יצרנית השבבים ההולנדית NXP תובעת את RIM על הפרת זכויות בפטנטים

לטענת חברה בת של NXP Semiconductors NV, יש במכשירי בלקברי ובמחשבי הלוח מדגמי PlayBook משום הפרת זכויות בפטנטים שנרשמו על שמה ● הפטנטים המוזכרים בכתב התביעה עוסקים בתכנון, תקשורת נתונים ונושאים נוספים ● RIM סירבה להגיב

חברה בת של NXP Semiconductors NV, יצרנית שבבים מהולנד, הגישה שלשום (ב') לבית המשפט באורלנדו, פלורידה, תביעה נגד RIM, בטענה שיש במכשירי בלקברי (BlackBerry) ובמחשבי הלוח מדגמי PlayBook משום הפרת זכויות בפטנטים שנרשמו על שמה של NXP בין השנים 1997 ל-2008. הפטנטים המוזכרים בכתב התביעה עוסקים בתכנון, תקשורת נתונים ונושאים נוספים.

NXP תובעת להפסיק את הפרת הזכויות ולפצות אותה על אובדן רווחים, להחזיר לה את התגמולים המגיעים לה ולקבוע קנס בשווי של פי שלושה בשל הפרת זכויות ביודעין. הסכום הכולל של הפיצויים שמבקשת החברה התובעת לא צוין בכתב התביעה. בעקבות הידיעות על התביעה צנח עוד יותר שערן של מניות RIM, שכבר איבדו ממילא 80% משוויין בשל הצטמקות נתח השוק של החברה מקנדה.

"התביעה נועדה לסחוט כספים מ-RIM בתקופה שבה החברה פגיעה במיוחד", אמר אלכס פולטורק מפירמת General Patent Corp, שעוסקת בייעוץ בנושא פטנטים. דוברת RIM סירבה להגיב בטענה שהחברה אינה דנה בציבור על תביעות תלויות ועומדות.

תביעות בנושא הפרת זכויות בפטנטים אינן זרות ל-RIM. החברה נאלצה, בין השאר, לשלם סכום של 600 מיליון דולרים כדי ליישב תביעה שהגישה נגדה חברת האחזקות בפטנטים NTP בפרשה שהחלה עוד ב-2001.

חברת NXP מאיינדהובן שבהולנד, שפוצלה מחברת פיליפס ב-2006, מחזיקה, לטענתה, ביותר מ- 11 אלף פטנטים. הכנסותיה השנתיות מסתכמות ב-4.2 מיליארד דולרים.

RIM

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים