שירות הדואר של גוגל נחסם בסין

במחלקת המדינה בוושינגטון הביעו דאגה מהצעדים של סין וקראו לה "לקחת בחשבון את המסר שהם משדרים לשוק"

תהפוך למרכז תקשורת. Gmail

הגישה ל-Gmail – שירות הדואר הגדול בעולם – נחסמה באחרונה בסין, לאחר חודשים של שיבושים. בארגון הסיני GreatFire.org, הפועל נגד צנזורה, מייחסים את החסימה לפעילות הצנזורה של סין, שזכתה לכינוי The Great Firewall.

"להערכתי, הממשלה מנסה למגר את הנוכחות של גוגל בסין, ולפגוע בפעילותה של גוגל מחוץ לתחומי ארצות הברית", ציין פעיל של GreatFire.org, שלא הזדהה.

בדו"ח הפרטיות של גוגל (Google), שכולל פירוט של היקף התעבורה לשירותיה בזמן אמת, הסתמנה ביום ו' ירידה חדה בהיקף התעבורה מסין ל-Gmail. "בדקנו את הנושא ומצאנו כי אין שום בעיה בצד שלנו", מסר דובר גוגל בסינגפור.

במחלקת המדינה בוושינגטון הביעו דאגה מהצעדים של סין. "אנו קוראים לסין לפעול בשקיפות כלפי חברות בינלאומיות ולקחת בחשבון את המסר שצעדים כאלה משדרים לשוק", מסר ג'ף רתקה, דובר מחלקת המדינה.

מאז חודש יוני האחרון מתגלים שיבושים קשים בכל שירותי גוגל בסין, אך עד לשבוע האחרון, יכולים היו משתמשי Gmail בסין לגשת לדואר שלהם ב-Gmail באמצעות תוכנות דוגמת Outlook של מיקרוסופט (Microsoft) או אפליקציית מייל במכשירי iPhone של אפל (Apple).

דוברת משרד החוץ של סין, הואה צ'וניינג, ציינה כי לא ידוע לה על חסימה כלשהי של Gmail במדינה והוסיפה כי ממשלת סין מחויבת ליצור "סביבה עסקית טובה" למשקיעים זרים. "סין מקבלת תמיד בברכה משקיעים זרים שמפעילים כאן עסקים לגיטימיים ותומכת בהם", מסרה הדוברת. "אנו נמשיך, כמו תמיד, לקיים סביבה שקופה, פתוחה וטובה לחברות זרות שפועלות בסין".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים