אריק בלום, BMC: "לא יהיה ענן היברידי בארגונים בלי תשתית ניהול מרכזית של ה-IT"

"ארגונים שרוצים לשרוד חייבים לשנות את דרך החשיבה שלהם", אמר בלום, מנהל הטכנולוגיות הראשי וסגן נשיא לאזור EMEA של החברה ● לדבריו, ארגונים, בפרט במגזר הפיננסי, יצטרכו לתקשר עם הלקוחות של הדור הבא במגוון דרכים, בהן ווטסאפ, פייסבוק וטוויטר

"מפת הדרכים החדשה של ארכיטקטורת הענן מחייבת מודרניזציה של ניהול ה-IT. הכיוון הכללי הוא שארגונים ילכו לענן היברידי. עם זאת, הוא לא יוכל להתקיים ללא תשתית ניהול מרכזית שה-IT יספק לכל מחלקות הארגון", כך אמר אריק בלום, מנהל הטכנולוגיות הראשי וסגן נשיא לאזור EMEA של BMC העולמית.

בלום פתח את יום הדיונים הראשון של כנס פורום C3 של אנשים ומחשבים, שנערך בסוף השבוע בעיר מרקש שבמרוקו. בכנס לקחו חלק מנמ"רים בכירים ממגזרים שונים במשק וכן מנהלים של חברות IT. הפיקה את האירוע קבוצת אנשים ומחשבים והנחה אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג הקבוצה.

לדברי בלום, הארגונים יהיו חייבים להתאים את עצמם לדור החדש של הלקוחות העתידיים שלהם, עקב מגמות גלובליות שמשפיעות על תעשיות שונות. כדוגמה הוא הביא את עולם הבנקאות. "כיום, הבנקים יכולים לתקשר עם הלקוח במייל ולתת לו את כל המידע. בדור הבא הם יצטרכו לתקשר עם הלקוחות דרך ערוצי תקשורת מגוונים, כגון ווטסאפ (WhatsApp), פייסבוק (Facebook) וטוויטר (Twitter). הדור הבא לא ידע בכלל מה זה מייל. לכן, ארגונים שרוצים לשרוד חייבים לשנות את דרך החשיבה שלהם", אמר. הוא הוסיף כי הלקוחות העתידיים של הארגונים יגיעו מהגידול הטבעי העולמי, מההצטרפות בעיקר של נשים ממדינות מתפתחות למעגל העבודה ומהרחבת השימוש במגמות וכלים שונים: מובייל, אינטרנט, מגמת ה-BYOD (ר"ת Bring Your Own Device) ועוד.

כמו כן, ציין בלום כי "המנהלים רוצים לקבל את כל המידע בזמן מכל המקורות והם יהיו מחוברים בעתיד לשורה ארוכה של ספקי אפליקציות. זה המודל החדש של המשתמש. מישהו צריך לנהל את כל הספקים והשירותים האלה, אחרת הם לא יוכלו להתקיים. כדי לעשות זאת, הם יהיו חייבים לנצל בצורה נכונה את ארכיטקטורת הענן וה-IT בכל ארגון יהיה חייב לספק להנהלה שירותים מנוהלים. ללא תשתית ניהולית מרכזית לא יהיה ענן היברידי. בנוסף, מנהלים בעולם הפיננסי חיים על בסיס של ניהול סיכונים והם שואפים לצמצום תמידי של ההוצאות התפעוליות של הארגון. הם מחפשים יציבות ואת זה צריך לספק להם ה-IT, בין היתר באמצעות שירותים מנוהלים".

"הפרדיגמה החדשה של הענן מקבלת מימד שלם ומגוון של שירותים מבוססי ענן דרך ברוקרים וספקים ישירים", ציין בלום. "גמישות וחדשנות יהיו הקריטריון מספר אחת לבחון את העליות של ספקי שירות למיניהם". לדבריו, "מערכות היחסים עם הלקוחות יהיו מאוד נזילות כל עוד הספקים לא יתאימו את עצמם לעידן החדש".

המבנה של עולם ה-IT הארגוני
בהמשך תיאר בלום את המבנה של עולם ה-IT הארגוני: "בתחילה יש את העולם הפיזי, שמשתתפים בו שחקנים כמו HP, יבמ (IBM), סאן-אורקל (Sun-Oracle) וסיסקו (Cisco). אחר כך יש את העולם הווירטואלי – הצעד הראשון לפני הענן. שם משחקות חברות כמו סיטריקס (Citrix), מיקרוסופט (Microsoft) ו-VMware. החברות הללו הן גם שחקניות ראשיות בענן הפרטי, ששואף להיות ציבורי דרך הענן ההיברידי, שמייצג את המגמה החדשה. הדוגמה המוכרת ביותר לכך היא אמזון (Amazon)".

לדבריו, "BMC ערוכה לתת שירותים מנוהלים לכל מחזור החיים של ספקי השירות של הענן. ספקי הענן, ספקי התקשורת והספקים ללקוחות הפרטיים יעברו כולם דרך מרכז אינטגרציה ניהולי שישלוט וינהל את הכול".

BMC מיוצגת בישראל על ידי מטריקס. החברה נוסדה ב-1981, היא חברה פרטית שמקום מושבה בטקסס ופועלת ב-120 מדינות, כולל בישראל. BMC דיווחה שהיו לה ב-2012 הכנסות בסך 2.2 מיליארד דולר ורווח נקי של 524 מיליון.

בלום שילב בדבריו סיפור אישי אותו קשר לחדשנות וליזמות שמאפיינים את העולם החדש. הוא העיד שבמשך פחות משנה השיל כ-40 ק"ג ממשקלו, על ידי ביצוע פעילות גופנית בכל יום ואכילה נכונה. הוא מרבה להשתתף מאז במרתונים בינלאומיים, כאשר באחרונה השתתף במרתון שנערך במדבר סהרה ומוגדר כקשה ביותר בעולם. "מדובר בריצה של 250 ק"מ במשך שישה ימים בחום של 55 מעלות", ציין. "הריצה היא לא רק בשביל הבריאות. תוך כדי הריצה חשבתי כל הזמן, גיליתי תובנות חדשות על המשמעות של נחישות, התמדה ושיתופיות בכל העולם. מדובר לא רק באורח חיים אלא בחלק ממחויבות שאתה נוטל על עצמך, כאשר שם המשחק הוא חדשנות והתמדה".

המשך הדיווחים על הכנס במרוקו וכן דיילי ציפי – במהלך השבוע.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים למרוקו

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים