ארה"ב: הדרישה למומחי מיחשוב ענן גדלה ביותר מ-60%

משך הזמן הממוצע למציאת מומחה בתחום, ממועד פרסום מודעת דרושים ועד להעסקתו, עומד על 44 ימים ● הערים בארה"ב עם הביקוש הגבוה ביותר למומחי IT בסביבת ענן הן סן פרנסיסקו, סיאטל, וושינגטון וניו יורק, שהציגו כולן גידול דו-ספרתי בדרישה למומחים בתחום ● "הגידול העצום בדרישה למקצועני מיחשוב ענן מעידה, כי אין המדובר בתופעה חולפת או בדיבורים בעלמא", אמר ראג' מהטה - מנכ"ל ונשיא אינפוסיס

הדרישה לגיוס מומחי IT בתחום מיחשוב הענן זינקה ב-61% ברבעון האחרון של 2011 לעומת הרבעון המקביל לו ב-2010 – כך על פי מחקר שפרסמה בסוף השבוע Wanted Analytics, חברה המספקת בינה עסקית לשוק העבודה.

המחקר ניתח 2,400 מודעות דרושים ברחבי ארה"ב והעלה, בין היתר, כי הכרך עם הדרישה הגדולה ביותר למומחי IT בסביבת הענן הוא סן פרנסיסקו. במהלך שלושת חודשי המחקר פרסמו מנהלי משאבי אנוש ומגייסים באזור יותר מאלף מודעות – נתון המייצג גידול של 95% לעומת התקופה המקבילה ב-2010. נתון מפתיע ונטול הסבר, הוא שבסן חוזה, הממוקמת בלב עמק הסיליקון, נרשמה דווקא ירידה של 12% בדרישה למקצועני מיחשוב ענן, בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2010.

ערים אחרות בארה"ב עם ביקוש גבוה למומחי IT בסביבת מיחשוב ענן היו סיאטל, וושינגטון וניו יורק, שהציגו כולן גידול דו-ספרתי בדרישה למומחים בתחום. בחברת המחקר מציינים, כי תנאי הגיוס עבור מומחים לתחום הענן צפויים להיות קשים מעט, בשל היבטי היצע וביקוש באזורים אלה. הממוצע למציאת מומחה למיחשוב ענן בכלל ארה"ב, ממועד פרסום המודעה ועד להעסקתו, עומד על 44 ימים. באזורים הנקובים, קובעת חברת המחקר, משך הגיוס יהיה ארוך יותר.

אנשי מקצוע המעוניינים לקפוץ על עגלת מיחשוב הענן, קובעים ב-Wanted Analytics, נדרשים לרכוש התמחות והכשרות בתחום. כדי לענות על הביקוש להסמכות בתחום הענן, כמה ספקיות IT מובילות החלו בהכשרות לתחום. בין החברות שחברת המחקר מציינת בשמה היא HP, אשר השיקה חבילה של הסמכות לתחום מיחשוב ענן בנובמבר האחרון. ההסמכות שמציעה HP נועדו לתת למומחי IT את הכישורים הנדרשים כדי לתכנן ולהטמיע סביבות של מיחשוב ענן.

"הגידול העצום בדרישה למקצועני IT בסביבת מיחשוב ענן מעידה כי אין המדובר בתופעה חולפת או בדיבורים בעלמא", אמר ראג' מהטה, מנכ"ל ונשיא חברת שירותי ה-IT אינפוסיס (Infosys). "המדובר במגמה רצינית, במסגרתה עסקים באמת מחפשים דרכים על מנת להשקיע בטכנולוגיות ענן".

הוא הוסיף, כי "ניתן לומר במידה רבה של ודאות, כי הענן עבר משלב ההתלבטויות לשלב המעשה. הענן הולך ונכנס בקרב יותר ויותר מערכי IT ארגוניים". הוא סיים בציינו, כי "מציאת אנשים מוכרים לתחום מיחשוב ענן היא עדיין אתגר לא פשוט, והיא לא תיפתר בקרוב, כי הטמעות מיחשוב ענן ייהפכו לנורמה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים