הילרי קלינטון: "על חופש האינטרנט להיות ערך עליון כמו חופש הדיבור"

"הדמוקרטיות המערביות צריכות להילחם על חופש האינטרנט ולהגן עליו מפני משטרים כוחניים שמנסים לשלוט על רשת האינטרנט, להגביל אותה או אפילו לחסום אותה", אמרה קלינטון, מזכירת המדינה לשעבר, בכנס הענק של Salesforce.com בסן פרנסיסקו

FLOTUS@?

"חופש האינטרנט – ההזדמנות לתקשר עם שאר בני האדם בעולם – צריך להיות ערך עליון כמו חופש הדיבור", כך אמרה הילרי קלינטון, מזכירת המדינה האמריקנית לשעבר. לדבריה, "על הדמוקרטיות המערביות להילחם על חופש האינטרנט ולהגן עליו מפני משטרים כוחניים שמנסים לשלוט על רשת האינטרנט, להגביל אותה או אפילו לחסום אותה. זו תהיה מלחמה ארוכה ומתמשכת, אך אני מקווה שבסופה אנחנו נהיה בצד המנצח".

קלינטון, שצפויה להיות המועמדת הבולטת לנשיאות ארצות הברית ב-2016, אמרה את הדברים אמש (ג'), בפתיחת יומו השני של Dreamforce 2014 – כנס הענק השנתי של Salesforce.com ואחד מאירועי הטכנולוגיה הגדולים ביותר בעולם. הכנס, שנערך השבוע בסן פרנסיסקו זו השנה ה-12 ברציפות, משך אליו על פי המארגנים יותר מ-140 אלף משתתפים מ-65 מדינות, וכשלושה מיליון משתתפי אונליין, שצופים בהרצאות ומשתתפים בדיונים המקוונים. את המשלחת הישראלית לכנס, שמונה כ-100 שותפים ולקוחות, מוביל נתן גביש, סגן נשיא לפיתוח עסקי בישראל ב-Salesforce.com.

"ביליתי שמונה שנים בסנאט, במהלכן השקענו הרבה מאוד זמן, מאמץ וכסף כדי לוודא שהרשת כפי שאנחנו מכירים אותה תישאר פתוחה לכולם", אמרה קלינטון על הבמה בתשובה לשאלה שהפנה אליה המראיין האורח של הבוקר, פרופ' קלאוס שוואב – מייסד ויו"ר הפורום הכלכלי העולמי (The World Economic Forum). "ישנם אנשים, בעיקר כאלה עם נטיות אקטיביסטיות ודעות ליברליות, שהפכו למטרה של ממש עבור ממשלות מסוימות. עלינו לפעול ללא לאות כדי להגן על אותם אנשים מפני היד הכבדה של הממשלות שרודפות אותם. מדובר בקרקע פורייה לשיתוף פעולה הדוק בין הממשלה ובין המגזר הפרטי, ותעשיית המיחשוב והטכנולוגיה במיוחד".

"בפעם האחרונה שנאמת בדאבוס, אמרת שממשלות, עסקים וקהילות צריכים לעבוד יחד", הציג פרופ' שוואב את השאלה הבאה שלו. "בעוד שזה עובד ברמת המיקרו, ישנה בעיה חמורה ברמת המקרו. נראה שהצדדים איבדו אמון זה בזה. אפשר לתקן את המצב העגום הזה?".

"עידן האינטרנט והטכנולוגיה הטיל פרמיה גבוהה מאוד על פגישות פנים אל פנים, שמקשה מאוד על קיום דיאלוג אמיתי בין ראשי מדינות, מנהיגים עסקיים ואפילו בני אדם פרטיים". קלינטון על הבמה בסן פרנסיסקו

"עידן האינטרנט והטכנולוגיה הטיל פרמיה גבוהה מאוד על פגישות פנים אל פנים, שמקשה מאוד על קיום דיאלוג אמיתי בין ראשי מדינות, מנהיגים עסקיים ואפילו בני אדם פרטיים". קלינטון על הבמה בסן פרנסיסקו

"כשנאמתי בדאבוס", השיבה מזכירת המדינה לשעבר, "הייתי מודאגת מאוד מחוסר האמון הזה. עברו 15 שנים מאז ואני חייבת לומר שאני מודאגת הרבה יותר היום. העולם לא מכיר מספיק בחשיבות העבודה המשותפת בין מה שאני מכנה 'שלוש הרגליים של השרפרף': ממשלה, עסקים וקהילה. אם אחת הרגליים קצרה מדי, ארוכה מדי או לא יציבה – זה מערער את האיזון של השרפרף כולו".

