובמסגרתו היא סיכמה את מתקפות הסייבר ב-2014. עולה ממנו כי 27% ממתקפות הסייבר על ארגונים הביאו לנפילות של מערכי ה-IT, בעוד 60% מהן הסבו "רק" נזק של ירידה ברמת השירות ו-13% כלל לא השפיעו על מערכי המחשוב בארגונים. נתון נוסף מצביע על כך ש-19% מארגוני העולם מצויים בסוג של מתקפה מתמדת, שהיא "שכלול" של מתקפת APT (מתקפה מתקדמת, מתמשכת וממוקדת).
"לצד הנזק הנובע ממתקפות, שהכמות וההיקף שלהן גדלים כל הזמן, נוצרים נזקים כלכליים גם מהשהיות ועיכובים", אמר זיסאפל. הוא סיפר על לקוח ארגוני גדול של החברה בעולם הטלקום הבינלאומי שהמנמ"ר שלו היסס האם לרכוש את מוצרי רדוור ואמר לו: "אני חש בטוח, חוויתי מתקפה אחת בלבד". לדברי זיסאפל, "השבתי לו שלא ניתן להשתית אסטרטגיה ארגונית על תחושות ועל תקוות. יומיים לאחר הפגישה שלנו הוא הותקף".
"רדוור מאפשרת לארגונים להאיץ את ביצועי האפליקציות שלהם ב-40%", הוסיף. "כלומר, כאשר לקוח נכנס לאתר רכישות מקוונות, משך ההתקשרות מתחילת הגלישה ועד ביצוע הרכישה יכול לרדת מ-10 ל-6 שניות. יתרון נוסף שלנו הוא ביכולת של האלגוריתם שלנו לזהות האם מדובר במתקפת סייבר או בגידול בהיקפי הכניסות לאתר, למשל בשל קמפיין ומבצע שיווקי".
לסיום ציין זיסאפל כי אחד הארגונים שהיה באחרונה בתקשורת בהקשר של מתקפת סייבר, שאת שמו לא ציין, הפך להיות לקוח של רדוור. על רדוור עצמה הוא אמר שהיא הונפקה בנאסד"ק, מונה כ-1,000 עובדים, מחציתם בישראל, שווייה עומד על מיליארד דולר ו-12 מ-20 הבנקים הגדולים בעולם הם לקוחותיה.
תגובות
(0)