מנכ"ל אורקל הנכנס הולך עד הסוף: "אנחנו הולכים להיות מספר אחד בתחום העננים"

בנאום הפתיחה הראשון שלו כמנכ"ל, לא חיכה מרק הארד הרבה ופתח מיד בבליץ "מה שאתם רואים ונחשפים כאן בימים הקרובים הוא אחד האתגרים הראשונים של אורקל- אנחנו הולכים להיות הראשונים בתחום העננים"

30/09/2014 18:41
2014 OpenWorld

"אורקל (Oracle) עתידה להיות הראשונה בעולם במחשוב הענן", זה היעד עליו הכריז מארק הרד בנאומו הראשון כמנכ"ל החברה. הוא אמר את הדברים ב-2014  OpenWorld – כנס הלקוחות והשותפים השנתי של אורקל.

האירוע הנוכחי הוא אחד האירועים החשובים של החברה בשנים האחרונות, בין היתר משום שזהו הכנס האחרון בו מופיע לארי אליסון כמנכ"ל החברה וזהו הכנס הראשון בו מופיעים הרד וצפרא כץ כמנכ"לים המשותפים שלה. זאת גם אחת הסיבות שהכנס הזה משך אליו 50 אלף איש.

מיד עם תחילת נאומו פתח הרד בבליץ: "מה שאתם רואים ונחשפים אליו כאן, היום ובימים הקרובים, מבטא את אחד האתגרים הראשונים של אורקל. אנחנו מכוונים הכי גבוה שאפשר, כאשר השמיים הם לא הגבול אלא ההתחלה".

במהלך הכנס נחשפים עשרות הכרזות חדשות, שיפורים של מוצרים ופתרונות קיימים בתחומים שונים, כאשר הענן הוא במרכז. בכל השכבות ובכל סוגי הפתרונות, המילה החמה כאן היא "ענן". בתחום התשתיות, אורקל הולכת על מודל IaaS (ר"ת Infrastructure as a Service – תשתית כשירות). לדברי הרד, אורקל מציעה בתחום זה "פתרונות רוחביים ואופקיים", בין השאר שרתים (של סאן, אותה אורקל רכשה לפני כמה שנים) ולינוקס.

בתחום הפלטפורמה כשירות (PaaS) מציעה אורקל מגוון פתרונות בתחום האחסון – היא ממשיכה להקים עוד ועוד דטה סנטרים ברחבי העולם. בנוסף, כיאה למעמדה כחברת התוכנה השנייה בגודלה בעולם, אורקל מציגה עשרות חידושים בתחומים המסורתים של בסיסי נתונים, תווכה (MiddleWare של BEA, שנרכשה לפני כמה שנים), ג'אווה (Java) וכלי פיתוח חדשים. היא הציגה בכנס גם את הפתרונות שלה בעולם השירותים: מגוון היישומים הארגוניים שלה, כולל ב-EaaS (ר"ת ERP as a Service) – תחום שהוא כשלעצמו חידוש של אורקל.

המתודולוגיה המנצחת על פי הארד

הרד ערך במהלך הכנס את הראיון הראשון שלו כמנכ"ל והסביר שאורקל מאמינה בשתי מתודולוגיות – BoB (ר"ת Best of Breed) ו-BaB (ר"ת Build and Buy). לדבריו, המתודולוגיות האלה יציבו את אורקל "כבר בזמן הקרוב" כברירת המחדל של כל חברה וארגון בעולם. בכנס הוצגו סיפורי לקוח שמדגימים כיצד אימוץ של "הענן האדום" בארגונים שמגלגלים מאות מיליארדי דולרים ומעסיקים יותר מ-1,250,000 עובדים עבר בהצלחה. בין הדוגמאות היו אינטל (Intel), זירוקס (Xerox) ופרוקטר אנד גמבל.

במהלך הראיון נשאל הארד מה לדעתו יעשו החברות המתחרות, כגון אמזון (Amazon) או Salseforce , שכל אחת מהן מובילה בתחומה. הוא השיב בצורה חד משמעית, תוך שהוא משתמש בטכניקה של אליסון: "אתה שואל אותי מה יעשו המתחרים שלי? זה בכלל לא מעניין אותי! אני לא מתעסק במה עושים מתחרים שלי, אני מתמקד בלהביא את אורקל למקום הראשון ולהשאיר אותה שם" .

עם זאת, לדבריו, המתחרים של אורקל לא יכולים להתמודד איתה, כי כל אחד מהם מספק פתרון ורטיקלי או הוריזונטלי (אנכי או אופקי). "חברה אחת מספקת רק שירותים לעננים (קרוב לוודאי שהוא התכוון לאמזון – א.פ). יש חברה אחרת שמספקת אחסון – EMC, יש גם חברה שמספקת יישומים – Salesforce, חברות אחרות שמספקות שרתים או מרכזי נתונים ואפילו יש חברה שמתמחה בשפת פיתוח לעננים (כנראה שהוא מתכוון למיקרוסופט עם ה-Azure שלה – א.פ). אולם, אין אפילו חברה אחת שיש לה את הכל".

חשוב לציין שהארד לא הזכיר, לא בשם ולא ברמיזה, שתי חברות: יבמ (IBM) ו-HP. המעניין הוא שאחד הביתנים הגדולים בכנס היה של יבמ, שהציגה פלטפורמה לעננים שלה, שמבוססת על שותפות עם תשתיות אורקל בתחום התוכנה.

טריומויראט או דואופול? מי השולט באורקל?

אחד הנושאים שריחף באוויר לכל אורך הכנס , בבחינת "הפיל שלא מדברים עליו", היה מערכת היחסים והשליטה בצמרת אורקל. אחרי שנים רבות בהן היה רק מלך אחד ,"המלך לארי הראשון", כפי שכינה אותו בחיבה עיתונאי מגרמניה, כעת יש שני מלכים, או יותר נכון מלכה ומלך – כץ והארד.

מה יהיה לאחר פרישתו של המלך הוותיק? נראה שבאורקל התכוננו היטב לשאלה הזו, ומיד כשהיא עלתה במסיבת העיתונאים השיב הארד: "אורקל היא לא חברה של איש אחד. אליסון הוא חלק מאורקל ובשר מבשרה, וכך גם כץ ואני. אנחנו מנהיגים את החברה, אלא שאורקל היא חברה של עבודת צוות. אורקל לא הצליחה ולא תמשיך להצליח בזכות כץ, אליסון או בזכותי בלבד. היא מצליחה בזכות עבודת הצוות, שמתחילה במתכנת או טכנאי אי שם בהודו ומשתלבת עם חדר ההנהלה בו אנחנו יושבים" .

לאחר עוד כמה שאלות שעסקו בשליטים החדשים בממלכת אורקל אפשר לומר בבירור שלארי אליסון לא עזב ולא פרש – האיש ממשיך להוביל את החזון והאסטרטגיה של החברה. לצידו ניצבים כץ בתחומים בהם היא מצטיינת – ניהול ובקרה, והארד בתחומים בהם הוא מצטיין – מכירות ושיווק. המגמה של כולם היא להמשיך בהגשמת החזון הטכנולוגי של אליסון. זהו מהלך די  דומה למה שעברה מיקרוסופט לאחר פרישתו של ביל גייטס, אבל להבדיל, אליסון הוא באמת כתוארו החדש – CTO, טכנולוג ראשי – בכל רמ"ח איבריו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים