בכיר בוואווי: "לטיזן אין סיכוי להצליח"

וואווי קיבלה באחרונה הצעה לייצר מכשירים שמבוססים על מערכת ההפעלה של סמסונג, אולם סירבה לה - חשף ריצ'ארד יו, יו"ר חטיבת המכשירים בחברה הסינית

ריצ'ארד יו, מנכ"ל וואווי

סמסונג (Samsung) מנסה לקדם את מערכת ההפעלה שלה, טיזן (Tizen), כדי שתתחרה מול חלונות פון, iOS ואולי אפילו מול אנדרואיד, אלא שרבים בשוק סבורים שאין לה סיכוי והיא לא תצליח בתחרות. אחד מהם הוא ריצ'ארד יו,  יו"ר חטיבת המכשירים בוואווי (Huawei) הסינית, יצרנית הסלולר השלישית בגודלה בעולם.

בראיון לוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal ) סיפר יו שבאחרונה התבקשה וואווי על ידי מפעילה גדולה לבדוק אפשרות שהיא תייצר טלפון המבוסס על טיזן. בקשה זו הגיעה לאחר שבמשך זמן מה היה ידוע שוואווי בודקת בעצמה היתכנות של שימוש במערכת ההפעלה הזו. החברה הסינית השיבה להצעה בשלילה. "אני מרגיש שלפלטפורמה הזו אין שום סיכוי להצליח", הסביר יו בראיון.

הוא מעריך הערכה דומה לגבי חלונות פון, אף על פי שוואווי כבר השיקה שני טלפונים שמבוססים על מערכת ההפעלה הניידת של מיקרוסופט (Microsoft) – ה-W1 וה-W2. יו הבהיר שאין בכוונת וואווי להמשיך, לפחות בתקופה הקרובה, להשיק טלפונים בסדרה זו, מאחר ש-"קשה מאוד לשכנע לקוחות לרכוש טלפון שמבוסס על חלונות".

למעשה, ציין יו, הבעיה הראשית היא אינה כתיבה של מערכת הפעלה אלא בניית המערכת מסביבה, כולל מפתחים ומשתמשים. לכן, המערכת היחידה שנשארה היא אנדרואיד. "יש לזה יתרונות, אבל אין ברירה", הוא אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים