יהושע בקולה, HP ישראל: "המטרה שלנו היא לפוגג את פחדי המנמ"רים מהליכה לענן"

בשנים האחרונות השקיעה HP בשינוי פניה סכום של עשרות מיליארדי דולרים, ברכישות ובמו"פ - אמר בקולה, מנכ"ל HP ישראל ● לדבריו, "אנחנו מתמקדים בתחומים בעלי ערך גבוה ב-IT, תוך מיקוד בעסקי התוכנה" ● הוא הוסיף, כי "התוכנה נמצאת בבסיס האסטרטגיה של HP, היא רכיב חשוב, בעל ערך ובידול עבור לקוחותינו"

"המנמ"רים יודעים שעליהם ללכת למיחשוב ענן בשל היתרונות הגלומים בו, אולם הם חוששים לעשות זאת. יש לנו את ההיצע הנרחב ביותר לתחום ולמטרה שלנו, בארץ ובעולם, ומטרתנו היא לפוגג את הפחדים הללו ולהציע ללקוחות כל סוג של מיחשוב ענן ובכל תצורה", כך אמר יהושע בקולה, מנכ"ל HP ישראל.

בקולה פתח את כנס הבכירים של חטיבת התוכנה של HP ישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') ומחר (ה') במלון בראשית במצפה רמון, בהשתתפות עשרות מנמ"רים בכירים מכלל מגזרי המשק.

לדברי בקולה, בשנים האחרונות השקיעה HP בשינוי פניה סכום של עשרות מיליארדי דולרים, ברכישות ובמו"פ. "אנחנו מתמקדים בתחומים בעלי ערך גבוה ב-IT, תוך מיקוד בעסקי התוכנה. התוכנה נמצאת בבסיס האסטרטגיה של HP, היא רכיב חשוב, בעל ערך ובידול עבור לקוחותינו". הוא הוסיף, כי "אנחנו פונים באופן חזק לארגוני אנטרפרייז ובעזרת הרכישות שביצענו – מרחיבים את ההיצע שלנו".

"משקיעים בתחום התוכנה"
"HP משקיעה בתחום התוכנה", אמר בקולה, וציין את רכישות החברה בתחום בשנים האחרונות. "בפברואר לפני שנה רכשנו את ספקית התוכנות לניתוח נתונים ורטיקה (Vertica), לטובת הטיפול של ארגונים בתחום ה-Big Data", אמר. "החברה מספקת תוכנות המסייעות לארגונים לנתח את נתוניהם העסקיים ולדלות את המשמעויות העולות מהניתוח. בקיץ האחרון רכשנו את חברת התוכנה הבריטית אוטונומי (Autonomy) תמורת 10.3 מיליארד דולרים. אוטונומי מציעה קו רחב של תוכנות ניהול, ביניהן מוצרי חיפוש ארגוניים, כלי ניהול תוכן, ניתוח מידע ובקרת תוכנה".

"תמהיל ההכנסות של HP השתנה בשנים האחרונות", אמר בקולה. "במסגרת השינויים, הוחלט לשים דגש על פיתוח עסקי התוכנה. כך, ב-2005 עמד נתח התוכנה מכלל מכירות HP על 1% והשנה הוא עומד על כ-3%".

בנוסף, ציין, "כחלק מהמיקוד בתוכנה, הרחבנו את ההיצע שלנו בעולם אבטחת המידע, בשל ההבנה שיש לעטוף את כלל מערכות ה-IT הארגוניות במעטפת אבטחה. כך, רכשנו את TippingPoint. לאחר מכן, באוגוסט 2010, רכשנו את פורטיפיי (Fortify Software), שפועלת בעולם אבטחת יישומים, הגנה על מידע דיגיטלי, צמצום סיכונים והלימה לרגולציות. חודש לאחר מכן רכשנו את ArcSight תמורת 1.5 מיליארד דולרים. התוכנות שלה עוקבות אחרי פעילויות חשודות בשרתים של הלקוחות הארגוניים. מערכת ניהול האירועים ואבטחת המידע (SIEM) של ArcSight מספקת לצוותי אבטחת המידע ולמנהלים של הארגונים נקודת מבט מרכזית על אירועי האבטחה ומסייעת להתגונן מפני איומים פנימיים וחיצוניים, תוך התאמה מלאה לדרישות הרגולטור. בין לבין רכשנו עוד כמה וכמה חברות תוכנה, במטרה להשלים את חבילת ביצועי ה-IT שלנו לארגונים".

"לצד כל הרכישות הללו, אנחנו מתמקדים במיחשוב ענן, כאשר יכולות המיכון והתוכנות לניהול ה-IT בענן נמצאות בבסיס האסטרטגיה שלנו", הוסיף בקולה.

"אתגרי המנמ"רים גדלים"
לדבריו, האתגרים הניצבים לפתחם של המנמ"רים אינם מעטים. "סביבת ה-IT יקרה מדי לניהול ולתחזוקה, יש יישומים רבים מדי ומסובכים מדי, התשתית בלתי מנוצלת ומתקשה לענות על צרכים עסקיים, מימוש פרויקטי IT הוא איטי מדי, קיים לחץ לצמצום ההוצאות מול גידול הדרישות העסקיות והרגולציות הולכות וגדלות".

"המנמ"ר נדרש כיום, יותר מתמיד, לתמוך בהיבטים העסקיים של הארגון ולסייע לו", אמר. "למשל, אם הצורך העסקי הוא להגביר את הגבייה, הרי שמערכות ה-IT צריכות לאפשר גבייה יעילה וחווית שירות מתאימה, כדי לתמוך בצורך עסקי זה. כמובן שאם מערכת הגבייה אינה פועלת בהתאם לצורך זה, המנמ"ר חייב להיות מודע לבעיה ולדאוג שכל כוח ה-IT שלו פועל על מנת להבטיח מטרה זו. באמצעות מערכות גיליון הביצועים, ה-ScoreCard, של HP המנמ"ר יכול כיום להגדיר את ה-KPI (היעדים והמדדים) ולהבטיח שהיחידה שלו אכן מכוונת למען מטרה זו".

הוא ציין, כי "מרכז הפיתוח שלנו ביהוד, על בסיס רכישת מרקורי (Mercury) בעשור הקודם, נמצא בגידול מואץ. זהו מפעל הייצור החשוב והמשמעותי עבור התוכנה שלנו בעולם. הוא מספק ערך רב ללקוחות, שהן שותפות לתהליך, כמו גם יכולת לתת ערך ייחודי ללקוחות הישראליים, להיות מעורבים ומשפיעים בתהליכי הפיתוח ובעיצובם. אנחנו ממשיכים להעמיק את העשייה בשוק הישראלי, זהו שוק חשוב עבורנו".
בקולה סיים בציינו, כי "המענה של HP נועד לשחרר חלק מ-71% מתקציבי ה-IT שמוקדשים לתחזוקה ולהפנות אותם לחדשנות ולמיקוד עסקי. תפקיד המנמ"ר הוא לספק מענה לצרכים העסקיים של הארגון ודבר זה אפשרי באמצעות פתרונות התוכנה של HP. אנחנו מהווים את הדבק שבין ה-IT לעסקים, כדי לענות לצרכים האמיתיים של המנמ"ר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים