ג'ים הגמן סנבה, מנכ"ל סאפ: "היזמות הישראלית חייבת להיות מודל לאירופה"

"אנחנו מעריכים את המיקוד של ממשלת ישראל בסטארט-אפים ואני שמח שסאפ הצליחה לזהות את היכולת שקיימת בישראל", אמר הגמן סנבה

"מנהיגים בכל העולם רוצים ללמוד את הדוגמה הישראלית של פיתוח יזמות ועידוד חברות סטארט-אפ. אנחנו מעריכים את המיקוד של ממשלת ישראל ליצור סביבה של סטארט-אפים. הדוגמה הישראלית חייבת להיות המודל שישמש את אירופה", כך אמר אתמול (ב') ג'ים הגמן סנבה, מנכ"ל משותף בחברת סאפ (SAP), במסיבת עיתונאים במסגרת תערוכת ה-IT הגדולה בעולם, CeBIT, המתקיימת בימים אלה בהנובר שבגרמניה.

הגמן סנבה המשיך: "אני שמח שסאפ הצליחה לראות את היכולת של ישראל. ביצענו שם רכישות ובנינו אקוסיסטם שלם. קוריאה עושה עכשיו בדיוק את אותו הדבר, כפי שאפשר היה לראות לפני מספר שבועות בכנס הכלכלי בדאבוס. כמו ישראל בזמנו, גם קוריאה הדרומית יוצרת אווירה שבה צעירים ירצו לייצר מקומות עבודה ולא לחפש עבודה. לפני מספר שבועות נחנך בברלין מרכז יזמות, ומרכזים דומים נפתחים גם בפריז ובלונדון. אנחנו רוצים לעזור לחברות לקבל מימון וגישה לשוק – לנו כבר יש את הלקוחות ואולי ביחד נוכל לעזור להם להצליח".

המנכ"ל המשותף סיפר על תוכנית החדשנות של סאפ: "אנחנו עוזרים לחברות סטארט-אפ ישראליות ואחרות במסגרת תוכנית החדשנות להאנה (Hana). אנו מציעים את האנה לחברות סטארט-אפ על ענן של אמזון (Amazon) ב-99 סנט לשעה. בסביבה כזו הם יכולים לפתח חדשנות שבלתי אפשרית עם בסיסי נתונים אחרים".

הגמן סנבה, העומד לפרוש מתפקידו במאי, צפוי לעבור למועצת המנהלים ולהותיר את ביל מקדרמוט כמנכ"ל היחיד של סאפ, סיכם את ארבע שנותיו כמנכ"ל משותף: "ב-2010 ביל ואני ישבנו ביחד לראשונה על הבמה כאן בתערוכה, והסברנו שאנחנו הולכים להמציא מחדש את החברה. היא הובילה ב-ERP אבל לא ישבנו על זרי הדפנה. אמרנו שלא נזנח את עסקי הליבה – להריץ את הטרנזקציות העסקיות של החברות, אבל ידענו שחשוב לשנות את הדרך שבה עסקים מנוהלים ופועלים. אמרנו אז שנהפוך להיות המובילים ביישומים עסקיים ניידים, והדבר אכן קרה".

הגמן סנבה המשיך לסכם את ארבע השנים האחרונות: "החווינו את דעתנו על כך שהענן יהיה האמצעי העיקרי לצרוך את המידע, ושבין היתר, הדבר יקל על החלפת הגרסאות שהיא תהליך מורכב בתוכנות גדולות, ושחברות גדולות יוכלו להתקין ענן פרטי משלהם כדי להנות מהיתרונות של הענן תוך הפחתת עלויות התחזוקה. כמו כן, דיברנו גם על Big Data, שבעקבות ההתפתחות בו היה צריך להמציא מחדש את בסיסי הנתונים, ובעקבות זאת הכרזנו על הדור הראשון של האנה, שביצע עיבוד של הטרנזקציות העסקיות בתוך הזיכרון. כל הדברים הללו הובילו אותנו לרווחיות ולצמיחה, בשעה שכל המשק קפא וחברות אף נסוגו".

"כשאתם מסתובבים היום בתערוכת CeBIT, אי אפשר ללכת לאף דוכן בלי לדבר על ניידות, ענן ו-Big Data. את כל השינויים הללו עשינו ביל ואני ביחד, תוך חלוקת עבודה ושיתוף פעולה. מה שחשוב הוא הצוות, לא העבודה של כל אחד מאיתנו", סיכם הגמן סנבה את דבריו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים