מחשב Apple I פועל נמכר במכירה פומבית תמורת 374,500 דולרים

המחיר ששולם תמורת המחשב, אחד המוצרים הראשונים של אפל, הוא שיא חדש בעולם האספנות, והיה גבוה פי שניים מההערכות המוקדמות של סותבי'ס ● כמו כן, נמכר במסגרת המכירה הפומבית מסמך שכתב ג'ובס כשעבד בחברת אטארי בסכום של 27,500 דולרים ● זהויות הקונים לא פורסמו

מחשב Apple I שיצר סטיב ווזניאק, שותפו של סטיב ג'ובס להקמת אפל (Apple) בעבודת יד, נמכר באחרונה במכירה פומבית תמורת 374,500 דולרים – סכום הגבוה פי שניים מההערכות של חברת סות'ביס (Sothebys). מדובר במחשב נדיר, שכן יוצרו ממנו רק כ-200 יחידות.

במקור נמכר המחשב הנדיר תמורת סכום של 666.66 דולרים, כמעגל מודפס ללא מארז. ג'ובס סיפר בהמשך שבחר כמחיר המחשב מספר שכל ספרותיו זהות, "כי כך היה קל יותר להקליד את הסכום". ההערכות הן שכיום נותרו רק כ-50 מחשבי Apple I בעולם ורק מקצתם עדיין פועלים, כמו זה שנמכר.

בנוסף, נמכר במסגרת המכירה הפומבית, שנערכה בניו-יורק, מסמך שכתב ג'ובס כשעבד בחברת אטארי (Atari) תמורת סכום של 27,500 דולרים. ג'ובס עבד באטארי למשך תקופה קצרה ב-1974, לפני שפנה להקים את אפל, וסייע ליצרנית המשחקים לשפר את התכנון של מוצריה. הוא כתב את המסמך בגיל 19 וכלל בו הצעות לשיפור המשחקים World Cup Soccer (משחק בעל ארבעה כפתורים שמכניסים מטבעות כדי לשחק בו) ו-Pong.

המסמך נושא חותמת של החווה שבה התגורר ג'ובס בזמנו, בקומונה עם חבריו, אך הכתובת המצוינת במסמך היא של בית הוריו בפאלו אלטו. החותמת כוללת מנטרה בודהיסטית: Gate gate paragate parasangate bodhi svahdl. גם במכירה זו מדובר בסכום הגבוה מההערכות המוקדמות של סות'ביס, שעמדו על בין 10,000 ל-15 אלף דולרים.

זהויות הקונים של הפריטים במכירה לא נמסרו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים