בזק בינלאומי שדרגה את תשתיות התקשורת של מכללת הדסה במאות אלפי שקלים

הפרויקט נועד לספק למכללה מערך תקשורת עתיר ביצועים בעל רוחב פס, שיאפשר לה לספק מענה לצרכים של כ-3,300 משתמשים בסביבה מאובטחת ושרידה, המנוהלת כממשק אחיד

משה קליג, מנמ"ר המכללה האקדמית הדסה

בזק בינלאומי סיימה באחרונה את החלפת תשתיות התקשורת (LAN) של המכללה האקדמית הדסה ירושלים, בפרויקט שהיקפו מוערך במאות אלפי שקלים.

הפרויקט בוצע כמענה לדרישת המכללה להחליף את רשת ותשתיות התקשורת הישנות, ששימשו אותה ב-15 השנים האחרונות. הפתרון שהוטמע משרת כ-3,300 משתמשים – אנשי סגל, צוותי אדמיניסטרציה וסטודנטים, ונותן מענה לדרישות הטכנולוגיות של הכיתות החכמות, מערכות המידע, האחסון, הווירטואליזציה, אבטחת המידע והשרידות.

במסגרת הפרויקט, שנמשך חודשיים, אורגנו מחדש תצורת הרשת והטופולוגיה הרשתית, והוחלפו תשתיות התקשורת הישנות בטכנולוגיית תקשורת עתירת ביצועים של ג'וניפר (Juniper), שמבוססת על מתגי מרכז נתונים (Data Center Switches), מתגי שדרה (Core switches) ומתגי גישה (Access switches). כמו כן, הוחלפו רכיבי הכבילה והציוד ב-25 ארונות תקשורת בריכוזים שונים.

מערך התקשורת החדש מאופיין ברוחב פס המאפשר העברת תכני וידיאו, אודיו ונתונים, שרידות גבוהה, תכונות המסוגלות לספק מענה לצרכים נוכחיים ועתידיים במבנים הקיימים והחדשים של המכללה, יכולת גידול בכמות המשתמשים והריכוזים, חיבור למערכת הבקרה של המכללה ופתרון ניהול וניטור.

מתגי השדרה ופלטפורמת השלדה הווירטואלית (Virtual Chasis) מאפשרים יכולות גידול של עשרות מתגים בקיבולת וצפיפות (High Density) גבוהות, כשכל מתג ליבה משמש כיחידת עיבוד מרכזית להבטחת שרידות, זמינות ופעילות רציפה במקרה של נפילת אחד המתגים. כמו כן, הוטמעו מתגי גישה המאפשרים חיבור לטלפוניה והעברת נתונים בתצרוכת אנרגיה נמוכה. מתגי הגישה מחוברים אל מתגי הליבה בתצורה כפולה ובכך מספקים מתגברים את רמת השרידות במקרה של תקלה ברשת ו/או באחד ממתגי השדרה. המערך כולו מנוהל כממשק יחיד וקל לתפעול באמצעות פלטפורמת הניהול האחודה Junos Space.

איל צפריר, סמנכ"ל פתרונות לעסקים בבזק בינלאומי, אמר כי "הפרויקט תוכנן ובוצע כדי לאפשר הטמעה חלקה במקביל לתפקודה של המערכת הקיימת, תוך מניעת השבתות מיותרות. הוא יושם בהתאם ללוח הזמנים ולדרישות המכללה"

משה קליג, מנמ"ר המכללה האקדמית הדסה ירושלים, ציין: "מערך התקשורת החדש מחליף רשת תקשורת ישנה בעלת שרידות נמוכה, שפגמה בעבודה השוטפת, כמו גם ביכולת להפיץ תכנים ולאפשר שירותים לאוכלוסיות מצומצמות במעבדות ובכיתות. זאת, עקב ריבוי תקלות וצווארי בקבוק בגישה לשרתים ולאינטרנט. הפרויקט בוצע והוטמע בהצלחה, במהירות שיא של חודשיים ובמינימום הפרעה למהלכה התקין של פעילות המכללה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים