חמושים הציתו את משרדי מיקרוסופט באתונה

שלושה חמושים הורו למאבטחים של הבניין לזוז הצידה בזמן שהסיעו רכב מסחרי, שהיה עמוס במיכלי גז, לעבר הכניסה לבניין והציתו את האש - מסרה המשטרה היוונית ● המניעים למתקפה, בה לא נפגע איש אך נגרם נזק כבד למבנה שבו שוכנים משרדי מיקרוסופט ביוון, עדיין אינם ידועים

תוקפים חמושים הסיעו אתמול (ד') לפנות בוקר רכב מסחרי ובו חומרי תבערה לעבר הכניסה הראשית למשרדי מיקרוסופט (Microsoft) באתונה, בירת יוון, וניסו להצית את המבנה. אזור הלובי של הבניין נשרף כליל אך איש לא נפגע במתקפה. במקום עובדים כ-100 אנשי מיקרוסופט. אף גורם לא קיבל על עצמו אחריות למתקפה ומהרשויות ביוון נמסר, כי לא היו התראות מוקדמות.

"הדאגה לאנשינו נמצאת בראש מעיינינו ואנחנו אסירי תודה על שלא היו נפגעים ולכל אנשינו שלום", מסר דובר מיקרוסופט ביוון.

על פי הדיווחים, נגרם לקומת הקרקע של הבניין, שנמצא ברובע מרוסי שבפרברי אתונה, נזק כבד והיא תהיה סגורה בתקופה הקרובה. היקף הנזקים מוערך בכ-75 אלף דולרים.

מהמשטרה היוונית נמסר, כי שלושה חמושים הורו למאבטחים של הבניין לזוז הצידה בזמן שהסיעו את הרכב המסחרי, שהיה עמוס במיכלי גז, לעבר הכניסה לבניין והציתו את האש.

המניע למתקפה אינו ברור, אך ייתכן מאוד שהיא קשורה למצב הכלכלי הקשה ביוון. לא מכבר אושרה על ידי האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית תוכנית חילוץ בהיקף של 162 מיליארד דולרים תמורת הנהגה של אמצעי צנע במדינה. המצב הקשה עורר בקרב התושבים טינה כלפי תאגידים גדולים, ובכלל זה חברות אמריקניות ידועות.

בחודשים האחרונים נפגעו במהומות ביוון מתקנים של הרשתות מקדונלדס (McDonalds), סטארבקס (Starbucks) ובנק סיטי. עובדי המסעדות ביוון ערכו ביום ד' תהלוכה שנמשכה 24 שעות במחאה על הקיצוצים במשכורות ובתנאים כתוצאה מתוכנית החילוץ שאושרה.
למרות הקשיים הכלכליים, יוון היא שוק חשוב עבור מיקרוסופט. לחברה לקוחות גדולים במדינה, חלקם מענף המלונאות ואחרים מענפי הדלק והבנקאות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים