ארה"ב וסין הסכימו להגביל את מספר התקיפות ברשת – אולם לא הצליחו ליצור מגבלות לריגול קיברנטי

צוותי חשיבה שכללו גורמי ממשל ומחקר משתי המדינות התכנסו באחרונה על מנת לדון בפעילות של שתי המדינות ברשת ● הצדדים אמנם הסכימו לנסות וליצור מרחב קיברנטי מוגן יותר, אולם הודו שיש ביניהן מכשולים משמעותיים בעבודה המשותפת ● עם זאת, מומחים בתחום רואים את עצם קיום הפגישה בחיוב

שלטונות ארצות הברית וסין ערכו באחרונה דיונים לא רשמיים על הגבלת הריגול הקיברנטי, אולם ללא תוצאות.

הדיונים, שנערכו על ידי צוותי חשיבה משתי המדינות, עסקו בהגבלת ביצוע מתקפות מקוונות, שיפור התקשורת בעת משברים בתחום בין השתיים וצמצום הסיכון במתקפות מקוונות של צד שלישי. במהלך הדיונים בלטה אי הסכמתם של הצדדים לגבי מגבלות על ריגול ברשת.

המפגש אורגן על ידי המכון הסיני ליחסים בינלאומיים עכשוויים (CICIR) והמרכז ללימודים אסטרטגיים ובינלאומיים בארצות הברית. השתתפו בו, מעבר לחברי שני המכונים, אנשי ממשל משתי המעצמות ומטרתו הייתה להציף את הבעיות שלהן במרחב הקיברנטי.

אדם סגל, עמית בכיר ללימודי סין במועצה ליחסי חוץ, אמר ששתי קבוצות החשיבה הסכימו להגביל את השימוש בתוכניות תקיפה במרחב הקיברנטי ולהגדיל את שיתוף הפעולה ביניהן, על מנת ליצור חלל קיברנטי מוגן יותר. למרות זאת, הן הודו שיש ביניהן מכשולים משמעותיים בעבודה המשותפת.

לדבריו, "עצם קיום הפגישה והיותה של המשלחת הסינית גדולה למדי מצביעים על כך ששתי הממשלות רואות בנושא איום גדול ושהסינים רואים עצמם פגיעים יותר ויותר. כל אחד מבין שלא יכול להיות פתרון מקומי, של צד אחד, בלי שיתוף פעולה עמוק בין שני הצדדים. המשמעות היא שנדרש לעתים לשתף פעולה גם עם היריבים שלך".

מספר התוקפים הקיברנטיים הסינים גדל והולך באחרונה, כאשר חלה עלייה גם במספר הראיות שמעידות שהמתקפות הללו מכוונות נגד חברות מארצות הברית, חברות רב לאומיות וסוכנויות ממשל אמריקניות. בה בעת, כפי שדווח באחרונה בניו-יורק טיימס (New York Times), הממשל האמריקני הודתה שחלק מפעילותה בתחום הקיברנטי קשור לניסיונותיה לצמצם את הפעילות הגרעינית של איראן.

האמריקנים מעוניינים שהסינים ינקטו אמצעים חריפים יותר נגד אזרחים שגונבים קניין רוחני של חברות אמריקניות, בעוד שהסינים מעוניינים שארצות הברית תוותר על חלק משליטתה ברשת האינטרנט העולמית ושתפסיק את פעילויותיה הצבאיות בעולם הקיברנטי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים