אפל מתייחסת להיסטריית האנטנה ב-iPhone 4: נרתיקי כיסוי בחינם, או החזר מלא על המכשיר

מנכ"ל אפל, סטיב ג'ובס, טען שלכל האנטנות בטלפונים הסלולריים יש אזורים רגישים, ושאפל בחרה במתכוון להבליט את האזור הרגיש במכשיר ה-iPhone 4 - לנוחות המשתמש ● על כן, אמר, הפרשה היא "סערה בכוס מים"

היה חבר. סטיב ג'ובס

מבחינתה של אפל (Apple), עדיין אין שום דבר רע במכשיר ה-iPhone 4 החדש שלה, וביום ו' האחרון היא גם הציגה נתונים כדי לתמוך בקביעה הזאת.

מנכ"ל אפל, סטיב ג'ובס, הגן על ביצועי מכשיר ה-iPhone 4 וטען, כי התלונות בקשר לתפקוד הלקוי של האנטנה הן מוגזמות ו-"מנופחות". עם זאת, על כל מקרה, החברה מציעה לבעלי המכשיר נרתיק כיסוי בחינם, שאמור להעלים את בעיית הקליטה. מי שבכל זאת לא יכול "לחיות" עם המכשיר – יקבל עליו החזר מלא תוך 30 יום.

את הבשורות האלה מסר ג'ובס במסיבת העיתונאים שזימנה החברה בסוף השבוע במשרדיה אשר בקופרטינו, קליפורניה, בעקבות שבועות של כותרות שליליות על ניתוקי שיחות ובעיות קליטה בעת החזקת המכשיר בכף היד, כך שנוצר מגע של היד על אזור מסוים בפינה השמאלית-התחתונה של המכשיר, שבה יש רווח זעיר בין שתי האנטנות, שתוכננו בתוך פס מתכת המקיף את המכשיר.

במהלך האירוע – בו אפילו הושמע "שיר האנטנה של ה-iPhone" שזוכה באחרונה לפופולריות ביו-טיוב (YouTube), כעקיצה לתקשורת – ג'ובס היה רוב הזמן במצב התגוננות, וסיפק נתונים שנועדו לצייר את המחלוקת לגבי ביצועי האנטנה של ה-iPhone 4 כ-"סערה בכוס מים". לדבריו, רק 0.55% מרוכשי המכשיר התקשרו לחברה כדי להתלונן על הנטייה לכאורה של המכשיר לניתוק שיחות, או בקשר ל-"אחיזת המוות" – כאשר האנטנה מפסיקה לפעול אם המשתמש מכסה בידו את הנקודה בפינה השמאלית-תחתונה של המכשיר.

לפי הנתונים של AT&T, אמר ג'ובס, כי אחוז ההחזרות של מכשירי ה-iPhone 4 הגיע ל-1.7% בלבד – מתוך 3 מיליון מכשירים שנמכרו עד כה, לעומת 6% של החזרות מכשירי iPhone 3Gs, למשל. ג'ובס גם חשף, כי במכשירי iPhone 4 מתרחשים יותר ניתוקי שיחות, אך בהפרש כמעט חסר משמעות סטטיסטית לעומת שיחות ממכשירי iPhone האחרים – פחות מאחת ל-100 שיחות. "אנחנו לא מושלמים", אמר ג'ובס.

לטענתו, גם מכשירים אחרים לוקים בבעיית קליטה כשמחזיקים אותם לא נכון, כמו הבלקברי בולד 9700 של RIM, הדרואיד-אריס של HTC, או האומניה II של סמסונג (Samsung).

למרות שאפל אינה חושבת שבעיית הקליטה היא קריטית – והחברה פסלה את האפשרות של קריאה חזרה למכשירים – היא בכל זאת, כאמור, מעוניינת לרצות את לקוחותיה, ונוקטת שני צעדים: ראשית, החל מהשבוע הבא יכולים הלקוחות לבקש את נרתיק החינם באתר החברה, או לקבל החזר של 29 דולרים אם כבר רכשו את הנרתיק של החברה. שנית – ג'ובס הודיע, כי כל לקוח לא מרוצה יכול לקבל החזר מלא עבור מכשיר iPhone 4 תקין תוך 30 יום מיום הרכישה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים