דיווח: סין וארצות הברית תרגלו משחקי לחימה מקוונים כדי למנוע מלחמת סייבר אמיתית

המלחמות אירעו ביוני האחרון, באמצעות מתווך - דיווח הגרדיאן ● שני הצדדים נדרשו להסביר מהם הצעדים שבכוונתם לנקוט אם יותקפו על ידי נוזקה הרסנית ורבת עוצמה דוגמת סטוקסנט ונשאלו מה הם יעשו אם יתברר להם שמקורה של המתקפה הוא במדינה השנייה ● משחק מלחמה מקוונת סינית-אמריקנית נוסף צפוי להתקיים בחודש הבא

סין וארצות הברית מעוניינות למנוע מלחמה מקוונת ביניהן, ולשם כך הן ניהלו ב-2011 שתי מלחמות סייבר מדומות – כך חשף אתמול (ד') הגרדיאן (Guardian).

על פי העיתון הבריטי, המלחמות הללו נערכו באמצעות מתווך, בשיתוף המרכז ללימודים אסטרטגיים ובינלאומיים (CSIS) בוושינגטון ובסיוע המכון ליחסים בינלאומיים עכשוויים, השוכן בבייג'ין. פקידים ממחלקת המדינה האמריקנית ומהפנטגון השתתפו בפגישות עם עמיתיהם הסינים בחודש יוני האחרון, כך דווח.

במסגרת משחק המלחמה הראשון שנערך נדרשו שני הצדדים להסביר מהם הצעדים שבכוונתם לנקוט אם יותקפו על ידי נוזקה הרסנית ורבת עוצמה דוגמת סטוקסנט (Stuxnet). משחק המלחמה השני הלך רחוק עוד יותר – נציגי שני הצבאות המקוונים נשאלו בו מה יעשו אם יתברר להם באופן מובהק שמקורה של המתקפה הוא במדינה השנייה.

הגרדיאן דיווח, כי ארצות הברית הסכימה לקיומם של משחקי המלחמה הללו מתוך רצון לפוגג את מידת התסכול הרבה שיש לה בגין מספר גדל והולך של התקפות סייבר שכוונו נגד הממשל האמריקני, תשתיות קריטיות וארגונים אחרים בארצות הברית.

לדברי ג'ים לואיס, מנהל CSIS, "סין הגיעה למסקנה שיחסי הכוחות בינה לבין ארצות הברית השתנו לטובתה. צבא השחרור העממי הסיני עוין מאוד. הם רואים את ארצות הברית כמטרה ומרגישים שיש הצדקה לפעולות שלהם. הם חושבים שארצות הברית נמצאת בירידה". הוא הוסיף, כי "אנחנו רוצים לשנות את ההתנהגות שלהם, אך הם מוצאים, כאמור, הצדקות לדרכם. הם חוו אימפריאליזם ועברו עליהם 100 שנות השפלה".

מהדיווחים עולה, כי תרגיל מלחמה מקוונת נוסף בין שתי המדינות מתוכנן לחודש הבא. בחודש שעבר פורסם בארצות הברית דו"ח של המרכז לתיאום וצוות התגובה הטכנולוגי של רשת התקשורת והמחשבים הלאומית שלפיו כמות המתקפות המקוונות מסין החוצה עלתה מחמישה מיליון ב-2010 ל-8.9 מיליון ב-2011. סין הכחישה כל טענה שהופנתה כלפיה שלפיה היא עוסקת במתקפות מקוונות או בריגול תעשייתי מבוסס רשת, ואף טענה שהיא בעצמה מהווה יעד למתקפות שכאלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים