הרצליה: פעילי גרינפיס מחו נגד השימוש של מיקרוסופט בפחם

שלושה מפעילי הארגון טיפסו לגובה של 20 מטרים ופרסו מגג הבניין כרזת ענק שעוצבה כמו הודעת שגיאה של מיקרוסופט ● בנוסף, ניצבו פעילים של הארגון בכניסה לבניין ו-"עזרו" לנקות את חלונות המבנה, כחלק ממשחק מילים במילה חלונות ● גרינפיס: "לא ניתן לחברה להזין את טכנולוגיית העתיד באנרגיה מיושנת, מזהמת ומסוכנת מהמאה ה-19" ● מיקרוסופט: החברה משקיעה כל מאמץ לצמצום צריכת האנרגיה בכל עסקיה

פעילי גרינפיס (Greenpeace) טיפסו הבוקר (ג') על בניין מיקרוסופט (Microsoft) ישראל בהרצליה, ותלו שלט ענק על חלונות הזכוכית הענקיים של החברה, שעוצב כמו הודעת שגיאה של מיקרוסופט. שלושה מפעילי הארגון טיפסו לגובה של 20 מטרים ופרסו מגג הבניין כרזת ענק הקוראת לענקית מרדמונד "לנקות את הענן שלה מפחם".

הפעולה של אנשי התנועה היא חלק מקמפיין עולמי של גרינפיס כנגד מיקרוסופט, אשר בוחרת בפחם כמקור אנרגיה מרכזי עבור חוות השרתים שלה. כך, בנוסף לכרזה, ניצבו פעילים בכניסה לבניין ו-"עזרו" לנקות את חלונות המבנה, כחלק ממשחק מילים במילה חלונות. למקום הגיעה המשטרה אשר דרשה מהפעילים לפנות את המקום.

לדברי הילה קרופסקי, מנהלת קמפיין האנרגיה של גרינפיס, "פייסבוק (Facebook), גוגל (Google) ויאהו! (!Yahoo) כבר הוכיחו שניתן וצריך להחליף את השימוש המזהם של טכנולוגיית העתיד מאנרגיות פוסיליות. עכשיו הגיע תורה של מיקרוסופט להוביל את הקדמה, ולהתחייב להזין את חוות השרתים שלה באנרגיה מתחדשת. המסר למיקרוסופט ברור: כלקוחות שנהנים מדי יום מהטכנולוגיות החדשות ומהתרומה שלהן לאיכות הסביבה, לא ניתן לחברה להזין את טכנולוגיית העתיד באנרגיה מיושנת, מזהמת ומסוכנת מהמאה ה-19".

פעילי גרינפיס "עוזרים" לנקות את חלונות הבניין של מיקרוסופט בהרצליה

פעילות גרינפיס היום מהווה חלק ממגוון פעילויות שמתקיימות בכל רחבי העולם כנגד מיקרוסופט, אפל (Apple) ואמזון (Amazon), שצורכות, לדברי הפעילים, בעיקר פחם ואנרגיה גרעינית כדי לתפעל את חוות השרתים שלהן. דו"ח שפרסם גרינפיס לאחרונה בדק את התרחבות שרותי הענן ואת חברות ה-IT הגדולות והמשפיעות בעולם, ודירג את רמות הזיהום שלהן. הדו"ח מצא שלמרות שאפל, מיקרוסופט ואמזון הן חברות רווחיות ויש ביכולתן לעבור לשימוש באנרגיה מתחדשת, הן בוחרות שלא לעשות זאת והעננים שלהן "מלוכלכים".

ממיקרוסופט ישראל נמסר, כי "מיקרוסופט מחויבת לשמירה על הסביבה ומשקיעה כל מאמץ לצמצום צריכת האנרגיה בכל עסקיה. בשלוש השנים האחרונות צומצמה ב-50% צריכת האנרגיה בחוות השרתים החדשות של החברה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים