שיאומי הפכה לסטארט-אפ הגדול ביותר בתחום הטכנולוגי

היצרנית הסינית גייסה 1.1 מיליארד דולר, שמשקפים ערך חברה של 45 מיליארד

האם תצליח לשמור על המקום בפסגה גם בחודשים הבאים? שיאומי

יצרנית הטלפונים הסינית שיאומי (Xiaomi) הפכה בבת אחת לסטארט-אפ הגדול ביותר בתחום הטכנולוגי, לאחר שסגרה בסבב גיוסים 1.1 מיליארד דולר, שמשקפים ערך חברה של 45 מיליארד דולר לפני הכסף. בכך היא עברה את Uber, המתחרה הגדולה של GetTaxi, שהגיוסים שלה הצביעו על ערך חברה של 40 מיליארד דולר.

סבב הגיוס הנוכחי הביא לחברה בעיקר משקיעים חדשים, אך ביניהם בולטת בעיקר השקעה נוספת של קבוצת DST Global, שלפי מקורות שונים כבר השקיעה בשיאומי בעבר קרוב לחצי מיליארד דולר. קבוצת משקיעים מעניינת אחרת היא AllStar, שקשורה לקבוצת עלי באבא (Alibaba), שמחזיקה באתר המכירות הגדול ביותר של מוצרים סיניים.

את ההודעה על הגיוס שחרר מייסד ומנכ"ל החברה, לאי ג'ון, ברשת החברתית הסינית ווייבו (Weibo). "שיאומי תניח שהיא מתחילה מאפס, והיא תמשיך לפעול לכיוון החלום לאפשר לכל אחד בעולם ליהנות מהחיים באמצעות טכנולוגיה. המטרה שלנו היא תמיד לרדוף אחר מוצרים באיכות גבוהה ובביצועים גבוהים, עם חוויית משתמש טובה", כתב.

שיאומי נחשבת כיום לאחת מיצרניות הטלפונים שמתחרות על המקום השלישי בעולם עם נתחי שוק שמסתובבים סביב ה-5%, הרחק מאפל (Apple) ומהמובילה, סמסונג (Samsung). שתי המתחרות הצמודות אליה הן לנובו (Lenovo) ו-וואווי (Huawei).

כמו שתי היריבות שלה למיקום השלישי, החברה מוכרת את רוב הטלפונים מתוצרתה כיום בסין עצמה. זאת, על אף שמכשיריה זוכים בדרך כלל להערכה רבה על ידי מבקרים בכל רחבי העולם, ובמיוחד ה-Mi3 – מכשיר שמציע איכות גבוהה וביצועים מתקדמים במחיר של שוק הביניים.

החברה מתכוונת להשיק טלפון דגל חדש כבר בינואר, אך לא ברור אם במסגרת תערוכת CES או לאחר מכן, באירוע נפרד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים