בועז יהודה, גטר טק: "צמחנו ב-25% במכירות מדפסות – בעיקר על חשבון HP וזירוקס"

"אחרי שנה-שנתיים גרועות - אני אופטימי לגבי שוק ה-ICT הישראלי ב-2014", אמר בועז יהודה, מנכ"ל גטר טק מקבוצת גטר, בסיכום השנה הראשונה בתפקיד ● "השוק הצרכני מטריד אותי. לרשתות השיווק יש נטייה לדחוף מוצרים זולים בעלי איכות לא גבוהה"

בועז יהודה, מנכ"ל גטר טק. צילום: פלי הנמר

"יש המעריכים ש-2014 תהיה שנת המתנה. נכון שאני לא שומע את צליל פתיחת הארנקים אצל הלקוחות, אבל למרות זאת – אני אופטימי. אחרי שנה-שנתיים גרועות, ארגונים יהיו חייבים לעדכן את מערכי ה-IT שלהם, וזה כבר קורה: לדוגמה, בתחום ההדפסה חווינו השנה גידול של 25% במכירות – בעיקר על חשבון HP וזירוקס (Xerox)", כך אמר בועז יהודה, מנכ"ל גטר טק.

המפגש עם בועז יהודה היה השמיני בסדרת המפגשים המיוחדים שעורכת מערכת אנשים ומחשבים עם בכירים בתעשייה. קודם לכן התארחו, לפי סדר כרונולוגי: בן פסטרנק, מנכ"ל קבוצת אמן; משה חורב, מנכ"ל אורקל (Oracle) ישראל; מיכאל גולן, מנכ"ל גולן טלקום; מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס; נתי אברהמי, מנכ"ל קבוצת יעל; יגאל שניידר, מנכ"ל אלכסנדר שניידר; וסתוית נבון, מנכ"לית סאפ (SAP) ישראל.

לדברי בועז יהודה, "זמן רב מדי ארגונים עצרו את עצמם ולא ביצעו רכישות. מגיע הרגע בו נדרש, ממש קיים הכרח, לבצע רכישות בתחום ה-ICT, מאחר שהטכנולוגיה לא נעצרת, נהפוך הוא, והשוק ממשיך להיות דינמי ותחרותי. לכן, למרות הכול, אני אופטימי".

עם זאת, לדבריו, "דבר אחד ממשיך להטריד אותי: השוק הצרכני. מדובר בשוק הפכפך. לאדם העובד נעשה קשה יותר להתקיים, ההכנסה הפנויה שלו קטנה. מנגד, לרשתות השיווק יש נטייה לדחוף מוצרים זולים בעלי איכות לא גבוהה".

"2013 – שנת צמיחה"
בועז יהודה (49), לשעבר מנכ"ל סאן (Sun) ישראל, נכנס לתפקידו בפברואר 2012, לאחר ששי טנא, מנכ"ל גטר טק הוותיק, סיים את תפקידו. טנא הצטרף לגטר טק ב-1995 ושימש כמנכ"ל החברה מאז 1998. לפני כן מילא במשך כעשר שנים שורה של תפקידים מבצעיים שונים במשרד הביטחון, בארץ ובחו"ל. בועז יהודה כיהן כמנכ"ל הסניף הישראלי של סאן עד לפרישתו בספטמבר 2008, אז החליף אותו דן טולדנו. מאז התמקד בועז יהודה בתחום היזמות והפיתוח העסקי, תוך מעורבות פעילה בפתיחת ערוצי שיווק ומכירות ובניהול של מספר סטארט-אפים. בועז יהודה הוא בעל ניסיון בינלאומי של יותר מ-25 שנים בשירות, מכירות, שיווק וניהול בארץ ובחו"ל, מתוכן כ-10 שנים בסאן – כמנהל צוות השיווק ומכירות המוצרים באזור אגן הים התיכון ו-6 שנים כמנכ"ל סאן בישראל.

גטר-טק פועלת בשוק המיכון המשרדי, ההדפסה והמיחשוב האישי החל מ-1982. השנה עברה החברה למשכנה החדש בקריית אריה שבפתח תקווה והשאירה מאחור את המבנה ההיסטורי ממנו פעלה שנים רבות – "הבית הסגול" בלב רמת גן.

"בתחום התקשורת הייתה לנו צמיחה של 100% בשל הגידול בהטמעת פתרונות אלחוטיים". בועז יהודה, מנכ"ל גטר טק. צילום: פלי הנמר

לדברי בועז יהודה, "2013 הייתה שנת צמיחה עבור גטר טק. אנחנו מייצגים בארץ את לקסמרק (Lexmark) ומכירות המדפסות שלנו גדל אשתקד ב-25%. להערכתי, הצמיחה הייתה על חשבון נתחי השוק של HP וזירוקס. בתחום התקשורת, אנחנו מייצגים את רוקוס (Ruckus Wireless) האמריקנית, עם פתרונות ה-Wi-Fi שלה. פה הייתה לנו צמיחה של 100% ולהערכתי זה בשל הגידול בהטמעת פתרונות אלחוטיים. למערכות של רוקוס יש יכולת לתת מענה לריבוי של משתמשים על יחידת פיזור אחת. הרשת שלה מקנה אפשרות לניהול מיטבי של תדרי האלחוט בלקוח הארגוני, פורטל ניהול אישי לרשת, בקרה וניטור ציוד קצה, תמיכה בניידות משתמשים ב-VoIP וב-Roaming, כך שמשתמש קצה שעובר משטח כיסוי של יחידה אחת לאחרת לא יאבד את הקשר, תמיכה במספר תקני אלחוט, גישת גלישה עם דף התניה, הגדרת דף נחיתה, גלישה מאובטחת ומוצפנת וסינון אתרים".

"ספק של ספקים"
"גטר טק היא ספק משמעותי בתחום ה-ICT בישראל", העיד בועז יהודה על החברה בראשה הוא עומד. "בלא מעט מקרים, החברות הבינלאומיות אותן אנחנו מייצגים רואות בנו שלוחה מקומית שלהן, כמו למשל במקרה של לקסמארק, שתופסת אותנו כלקסמארק ישראל. כך הדבר גם אצל רוקוס או BenQ. גטר טק היא מפיצה ובמקרים רבים משמשת גם כאינטגרטורית או ככזו שנותנת שירותים ברמת הארכיטקטורה לספקים. כך, אנחנו משמשים כספק של ספקי IT".

"בלא מעט מקרים, החברות הבינלאומיות אותן אנחנו מייצגים רואות בנו שלוחה מקומית שלהן". בועז יהודה, מנכ"ל גטק טק. צילום: פלי הנמר

קבוצת גטר נוסדה ב-1955 ונסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב מאז 1995. הקבוצה מתמחה בייצוג בלעדי של ספקים בינלאומיים מובילים ופועלת בארץ ובחו"ל בתחומים הבאים: צילום, מיחשוב, פתרונות דפוס, ציוד רפואי, אלקטרוניקה בידורית, תקשורת, תשתיות וציוד לשינוע והעברת כוחות. הקבוצה מונה כ-500 עובדים, מהם 70 עובדי גטר טק. מלבד גטר טק, החברות בקבוצה הן גטר ביומד, גטר גרפיקס, ג'י ג'י ירום, גטר קום, דגש גטר, גטר טק דיגיטל, גטר אירופה וגטר קונסיומר. מחזורה הכספי של הקבוצה עמד בשנה החולפת על 800 מיליון שקלים. בועז יהודה משמש מנכ"ל של שתי חברות – גטר טק וגטר אירופה. מחזורה של גטר טק מהווה כשליש מהמחזור של הקבוצה.

בתוך גטר טק, מכירות תוכנת מיקרוסופט (Microsoft) מהוות 41.5% מהפעילות, מדפסות ומתכלים של לקסמארק מהווים 26%, מכונות הצילום של קוניקה מינולטה – 16.3%, ומסכים ומקרנים של BenQ מהווים 6.6%. "אנחנו חווים בשנה האחרונה שינוי עמוק בתחום ההדפסה", אמר בועז יהודה. "לקסמארק יצאה מהשוק הביתי של הזרקת דיו ואנחנו עובדים רק עם מדפסות לייזר לארגונים. סמסונג (Samsung) היא המתחרה העיקרית שלנו ואנחנו מנצחים ניצחונות רבים במכרזים בהם אנחנו מתמודדים מול HP. היתרון של לקסמארק הוא שלצד פתרונות הדפסה יש לה פתרונות למניעת הדפסה, סריקות, העברה במייל ופתרונות אבטחת מידע".

"רכישת פיקאונטר היא אסטרטגית מבחינתנו ומציבה אותנו בחזית הטכנולוגיה של עולם ההדפסה". בועז יהודה, מנכ"ל גטר טק. צילום: פלי הנמר

גטר טק רכשה באחרונה את פעילות פיקאונטר (PCounter) בישראל, שמספקת פתרונות הדפסה. היקפה העסקי של הרכישה לא נמסר, אולם גורמים בענף העריכו אותה במיליוני שקלים. פיקאונטר ישראל משמשת כנציגתה הבלעדית של פיקאונטר העולמית, הפועלת בתחום פתרונות ההדפסה ופתרונות לשליטה ובקרה על מערכים אלה בארגונים. החברה משווקת גם פתרונות לאבטחת ההדפסה המיועדים לארגונים ביטחוניים, פיננסיים וללקוחות עסקיים בכלל. פתרונות אלה של החברה מתאימים לכל סוגי המדפסות השונים הקיימים בשוק, כך על פי פיקאונטר. יש לחברה מאות לקוחות בישראל, בהם ויזה (Visa), בנק לאומי, נייס ויוניליוור.

לדברי בועז יהודה, "רכישת פיקאונטר היא אסטרטגית מבחינתנו ומציבה אותנו בחזית הטכנולוגיה של עולם ההדפסה. אנחנו מחזקים עמה את מעמדנו כחברה שמציעה פתרונות תוכנה מלאים לצד ידע ושירות בתחום התשתיות מקצה לקצה. הרכישה תאפשר לנו לספק סל רחב של פתרונות הדפסה ללקוחות".

בועז יהודה הוסיף כי "זכינו במכרז למתן שירות למחשבים מוקשחים של פנסוניק (Panasonic) לצה"ל. פנסוניק הכריזה על גטר אירופה כעל מרכז שירות אזורי". הוא ציין כי "מחשב מוקשח עולה בין 1,500 ל-5,000 דולר – תלוי ברמת ההקשחה".

"בסך הכול, השנה הייתה בעייתית עבור כל השוק", סיכם בועז יהודה. "זו הייתה שנת בחירות, במשך שני רבעונים לא היה תקציב מדינה ולאחר מכן היו חגים. אנחנו 'בונים' על הרבעון האחרון של השנה. יש צבר הזמנות, דברים מתגבשים בצנרת המכירות".

השתתפו בהכנת הידיעה: יהודה קונפורטס ופלי הנמר

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים