אקזיט נוסף בהיי-טק הישראלי: אירוסקאוט תימכר תמורת כ-250 מיליון דולרים

אירוסקאוט מפתחת שבבי RFID מבוססי Wi-Fi ● החברה גייסה במהלך 2010 כ-16 מיליון דולרים מתוך 83 מיליון דולרים שגייסה בסך הכול מאז הוקמה, הכנסותיה אשתקד עמדו על יותר מ-40 מיליון דולרים ויש לה יותר מ-800 לקוחות ברחבי העולם

חברת אירוסקאוט (Aeroscout), שפועלת מפארק המדע ברחובות, עומדת להימכר בקרוב תמורת סכום של כ-250 מיליון דולרים לחברת תשתיות בינלאומיות גדולה ששמה לא פורסם.

אירוסקאוט, שמפתחת שבבי RFID מבוססי רשת אלחוטית (Wi-Fi), מעסיקה כ-200 עובדים והיא קיימת בגלגולים שונים מאז 1999. מקים החברה והמנכ"ל הנוכחי שלה הוא יובל בר-גיל. החברה גייסה במהלך 2010 כ-16 מיליון דולרים מתוך 83 מhליון דולרים שגייסה בסך הכול מאז הוקמה, הכנסותיה אשתקד עמדו על יותר מ-40 מיליון דולרים ויש לה יותר מ-800 לקוחות ברחבי העולם, בעיקר בשווקים ורטיקאליים כמו רפואה, ייצור, לוגיסטיקה ועוד, בהם בואינג (Bowing) ופריסקייל (FreeScale).

מספר קרנות הון-סיכון שהשקיעו בחברה בעבר אמורות לקבל חלק נאה מסכום המכירה, כשזו תתבצע ותושלם. הבולטת שבהן היא פיטנגו, שאוחזת ב-20% ממניות החברה. מנהל פיטנגו, צחי הלל, ליווה מקרוב את הפעילות של אירוסקאוט. בין בעלי המניות האחרים של החברה נמצאות קרן סטאר ומנלו וונצ'רס.

בימיה הראשונים עסקה החברה בעיקר בתקשורת באמצעות טכנולוגיית בלוטות' (BlueTooth), עם יכולת תקשורת למרחק של כ-10 מטרים לכל היותר, כשפניה בעיקר למגזר הצרכני. כיום היא מייצרת תגי RFID אקטיביים מתקדמים שמספקים מידע מהם והלאה ולא רק קוראים נתונים. מכיוון שאלה משתמשים ברשת אלחוטית שאינה מוגבלת למרחק קצר בלבד, ניתן להשתמש בקוראי ה-RFID של אירוסקאוט גם כדי לשדר או לקבל מידע אל ומטווחים ארוכים יותר, על ידי שימוש ברשתות ה-Wi-FI, שמטבען מאפשרות טווחים גדולים בהרבה.

השתתף בהכנת הידיעה: ג'ון בן זקן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים