האם מיקרוסופט מתכננת דפדפן חדש?

על פי הדיווחים, החברה עומדת בימים אלה על דפדפן בשם ספארטן, שצפוי למשוך את אלה שנרתעים מהשם "אינטרנט אקספלורר"

היה שלום, אינטרנט אקספלורר

מדיווחים המגיעים ממיקרוסופט (Microsoft) עולה כי החברה מכינה דפדפן חדש עבור ההשקה של Windows 10. הוא צפוי להיות יהיה קל יותר וקרוב יותר במבנה שלו לכרום (Chrome) ולפיירפוקס (Firefox).

על פי ההערכות, הדפדפן החדש יכונה ספארטן (Spartan) ויהיה מבוסס עדיין על מנועי הג'אווה-סקריפט והתצוגה הגרפית של מיקרוסופט. הענקית מרדמונד החליטה שלא להצטרף לדפדפנים אחרים שמשתמשים ב-WebKit – דפדפן שנבנה מחדש לחלוטין כדי לתפוס פחות משאבי מערכת ולפעול מהר יותר. בנוסף, אמור ספארטן לתמוך בהרחבות ובתוספים בדומה למתחריו העיקריים.

מארי ג'ו פולי, מי שנחשבת לעוקבת הראשית אחרי הפעילות של מיקרוסופט, אישרה את קיום השמועות. לדבריה, "אם המקורות שלנו נכונים, ספארטן זה לא אינטרנט אקספלורר 123. במקום זאת מדובר בדפדפן חדש וקל משקל שמיקרוסופט בונה".

במשך השנים זכה אינטרנט אקספלורר לכינוי לא מחמיא "הדפדפן שכולם אוהבים לשנוא", וכנראה שזו אחת הסיבות שמובילות את החברה להעניק לגרסה הבאה שלה שם חדש ולא Internet Explorer 12.

Windows 10 אמורה להציע את שני הדפדפנים זה לצד זה: ספארטן לצד אינטרנט אקספלורר בגרסה הנוכחית שלו, 11. המטרה היא לספק אפשרות תמיכה לאחור עבור מי שייזקק לכך.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים