המפתחות בפנים: המכונית של גוגל אינה מסוגלת לנסוע בשלג או בגשם כבד

בשורות לא טובות מגיעות בעניין המכונית החלומית של גוגל: בשל התלות הרבה שלה במפות, היא לא תהיה מסוגלת לנווט בכוחות עצמה ב-99% משטחה של ארצות הברית ● פייר, התאכזבנו

נוסעת בלעדיכם. המכונית האוטונומית

המכונית האוטונומית שנבנתה בגוגל (Google) אינה מסוגלת לנסוע בשלג או בגשם כבד, משום שבתנאים אלה החיישנים שלה אינם פועלים בצורה מספיק אמינה. בשל התלות הרבה שלה במפות, היא גם אינה מסוגלת לנווט בכוחות עצמה ב-99% משטחה של ארצות הברית -טוען מקור פנימי בגוגל שצוטט ב-MIT Technology Review. על פי המקור, עשויות לחלוף עוד שנים רבות עד שגוגל תצליח ליצור מכונית שמסוגלת להתמודד בכוחות עצמה עם תנאי תעבורה מורכבים.

בין החסרונות שמנה כריס ארמסון, מנהל צוות המכונית של גוגל: החיישנים אינם מסוגלים להבחין בין שקית ניילון ריקה לבין אבן על הכביש, ולפיכך המכונית עוקפת מכשולים משני הסוגים. המצלמות עלולות לזהות קרינה חזקה של שמש כאור של רמזור. החיישנים מזהים הולכי רגל על הכביש, אך עלולים להתעלם משוטר שניצב בצד הדרך ומסמן לעצור – מה שעלול לסבך את "הנהג" היושב במכונית.

מאחר והמכונית צריכה לנווט בכוחות עצמה בדרך, היא זקוקה למפות מפורטות בהרבה מאלו שקיימות כיום – ומפות ברמת פירוט מספיקה זמינות לפי שעה רק עבור אזורים מוגבלים מאוד. כדי להכין מפות ברמת הפירוט הנדרשת יהיה על גוגל להקצות משאבים רבים למיפוי של כל פרט ברחבי הדרכים של ארצות הברית, תהליך שעשוי להימשך שנים רבות. במסגרת התהליך, ברגע שכלי רכב של גוגל נתקלים כיום ברמזור חדש או בתמרור חדש בדרך, המידע נשלח לתוכנת המיפוי של החברה.

המכונית הקטנה שהציגה גוגל לאחרונה אינה מצוידת בגלגל הגה, אך כדי לעמוד בדרישות הרישוי של ארצות הברית תיאלץ החברה להציג גרסה חדשה הכוללת גלגל הגה. למרות האתגרים, מעריך ארמסון כי המכונית האוטונומית "תופיע מהר מכפי שחושבים" – אולי כבר בעוד חמש שנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים