פורסטר: עד 2017 – מחצית מאוכלוסיית העולם תהיה בעלת גישה לאינטרנט

בעוד שכיום, ל-35% מאוכלוסיית העולם יש גישה לרשת, עד 2017 יעלה הנתון ל-50% - כך על פי תחזית של חברת המחקר ● הסיבות לכך הן הגידול המהיר בגישה לרשת בארצות מתפתחות והעלייה בגלישה באמצעות מכשירים סלולריים

כ-35% מתושבי כדור הארץ הם כיום בעלי גישה לאינטרנט והנתון צפוי לעלות בחמש השנים הקרובות ל-50% מהם – כך עולה מתחזית שפרסמה פורסטר (Forrester). על פי החברה, בעוד שכיום מחוברים לרשת 2.4 מיליארד מתוך שבעה מיליארד, עד 2017 צפוי מספרם לעלות ב-1.1 מיליארד ל-3.5 מתוך 7.4 מיליארד בני אדם שיאכלסו אז את העולם.

"מצאנו ש-2.4 מיליארד בני אדם ברחבי העולם משתמשים באינטרנט לפחות פעם בחודש – מהבית, מבית הספר, מהעבודה או מכל מקום אחר, דרך מחשבים אישיים או מכשירים סלולריים", כתב ג'יטנדר מיגלאני בבלוג של פורסטר.

החוקרים בחנו את העלייה במספר המשתמשים באינטרנט ב-56 מדינות ברחבי העולם. על פי מיגלאני, "בחלק מהמדינות – בעיקר בשווקים מפותחים כמו ארצות הברית, בריטניה, יפן, גרמניה, שבדיה והולנד – החדירה של האינטרנט ביחס לכלל האוכלוסייה גבוהה מאוד, כאשר יותר מ-80% גולשים על בסיס קבוע. במדינות אחרות – בעיקר בשווקים מתפתחים כמו ברזיל, רוסיה, הודו, סין, מכסיקו, אינדונזיה, הפיליפינים וניגריה – שיעור החדירה של הרשת נע בין 10% ל-50%".

הנתונים של פורסטר מראים שכיום גולשים באינטרנט רק 40% מתושבי סין ו-44% מתושבי רוסיה. בתת היבשת ההודית שיעור הגולשים נמוך הרבה יותר ועומד על 10% בלבד מהאוכלוסייה. בין המדינות האחרות ששיעור הגולשים בהן נמוך נמצאות אינדונזיה, ניגריה, הפיליפינים, וייטנאם, מכסיקו ושתי מדינות במזרח התיכון – מצרים וטורקיה.

הסלולר כזרז להתפתחות הרשת
מיגלאני כתב, כי אחד הזרזים להתפתחות המואצת של הרשת הוא העלייה של מספר הגולשים בה באמצעות מכשירים סלולריים במדינות מתפתחות. לדבריו, "בעוד שבשני העשורים האחרונים, חדירת המחשבים האישיים הניעה את אימוץ האינטרנט במדינות המפותחות, החדירה המהירה של המכשירים הניידים לשווקים המתפתחים והעובדה שיש כאלה שגולשים רק באמצעותם עוזרות להעלות את 'אוכלוסיית הרשת'".

על פי מיגלאני, "ככל שנתקרב יותר ל-2017, עקומת החדירה של הרשת תעלה ברוב המדינות שמשתרכות מאחור והגישה לרשת בהן תתפשט". לדבריו, העלייה הצפויה בשיעור בעלי הגישה לאינטרנט במדינות אלה תלויה בכמה גורמים, בהם מספר התושבים שיכולים להרשות לעצמם להתחבר לאינטרנט מבחינה כספית, המיומנות שלהם ברשת, חינוך התשתיות הלאומיות והמדיניות הממשלתית באותן מדינות.

נתונים של לשכת האוכלוסין האמריקנית מעלים, כי מספר תושבי העולם עומד כיום על 7.037 מיליארד, כאשר 314 מיליון מהם חיים בארצות הברית, בעוד שב-2017 הוא צפוי להגיע ל-7.4 מיליארד, על פי Negative Population Growth, ארגון שחוקר את אוכלוסיית העולם.

השימוש ברשת ברחבי העולם עולה במהירות. רק לפני שנתיים, באוקטובר 2010, פרסם האו"ם הערכה שלפיה יעמוד מספר בעלי הגישה לאינטרנט בסוף אותה שנה על שני מיליארד. על פי שפרסמה IDC לפני שנה, עד 2015 יעבור מספר הגולשים ברשת דרך טלפונים סלולריים את זה שעושים זאת באמצעות מחשבים.

יצוין, כי מחקר שפורסם על ידי Pew Internet Project ב-2012 העלה שאחד מכל חמישה אמריקנים לא משתמש באינטרנט מאחר שהוא חושב שהרשת לא רלבנטית לו. על פי המחקר, האוכלוסיות בעלות הגישה הנמוכה ביותר לרשת הן אזרחים ותיקים, אמריקנים דוברי ספרדית, בעלי השכלה יסודית בלבד וכאלה שחיים במשקי בית בהם ההכנסה השנתית אינה עולה על 30 אלף דולרים בשנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים