איציק אדזיאשווילי, אמן: "יכולת השליטה של המפקדים ב'צוק איתן' גדלה בעזרת ה-IT"

"במהלך המלחמה ראו אנשי צה"ל תהליכים מבצעיים רלוונטיים ולא מאות מערכות, וכך הם יכלו לזהות את התקלות בצורה טובה ומהירה יותר", אמר אדזיאשווילי, ארכיטקט שו"ב בקבוצה

איציק אדזיאשווילי, ארכיטקט שו"ב בקבוצת אמן

"החל בעמוד ענן, ובאופן בולט יותר בצוק איתן, ראינו שה-IT הביא לשליטה טובה יותר של המפקדים בצבא", כך אמר איציק אדזיאשווילי, ארכיטקט שו"ב בקבוצת אמן.

אדזיאשווילי דיבר ברב שיח שנערך בבית אנשים ומחשבים לקראת כנס C5I שייערך ב-28 באוקטובר במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה. הנחה את רב השיח יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי אדזיאשווילי, "יש לצה"ל פעילויות ניטור רבות, של תהליכים מבצעיים ושאינם כאלה – לא של תהליכי IT. לדוגמה, האם יש יכולת לגייס כוח מסוים במועד מסוים, ומה הטיב של יכולת זו". הוא ציין כי קבוצת אמן פעילה בצבא בתחום הנו"ב – ניטור ובקרה של תהליכים.

"בעבר", אמר אדזיאשווילי, "התקבלו דיווחים על תקלות או על מערכות שאינן עובדות, או על כך שמשהו ממה שמדווח אינו נכון. כיום, הטיפול בכל סוגי התקלות הללו מהיר יותר, ופעמים רבות יש יכולת לדעת באופן פרו-אקטיבי על קיומה של תקלה עוד בטרם הופעתה. זאת, לטובת מימוש היעד של זיהוי תקלה בצורה מהירה".

צביקה חורובסקי, מנהל מגזר ביטחון בנס ישראל

צביקה חורובסקי, מנהל מגזר ביטחון בנס ישראל

הוא ציין כי "הוחל בשימוש ביכולות הללו בעמוד ענן והן הוכיחו בשלות במלחמה האחרונה. הלקוחות, אנשי צה"ל, ראו לנגד עיניהם תהליכים מבצעיים רלוונטיים ולא מאות מערכות. בדרך זו הם יכולים היו לזהות את התקלה בצורה טובה ומהירה יותר".

אדזיאשווילי סיים בציינו כי צה"ל החל באחרונה למכן תהליכי IT – מהלך שיוביל לחיסכון בכוח אדם בשנים הקרובות.

"ה-IT – אחד מחמשת המאמצים הגדולים של צה"ל"

"צוק איתן העמיד את התקשוב הצבאי במקום אחר מבעבר. הוכח מעל לכל ספק שה-IT הוא אחד מחמשת המאמצים הגדולים של הצבא. התקשוב משפר את האפקטיביות המבצעית של צה"ל", אמר ברב השיח צביקה חורובסקי, מנהל מגזר ביטחון בנס ישראל.

לדבריו, "הן התעשיות הביטחוניות והן ספקיות ה-IT סייעו לצה"ל לקבל עליונות טכנולוגית. מבלי לפגוע בספקיות ה-IT הבינלאומיות, המבצע הוכיח שפתרון מקומי הוא העונה לדרישות של הצבא".

יונה בקלצ'וק מחטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס

יונה בקלצ'וק מחטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס

"מערכות קוד פתוח הן מכפיל כוח"

יונה בקלצ'וק מחטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס אמר שאחד מתפקידיו הוא לדאוג להכנסת מערכות מבוססות קוד פתוח לצה"ל. לדבריו, "יש בצבא מערכות של רד-האט (RedHat) מזה שנים רבות. מדובר במכפיל כוח שמביא להורדתן של מערכות קנייניות". בקלצ'וק ציין כי "גילינו שיש מערכות מבוססות קוד פתוח בצבא עוד בטרם פעלנו להכנסתן".

"מערכות מבוססות קוד פתוח מביאות להורדת עלויות ומהוות סביבה יצירתית עבור המפתחים מהדור הצעיר. הם מכירים את הסביבה הפתוחה ויודעים לעבוד איתה בצורה מהירה יותר", סיכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים