סומיט ד'אוואן, VMware: "העתיד של המחשוב האישי – ממכשיר לסביבת עבודה"
"השוק גדל בשיעור נמוך, כי יותר ויותר לקוחות רוצים סביבת עבודה שניתן להיכנס אליה מכל מקום", אמר ד'אוואן, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל לענייני מחשוב למשתמשי קצה בחברה ● עם זאת, לדבריו, "השוק מתחיל לצמוח, אם כי לא ברור לאן מועדות פניו"
"שוק הדסקטופים גדל בשיעור נמוך, של בין 1% ל-2% בשנה. אחת הסיבות המרכזיות לכך היא שיותר ויותר לקוחות מבינים שהם צריכים להשתנות – הם רוצים סביבת עבודה שניתן להיכנס אליה מכל מקום, ולא מכשיר", כך אמר סומיט ד'אוואן, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל לענייני מחשוב למשתמשי קצה ב-VMware, בראיון לאנשים ומחשבים.
לדבריו, "אנחנו רואים התחלה של גידול בשוק. קשה לדעת לאן מועדות פניו – האם הוא ירד או לא, יש הרבה ספקולציות מה יקרה בו".
מה העצה שלך ללקוחות בהקשר הזה?
"לקוחות לא רוצים להמר, הם רוצים להיות בטוחים, לא משנה לאן ילך השוק. האסטרטגיה שלהם לא צריכה להיות תלויה במכשירים, כי זה החלק הכי פחות בטוח ב-IT".
ד'אוואן נמצא בתעשייה קצת יותר משני עשורים ועוסק בעיקר במשתמשי הקצה ובעולם הדסקטופים. הוא הצטרף ל-VMware לפני כשנה, לאחר שהיה אחראי למוצרים ועסקים שונים בסיטריקס (Citrix). לפני כן שימש כמהנדס ויועץ מכירות ביבמ (IBM).
המתחרה העיקרית של VMware בעולם הדסקטופים היא סיטריקס, אמר ד'אוואן, שמבין דבר או שניים בחברה זו מאחר שכאמור, שימש בה בתפקידים בכירים. הוא השווה את התחרות בין שתי החברות בעולם הדסקטופים למרוץ סוסים ואמר: "הנתח שלנו עומד כיום על כ-38% והיתר – של סיטריקס. עם זאת, גדלנו בשיעורים דו-ספרתיים בששת הרבעונים האחרונים וסיטריקס מאבדת נתח שוק לטובתנו".
הוא הגיע לראיון, שנערך בוועידת VMworld 2014 שקיימה VMware בברצלונה, כדי לדבר בין היתר על קו מוצרי ה-Horizon של החברה. "הפוקוס שלנו הוא על מכירה ללקוחות אנטרפרייז, כולל ארגונים ממשלתיים", אמר ד'אוואן.
לדבריו, "השנה האחרונה הייתה חשובה מאוד עבורנו ורעננו במהלכה את הפורטפוליו. ניסינו להבין מה הסיבה שאנחנו מפסידים חלק מהפרויקטים והבנו שהפורטפוליו שלנו חסר. לכן, השקענו בו והשקנו את Horizon 6, שסוגר לחלוטין כל פער טכנולוגי״.
ד'אוואן אמר כי "זה מוצר On Premise שכולל דסקטופים וירטואליים ואפליקציות בפלטפורמה אחת. בפעם הראשונה, יש בו Horizon יחד עם SDDC (דטה סנטר מוגדר תוכנה). הדרך הטובה ביותר היא לשים תוכנה שלנו על דטה סנטר שלנו. זה חוסך 40%-30% מעלות האחסון ומביא לשיפור רב בניהול".
הוא ציין שני מוצרים נוספים של החברה: Horizon Air, שהושק יחד עם Horizon 6 ומציע פתרון כולל, ו-Horizon Flex, שמיועד למשתמשי Mac.
מה היתרון שלכם על פני המתחרים?
"העולם הולך ל-SDDC והיברידיות. לנו יש את שניהם ביחד בעוד שלסיטריקס אין אף אחד מהם ואמזון מציעה רק ענן".
"בזמן האחרון השקענו הרבה בעסקי הדסקטופ", ציין ד'אוואן. "הרחבנו את כוח האדם בתחום המכירות וייסדנו שותפויות מפתח עם F5 ,Nvidia, גוגל (Google) ויבמ (IBM), שיכולות לעזור לנו למכור ולבנות פתרונות".
כיצד אתה מתרשם מהשוק בישראל?
"יש לנו בישראל מרכז מו"פ. הישראלים מצד אחד שמרנים, אבל מצד שני פתוחים לחדשנות, מאמצים טכנולוגיות חדשות ומרגישים בנוח איתן. הם רגישים לאבטחת מידע".
איך VMware מרגיעה את החשש הזה?
"אנחנו מוכרים דסקטופים שמעוצבים כדי להעלות את רמת הביטחון. הם לא מוצרי אבטחה אבל הם מעוצבים יותר לאבטחה. כתוצאה מזה, אנחנו רואים התעניינות רבה מלקוחות בישראל. יחד עם הפתיחות של ישראלים לחדשנות, זה עובד טוב מאוד".
לסיכום אמר ד'אוואן כי "הענן הוא הבייבי שלנו ואנחנו נותנים לו הרבה תשומת לב ומנסים להתרחב בו. מאוד חשוב לנו לנצח בתחום הזה".
תגובות
(0)