CA ואוניברסיטת תל אביב מקימות מרכז מו"פ לחקר הסייבר בהשקעה של מיליוני דולרים

המרכז החדש יתמקד בניהול המיחשוב ובאבטחה מקוונת, ו-CA עתידה לגייס לקראת השקתו עובדים נוספים ● מדובר במרכז המו"פ השלישי של החברה בעולם, והוא מצטרף למרכזים שלה בארצות הברית ובהודו ● בראש מרכז המו"פ בישראל יעמוד אילן הרשקוביץ, מנהל תוכנה בכיר ב-CA ישראל

CA העולמית ואוניברסיטת תל אביב מקימות מרכז מו"פ – כך נחשף היום (ג') במסיבת עיתונאים שנערכה ב-CA Expo, כנס הלקוחות השנתי של החברה, שנערך בהפקת אנשים ומחשבים. היקף ההשקעה של CA במיזם לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע, כי הוא יעמוד על מיליוני דולרים.

המרכז החדש יתמקד בניהול המיחשוב ובאבטחה מקוונת. בראשו יעמוד, מטעם CA, אילן הרשקוביץ, מנהל תוכנה בכיר ב-CA ישראל. מטעם החברה הגלובאלית יעמוד בראש התוכנית העולמית ראסל ארץ, מייסד משותף של CA, האחראי גם לפיקוח על שני מרכזי מו"פ של החברה, שפועלים עם אוניברסיטאות בארצות הברית ובהודו.

בשל הקמת המרכז, CA תגייס לשורותיה עובדים נוספים ואוניברסיטת תל אביב תפתח מסלול לימודים מיוחד לסייבר בתוך הפקולטה למדעי המחשב באוניברסיטה. עשרות מסטרנטים ודוקטורנטים מהאוניברסיטה יועסקו במרכז המו"פ, עם שאיפה להגדלת המספר למאות חוקרים תוך שנים ספורות.


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

זהו מרכז המו"פ השלישי ש-CA מקימה. המרכז הראשון הוקם בארצות הברית, באוניברסיטת סטוני ברוק בניו-יורק, ולפני חודשיים הקימה החברה מרכז מו"פ דומה ב-International Institute of Information Technology בהיידרבד, הודו. מטרת התוכנית של CA לקשרים עם אוניברסיטאות היא "לפתח וליישם יוזמות לקידום החדשנות, להציע הזדמנויות ייחודיות לסטודנטים ולסגל, ולאתר רעיונות חדשים למוצרים ופתרונות", על פי החברה.

ביל מק'קרקן: "מספר הביקורים הגדול ביותר שלי – בישראל"
ביל מק'קרקן, מנכ"ל CA העולמית. צילום: קובי קנטור ביל מק'קרקן, מנכ"ל CA העולמית, אמר באירוע, כי "מאז התחלתי בכהונתי בחברה, מספר הביקורים שלי בישראל הוא הגדול ביותר מבין כל ביקוריי בסניפי החברה בעולם, וזה לא מקרה. קראתי את הספר 'אומת הסטארט-אפים' ואני בהחלט מבין מה קורה פה. ישראל מייצגת שילוב של חדשנות והובלה טכנולוגית. אם תביטו במספר החברות הטכנולוגיות שהונפקו בבורסת נסדא"ק, הרי שכמות החברות מישראל היא השנייה בעולם, אחרי ארצות הברית. מספר החברות הישראליות שהונפקו גדול יותר מכל החברות שהונפקו מהאיחוד האירופי, הודו, סין, דרום קוריאה ויפן יחדיו. נתון זה מייצג את מהותה הטכנולוגית של ישראל".

"בסביבה העולמית התחרותית ומוכוונת הצרכנים אנחנו מחויבים להדק את הקשרים עם המוסדות האקדמיים הציבוריים והפרטיים על מנת לטפח את החדשנות, הן בקהילות שאנחנו משרתים והן בתחומי החברה שלנו", אמר מק'קרקן. "הודות לשיתופי הפעולה עם האוניברסיטאות יכולים סטודנטים וחוקרים נמרצים, חרוצים ובעלי מוטיבציה לצבור ניסיון משמעותי, שיכין אותם טוב יותר לתפקידים של ניהול וקידום החדשנות במקומות שבהם יעבדו בעתיד. בתמורה, אנחנו מקבלים תובנות, רעיונות ודרכים חדשות, שיסייעו לפתור את האתגרים שעמם מתמודדים לקוחותינו ועשויים אף להוביל למוצרים ושירותים חדשים בעתיד".

פרופ' יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל אביב. צילום: קובי קנטור"לפתור היום את בעיות המחר"
פרופ' יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל אביב, ציין את היות האוניברסיטה המוסד האקדמי הגדול בישראל ומרכז חשוב להוראה ומחקר.

על הקמת מרכז המו"פ החדש הוא אמר, כי "מדובר לחלוטין במצב של Win-Win". לדבריו, "המטרה של שיתוף הפעולה היא לספק לסגל האקדמי ולסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב הזדמנויות לעבוד עם המומחים של CA במחקר ופיתוח ולהציע לסטודנטים שלנו ניסיון יקר ערך בעבודה, במסגרת התמחויות ופרויקטים נוספים. עבודה לצד המומחים של CA תעניק לסטודנטים שלנו יתרון תחרותי. זאת, הודות לניסיון בלתי אמצעי במתן מענה לבעיות אמת בתחומי העסקים והמיחשוב, והשלמת הלימודים בכיתה בגישה לטכנולוגיות מובילות, כלים וחניכה".

הוא הוסיף, כי הסטודנטים שיעבדו במרכז המו"פ לא יידרשו לתת מענה לתשובה ספציפית של איום, אלא יוכלו לחקור כל תחום בעולם הסייבר, שכן "מדובר במרחב ענק, עם הגדרות רבות". פרופ' קלפטר הוסיף, כי "מדובר במאמץ מחקרי מתמשך. הרעיון הוא לפתור היום את בעיות המחר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים