עוד לפני שהגיע לישראל: ה-iPhone 5 מככב בעזה

המבריחים מעבירים לרצועה דרך המנהרות בגבול מצרים לא רק מזון, ציוד חיוני ואמצעי לחימה - אלא גם את המכשיר החדש והמבוקש של אפל ● ה-iPhone 5 פופולרי מאוד בעזה על אף מחירו היקר, שנובע מהמסים הגבוהים שגובה החמאס ומהשוחד שהמבריחים צריכים לשלם למצרים

מנהרות ההברחה בגבול מצרים-רצועת עזה, שבדרך כלל מועברים בהן מזון, ציוד חיוני ואמצעי לחימה לרצועה, משמשות גם להברחת iPhone 5 – כך עולה מדיווח של רויטרס (Reuters). לכן, עוד לפני שהגיע לישראל, המכשיר החדש של אפל (Apple) פופולרי מאוד בקרב הפלסטינים תושבי עזה והערים הסמוכות לה, על אף שמחירו כמעט כפול מזה שבארצות הברית.

מסלול ההברחה של מכשירי ה-iPhone 5 מתחיל בדובאי, משם הם מועברים למצרים וממנה לרצועה, על אף המצור החלקי שמטילות עליה מצרים וישראל.

מזה שבועיים נמכר המכשיר בחנויות בעזה במחיר של כ-1,170 דולרים לגרסת 16 ג'יגה-בייט (לעומת 650 דולרים בארצות הברית) וכ-1,480 דולרים לגרסת 64 ג'יגה-בייט (לעומת 850 דולרים בארצות הברית). לפי רויטרס, מחירי מוצרים מיובאים קופצים בעזה בשל עלויות השוחד במצרים, שמאפשר את ההברחה, ובגלל המסים הגבוהים שגובה החמאס.

אחד הסוחרים אמר, כי "הזמנתי 30 מכשירים וכבר מכרתי 20 מהם. אנחנו יכולים להזמין כמה שאנחנו רוצים, אבל רוב האנשים מחכים שהמחיר של ה-iPhone 5 ירד, כי הוא די יקר. ובכל זאת, תמיד יש אנשים שמוכנים לשלם כמה שצריך כדי שיהיה להם את 'הדבר האחרון'".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים