הצעת חוק: לבטל את מגבלת התווים בהודעות SMS

רבים מאזרחי ישראל עדיין לא הצטרפו לחבילות "הכול כלול" וממשיכים לשלם על הודעות ה-SMS שהם שולחים לפי תווים ● מרביתם לא יודעים שכשהם שולחים הודעה שכוללת יותר מ-70 תווים הם מחויבים בהודעה נוספת או יותר ● הצעת החוק החדשה מבקשת לקבוע ששליחת הודעת SMS תחויב לפי תעריף של הודעה אחת, בלי קשר למספר התווים בה

הצעת חוק חדשה מבקשת לבטל את המגבלה על מספר התווים שניתן לכתוב בהודעת SMS אחת. על פי ההצעה, שהיא פרי שיתוף פעולה של המועצה לצרכנות עם ח"כ אמנון כהן (ש"ס), שליחת הודעת SMS תחויב לפי תעריף של הודעה אחת, בלי קשר למספר התווים בה.

מסקר שערכה החודש המועצה לצרכנות באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה עולה, כי הצרכנים משלמים מדי שנה כ-140 מיליון שקלים לחברות הסלולר בגלל  חיובים כפולים על משלוח מסרונים ארוכים. נתון נוסף מעלה ש-70% מהצרכנים (שלא נמצאים במסגרת חבילות) אינם מודעים כלל, כי כשהם שולחים הודעה שכוללת יותר מ-70 תווים הם מחויבים בהודעה נוספת או יותר. כמו כן, כ-60% מלקוחות חברות הסלולר עדיין לא יודעים שקיימת מגבלת תווים (70 בעברית ו-160 באנגלית ורוסית) ושמסרון ארוך מחויב כשני מסרונים או יותר. 45% לא מודעים לכך ש-70 התווים כוללים גם מרווחים וסימני פיסוק. הסקר אף מראה, כי שליש מהמסרונים הנשלחים מדי יום ארוכים יותר מ-70 תווים.

לדברי המועצה לצרכנות, שירות המסרונים של חברות הסלולר הוא אחד השירותים הרווחיים ביותר. עובדה זו נגזרת מתשתית הפעלה זולה במיוחד, המאפשרת רווחים של מאות ואף אלפי אחוזים לחברות, והגבלת אורך המסרון "חולבת" מהצרכנים כסף מיותר על רכיב שהוא כמעט חסר עלות לחברות הסלולר.

יצוין, כי בימים אלה, לאחר מהפכת הסלולר הישראלית, מרבית החבילות כוללות משלוח מסרונים ללא הגבלה. עם זאת, עדיין יש לקוחות רבים שלא עברו לחבילות החדשות, של "הכול כלול", והם עדיין מחויבים על הודעות ה-SMS לפי מספר התווים.

עו"ד אהוד פלג, מנכ"ל המועצה לצרכנות, ציין ש-"פער הרווחים הבלתי סביר של חברות הסלולר על המסרונים אינו מכת שמיים. ניתן וצריך לפעול נגדו בדרך של התערבות המחוקק והרגולטורים, כדי לבטא את ההגינות בצורה מוחשית בתנאי ההתקשרות בין החברות לצרכנים. העובדה שתחום הסלולר עבר באחרונה רפורמות צרכניות חשובות אינה עומדת בסתירה לצורך לבער בתחום זה פרקטיקות נוספות שאינן הוגנות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים