בלקברי 10 לא הרשים את המשקיעים: מניות RIM שבו לצנוח

RIM העניקה אמש (ג') למפתחים הצצה ראשונה לאבטיפוס של המכשיר החדש ולכלי הפיתוח המיועדים ליצירת יישומים עבורו, אך המשקיעים לא התרשמו ושערן של מניות החברה שב לצנוח ● לדברי אנליסטים, "המשקיעים אינם נותנים עוד אמון ב-RIM; בחברה חייבים לחולל ניסים כדי לשנות את פני הדברים"

בוועידה השנתית BlackBerry World שערכה RIM חשף המנכ"ל החדש של החברה, תורסטן היינס, אבטיפוס של מכשירי בלקברי 10 (BlackBerry 10) שהחברה מתכוונת להשיק בהמשך השנה הנוכחית. הניווט בממשק של המכשירים החדשים כרוך בפחות לחיצות על מקשים ומתבסס, בין השאר, על נגיעות במסך ועל הצעות של התוכנה.

"ביקשנו ליצור פרדיגמת שימוש קלה ומהירה", אמר היינס, ואף הדגים כיצד מסמכים, הודעות דואר, יומנים ופנקסי כתובות מגיחים מפינות המסך. לדבריו, "הכול זורם היטב".

אולם, קולין גיליס, אנליסט מחברת BGC Partners, ציין שהמצגת של היינס רק המחישה עד כמה קשה וארוכה הדרך שנותרה ל-RIM לקראת המכשירים החדשים, שעליהם היא תקום או תיפול. לאנשי RIM ברור שהצרכנים לא ירכשו את מכשירי הטלפון ומחשבי הלוח מתוצרת החברה אם הפלטפורמה לא תלווה במגוון עשיר של יישומים – לקח שנלמד מהכישלון שנחלו מכשירי הבלקברי בשנים האחרונות מול מכשירי האנדרואיד (Android) וה-iPhone.

בשנה האחרונה צנחו המכירות של מכשירי הבלקברי ב-70%. "המשקיעים אינם נותנים עוד אמון ב-RIM. בחברה חייבים לחולל ניסים כדי לשנות את פני הדברים", אמר דיוויד קוקפילד, מנהל תיקים מפירמת Northland Wealth Management.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים