ביל מק'דרמוט, מנכ"ל סאפ: "הרשת העסקית היא החזית הבאה בתחום המחשוב"

סאפ מינתה את קוואנטין קלארק, לשעבר בכיר במיקרוסופט, לסמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה

ביל מק'דרמוט, מנכ"ל סאפ

"חברות התמקדו בהתייעלות התפעולית שלהם בתוך ארבעת הקירות שלהם, אבל הם לא מתמקדים בהכרח בעסקאות בין חברות. אני מאמין כי הרשת העסקית היא החזית הבאה בתחום המחשוב", כך אמר ביל מקדרמוט, מנכ"ל סאפ (SAP).

בספטמבר השנה, בצעד שנועד לגשר על הפערים הקיימים אצלה בתחום מחשוב הענן, הודיעה סאפ כי היא רוכשת את קונקר (Concur), הפועלת בתחום, תמורת סכום של 8.3 מיליארד דולרים – במזומן. זו הרכישה הגדולה אי פעם של סאפ. קונקר מספקת שירותי ניהול במתכונת מיחשוב ענן, של טיפול בהוצאות וחשבונות של נסיעות.

מנכ"ל ענקית היישומים הגרמנית התייחס לרכישת הענק ואמר כי "אם אתה מדבר עם אנשי עסקים, אחת התלונות הגדולות ביותר שלהם הוא שהם לא יכולים לסבול את היישומים של הנסיעות והוצאות הנסיעות. עם קונקר, יש לך רשת עסקית שבה כל האינטראקציה לגבי אוכל ומלונות מתרחשת באופן חלק. הנוסע העסקי לא צריך למלא דו"ח הוצאות שוב".
לגבי מיחשוב ענן אמר מק'דרמוט כי "יהיה לנו את הענן שלנו. אבל נהיה גם שותפים של אמזון (Amazon), מיקרוסופט (Microsoft) ויבמ (IBM) בעננים שלהם. בדרך זו מוצרי החבילה עסקית שלנו יוכלו להתפרס בצורה מירבית בארגונים, וכל עסק בכל גודל ומכל מגזר תעשייה ברחבי העולם יוכל לרוץ על סאפ".

"העולם משתנה ופונה לעבר המובייל והענן", סיכם מק'דרמוט, "עכשיו הרעיון הגדול הוא להניע את הרשת העסקית לעבר הענן".

CTO חדש

בתוך כך, הודיעה בסוף השבוע סאפ כי מינתה את קוואנטין קלארק לסמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה. הוא יחל בתפקידו השבוע.

קלארק עבד במיקרוסופט זה שני עשורים ונחשב גורו לתחום ה-Big Data. בתפקידו האחרון שימש כסגן נשיא ומנהל קבוצת פלטפורמת הנתונים של החברה. במסגרת תפקיד זה סייע לעיצוב ובניית פלטפורמות ה-Big Data של מיקרוסופט, אם ברישוי מסורתי, עם SQL Server, ואם בענן, עם Azure.

המינוי בא חודשים ספורים לאחר שורת מינויים וארגון מחדש בהנהלת סאפ, במסגרתה עזבו את תפקידם, בין השאר, שואן פרייס, ראש קבוצת הענן בסאפ, ו-וישאל סיקה, חבר ההנהלה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. חנן, לא ענן

    אנשים מאוד הגיוניים, שלא נוהים אחרי הבאז ההזוי של מעבר לענן אינם זקוקים להטפות ממי שמתפרנס מכל ביט שתוסיפו לשרתים שלו. הענן טוב לדוא"ל ואם יש SAS נורמלי ללא מידע רגיש זה נגמר בזה ותו לא. חשבתם על זה שגם אם אתם לוקחים איזה סטורג' בענן, גם החברה שמספקת לכם את השירות לא בטוח שהשרתים שלה. מה קורה עם מישהו מהם לא מתחזק גיבויים כמו שצריך ? חוסך באבטחת מידע ? פושט רגל ? מה קורה אם המחיר פתאום עולה ואין לכם רצון לשלם ? תעברו פלטפורמה ? נגיד שקיבלתם החלטה לעבור פלטפורמה, מי מבטיח לכם שתוכלו לחלץ את המידע שלכם מטויב ? הענן, בניגוד לרשת מחשבים ארגונית סטנדרטית מהווה מטרה נוצצת, משל אלף ציפורים במכה אחת. שמתם את המידע שלכם בענן - שמתם אותו באמצע שטח האש שבין דע"ש, ממשלת סין, ממשלת ארה"ב, 8200 וכל האקר שמחזיק מעצמו. מדובר בהפקרת המידע הארגוני על חומרה, מערכות אבטחת מידע, תקשורת, חשמל, שרידות וגיבוי שכאחראי אין לך שום שליטה עליהם, למעט אולי מעטה משפטי חסר שיניים, במיוחד אם המידע לא בארץ. איפה כל ההיבטים הרגולטורים ? איך הרגולטורים טרם התעוררו ? איפה בתי המשפט ? כבר היום לא פשוט לקבל צו חדירה לתיבה Gmail של עבריין, לא כל שכן להשיג מידע עסקי שנשמר על שרתים של חברה בחו"ל, או להורות לאותה חברה למסור, למחוק או להסיר מידע בשרתיה. בפן החברתי בתור אנשי IT מעבר לענן הוא כמו להיות בלוויה של עצמך. איך אתם תורמים לכך שגם בענף הזה ימחצו הענקים את הקטנים והבינוניים? סופו של התהליך שחברות הענק יעסיקו אתכם בתנאי עבדות, תהיו אינסטלטורים של האינטרנט. יש עוד סיבות לא לעבור לענן, תעמדו בפרץ, אל תנהו אחר מגמות אופנתיות רק כדי להגיד שאתם שם. סופ"ש שמשי ונעים

אירועים קרובים