קלינטון פירטה והסבירה, כי "אם הממשלה חזקה או חלשה מדי, זה יוצר חוסר איזון. אם עסקים חושבים רק על היום ועל השורה התחתונה, ולא עוסקים בתכנון אסטרטגי נבון וארוך טווח, זה יוצר חוסר איזון. אם מדכאים חלקים מהקהילה, מתעלמים ממנה או מונעים שוויון הזדמנויות בה, זה יוצר חוסר איזון. כדי שנוכל לשגשג – ברמה האישית, המקומית והעולמית – עלינו לאזן בין שלוש הרגליים ולוודא ששלושתן יציבות".

"אנחנו, כחברה, הרבה פחות גזעניים, שוביניסטיים והומופוביים מאי-פעם, אבל אנחנו בכל זאת מסרבים לשוחח עם אלה שלא רואים את העולם כמונו. המציאות היא ששינוי מתחיל בדו-שיח בין שני צדדים שלא מסכימים זה עם זה". קלינטון (מימין) עם מארק בניוף, יו"ר ומנכ"ל Salesforce.com

"אנחנו, כחברה, הרבה פחות גזעניים, שוביניסטיים והומופוביים מאי-פעם, אבל אנחנו בכל זאת מסרבים לשוחח עם אלה שלא רואים את העולם כמונו. המציאות היא ששינוי מתחיל בדו-שיח בין שני צדדים שלא מסכימים זה עם זה". קלינטון (מימין) עם מארק בניוף, יו"ר ומנכ"ל Salesforce.com

היא הוסיפה ואמרה, כי "אין תשובה פשוטה לשאלה הזו, אבל הפתרון מתחיל בהידברות. אנחנו, כחברה, הרבה פחות גזעניים, שוביניסטיים והומופוביים מאי-פעם, אבל אנחנו בכל זאת מסרבים לשוחח עם אלה שלא מסכימים אותנו ולא רואים את העולם כפי שאנחנו רואים אותו. אנחנו צודקים, הם טועים. נקודה. המציאות היא ששינוי מתחיל בדו-שיח בין שני צדדים שלא מסכימים זה עם זה. אני יודעת שזה נשמע פשטני, אבל זה נכון. עלינו להתאמץ ולמצוא חלקיק של הסכמה עם אנשים, מדינות ותרבויות שנדמה לנו שלא יכולים להיות רחוקים יותר מאיתנו ומדעותינו. אני לא אומרת שזה יפתור את כל בעיות העולם, אלא רק שללא הידברות, הסיכוי לפתור את הבעיות הללו קטן באופן דרמטי".

לדברי קלינטון, "עידן האינטרנט והטכנולוגיה הטיל פרמיה גבוהה מאוד על פגישות פנים אל פנים, שמקשה מאוד על קיום דיאלוג אמיתי בין ראשי מדינות, מנהיגים עסקיים ואפילו בני אדם פרטיים. כמובן שזה נוח, קל ופשוט יותר לשוחח בטלפון או בשיחות וידיאו, אבל אין תחליף אמיתי לפגישה פנים אל פנים. במהלך הקדנציה שלי כמזכירת המדינה, גמעתי יותר ממיליון מיילים (1.6 מילון קילומטרים) בנסיעות וביקרתי בכ-112 מדינות. לא עשיתי את זה כי זו היתה האפשרות הקלה יותר, אלא כי זו היתה האפשרות הנכונה יותר. אנחנו חייבים לפעול להגדלת התקשורת הבינאישית בינינו, אחרת החברה שלנו תלך ותידרדר".

תתמודד על הנשיאות ב-2016? הילרי קלינטון

תתמודד על הנשיאות ב-2016? הילרי קלינטון

פרופ' שוואב לא יכול להתאפק, ושאל את קלינטון את השאלה שהתקשורת האמריקנית שואלת אותה מדי יום ביומו: האם בכוונתה להתמודד בבחירות לנשיאות ב-2016? "כשראיינתי אותך בדאבוס ב-1999, השאלה האחרונה ששאלתי אותך היתה: האם לא הגיע הזמן שלארצות הברית תהיה נשיאה?", ציטט פרופ' שוואב לקול צחוק הקהל הרב שבאולם. "התשובה שלך באותו היום היתה: 'בהחלט כן ואני מצפה בקוצר רוח להצביע לה'. האם תרצי לשנות את התשובה שלך?". קלינטון המנוסה צחקה והשיבה, כי היא לא הגיעה לסן פרנסיסקו כדי להכריז על בשורות דרמטיות, ולכן תדבק בתשובה המקורית שלה.

לאחר ההרצאה והראיון יצאה קלינטון לרחבה המרכזית של מרכז הכנסים, כדי לפגוש חלק ממשתתפי הכנס ולספר על יוזמה שמובילה קרן קלינטון לקידום החינוך בגיל הרך ולשוויון הזדמנויות בין ילדים.

[divide style="2"]

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים