ארז גל חן, נט-אפ: "כמעט בלתי אפשרי להעביר מידע בהיקף גדול לענן"

"לפני כמה שנים היה קשה מאוד לשכנע משתמשים אפליקטיביים לעבור משרתים פיזיים לווירטואליים, וכיום אי אפשר לחכות שנה ושנתיים כדי להעלות מערכות חדשות", אמר גל חן, מהנדס מערכות מידע וביטחון בחברה

ארז גל חן, מנהל הנדסה, מגזר ביטחון, נט-אפ ישראל. צילום: ניב קנטור

"קשה לטפל במידע. כמעט בלתי אפשרי לקחת מידע בהיקף גדול ולהעביר אותו לענן", כך אמר ארז גל חן, מהנדס מערכות מידע וביטחון בנט-אפ (NetApp) ישראל.

גל חן דיבר בכנס התקשוב הצבאי C5I, שנערך שלשום (ג'), בהפקת אנשים ומחשבים, במרכז הכנסים אווניו בקריית שדה התעופה. הנחה את הכנס פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

בדבריו ציין גל חן שורה של בעיות שהתגלו באחרונה וקשורות למחשוב ענן, בהן הבעלות על המידע. "אם מעלים משהו לענן, אך טריוויאלי שהזכויות יהיו של מי שמעלה, אבל זה לאו דווקא ככה", אמר. "בארצות הברית לקוחות חותמים על חוזים במסגרתם הם נותנים לשירות הענן לעשות שימוש במידע שלהם".

בהתאם לנושא הכנס, גל חן התמקד בדבריו בענן ובעניינים מחשוביים אחרים בהקשר הצבאי, ובפרט של מעבר צה"ל לדרום. "לפני כמה שנים היה קשה מאוד לשכנע משתמשים אפליקטיביים לעבור משרתים פיזיים לווירטואליים. כיום אי אפשר לחכות שנה ושנתיים כדי להעלות מערכות חדשות. כך גם בצה"ל", ציין. הוא אמר כי "נט-אפ עזרה לצבא להעלות מערכות חדשות ולעבות מערכות קיימות, להשתמש ביכולות שקיימות באזרחות לטובת צה"ל".

ככלל, אמר, "נט-אפ רוצה להיות באמצע, בין העננים של הצבא ושל הגופים האחרים, ולאפשר מעבר כמעט שקוף ובתוך כמה דקות בין ענן לענן".

"יחידות הצבא שעובדות עם מערכות האחסון של נט-אפ עובדות עם אחסון וירטואלי, לא עם המערכת של נט-אפ עצמה. יש הרבה מאוד מערכי ייצור וירטואליים שניתן לעשות אתם כל מיני דברים, לעבוד עם מערכות של נט-אפ ומערכות אחרות", ציין.

יגאל שניידר, מנכ"ל אלכסנדר שניידר. צילום: ניב קנטור

יגאל שניידר, מנכ"ל אלכסנדר שניידר. צילום: ניב קנטור

לדבריו, "יש לנו לקוחות אזרחיים שמשתמשים באפליקציות של מידע לטובת התאוששות מאסון, וגם צה"ל יכול לעשות את זה".

"צה"ל יכול לחסוך מאות מיליונים במעבר לנגב"

יגאל שניידר, מנכ"ל אלכסנדר שניידר, אמר כי "צה"ל יכול עדיין לחסוך מאות מיליוני שקלים במעבר לנגב. המעבר לנגב כרוך בהקמת דטה סנטרים מתקדמים שבנויים לרציפות מבצעית. עם זאת, הם גם צרכנים גדולים של אנרגיה והפוטנציאל לחיסכון מגיע לעשרות מיליוני שקלים בשנה".

הוא ציין ש-"כשמתעלמים מאופיו המיוחד של הדטה סנטר ומתייחסים אליו כאל פרויקט בינוי רגיל, מכתיבים למעשה בזבוז עצום בהוצאות החשמל. קבלן הבינוי לא משלם את הוצאות החשמל התפעוליות ולכן, במקרים בהם המכרז לא מכוון את הקבלנים המתחרים להציע וליישם יעילות אנרגטית, התוצאה היא בזבוז כספי עצום. לצה"ל אין כסף לבזבז".

לדברי שניידר, "הצמיחה המהירה של נפחי תעבורת הנתונים מחייבת הקמת תשתיות תקשורת ומחשוב, ואלה צורכות חשמל יקר. למרות ההתייעלות האנרגטית, אולמות המחשוב צורכים יותר ויותר חשמל. התחזית בתעשייה היא שצריכת החשמל של הדטה סנטר תוכפל בכל 5-6 שנים". כדוגמה הוא ציין את התפתחות מחשבי העל מ-1997 ל-2013. "עוצמת המחשוב גדלה בתקופה הזאת פי 20 אלף וצריכת האנרגיה – פי 20. כלומר, למרות התייעלות של פי 1,000 בכוח המחשוב לקילו-וואט, צריכת החשמל עלתה פי 20 בלבד", אמר.

"הצמיחה המעריכית בתעבורת הנתונים ברשת מחייבת גם היערכות למעבר לפרוטוקול תקשורת של 40 גיגה-ביט איתרנט", הוסיף שניידר. "ייתכן שאין בכך צורך מיידי, אבל יש להיערך לכך ולתכנן את המעבר על ידי שימוש ברכיבים שיאפשרו שימור השקעה במהלכו".

אלכסנדר שניידר הקימה מרכז הדרכה הכולל דטה סנטר מתקדם ופעיל שנבנה לצרכי הדרכה של הנוהגים המיטביים של אולמות המחשוב. שניידר הזמין את באי הכנס לבקר באתר ולקיים דיון מעמיק בצרכי הדטה סנטר שלהם.

"המטרה – פתרונות פשוטים ונוחים למשתמש הקצה"

מרק טוך מ-CA ישראל דיבר על ניהול וזמינות מערך המחשוב המבצעי ואמר כי "הבסיס הוא לדעת איזה ציוד יש לך, לערוך דו"חות על בסיס זה, לאחסן דברים היסטוריים ולצד זה להיות עם מבט קדימה, להשתמש במה שהיה למען מה שיהיה. שילוב של ניהול אפליקציות וזמינות מול משתמש הקצה מעל הפתרונות יספק לנו יכולת להיטיב את השירותים עבורו".

הוא ציטט תוצאות מחקר לפיו 84% מהדטה סנטרים חוו בעיות זמינות ומשאבים בהיבטי כוח, מקום וקירור, ואמר כי "זה משפיע לרעה על התפעול העסקי".

מארק טוך, CA ישראל. צילום: ניב קנטור

מארק טוך, CA ישראל. צילום: ניב קנטור

טוך ציין בהקשר זה חבילת פתרונות שמציעה CA, בהם פתרונות ניהול אפליקציות ופיתוח, ניהול רשת, ניהול סיסטם, וקיבולת. "הפתרונות האלה יכולים לתפקד כל אחד לחוד, אבל הם טובים הרבה יותר ביחד", אמר טוך.

לסיכום, אמר, "המטרה של CA היא לספק את הפתרונות בצורה מאוד פשוטה, נוחה ומוכנה לשימוש למשתמשי הקצה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים