תומר שטיינברג, סאפ: "המידע הוא נכס ארגוני ומי שיודע לנצל אותו מתנהל טוב יותר עסקית"

"אחת הבעיות העיקריות כיום היא להבין את כל המידע הרב שנצבר ברשתות חברתיות, בידי לקוחות ובידי שותפים עסקיים", אמר שטיינברג, מומחה לתחום ה-BA בסאפ ישראל והאחראי על עסקי ה-BI ,Business Object ו-EIM בחברה ● הוא הוסיף, כי "צריך לארגן את כל הדברים הללו, כדי להפיק מהם תועלת", והציג את הפתרונות שסאפ מציעה בתחום

"המידע הוא נכס ארגוני. מי שיודע לנצל אותו פועל טוב יותר ומתנהל טוב יותר עסקית", כך אמר תומר שטיינברג, מומחה לתחום הניתוח העסקי (BA – ר"ת Business Analytic) בסאפ (SAP) ישראל ומי שאחראי על עסקי ה-BI ,Business Object ו-EIM בחברה.

שטיינברג הנחה את מסלול BI ופורטל ב-ISUG, כנס משתמשי סאפ, שנערך אתמול (ב'), בהפקת אנשים ומחשבים. לדבריו, "אחת הבעיות העיקריות כיום היא להבין את כל המידע הרב שנצבר ברשתות חברתיות, בידי לקוחות ובידי שותפים עסקיים. יש אינסוף קבצים לא מובנים וכן נתונים שנמצאים בטלפונים חכמים ובטאבלטים. צריך לארגן את כל הדברים הללו, כדי להפיק מהם תועלת".

הוא הציג את פתרונות ביזנס אובג'קטס (Business Objects), אחת הרכישות הגדולות של סאפ בשנים האחרונות. אחד מהם הוא מערכת Data Services, שמאפשרת שילוב נתונים ממקורות שונים והעלאתם למחסן נתונים, לשימוש למקבלי החלטות, לרבות מערכות שאינן של סאפ. המערכת גוזרת מידע מקבצים ומידע לא מובנה מרשתות חברתיות, מטפלת באיחוד, מגדירה חוקים, משחררת למשתמש ועוד. מדובר בכלי ויזואלי שיודע לעבוד עם נפחים גדולים, מאפשר להתחבר כמעט לכל מקור מידע ולפתח את הגזירות ל-BW או למחסני נתונים אחרים. יש לכלי זה 5,000 משתמשים בכל העולם, כמה מהם בישראל.

להגיע למשתמשי מערכת ה-BI באמצעות הסלולר
רפי בוסקילה
, יועץ בכיר בנס טכנולוגיות, התייחס בכנס לטלפון הסלולרי כאמצעי להגיע למשתמשי מערכת ה-BI. לדבריו, "נפח הנתונים מוכפל בכל 18 חודשים ו-800 מיליון משתמשי פייסבוק (Facebook) רוצים לקבל את ה-BI יותר קרוב לקצה. אנחנו אוספים מידע על הלקוחות מפייסבוק ומקבלים על בסיסו החלטות ברמה היום יומית. לדוגמה, אנחנו עוקבים אחרי עמוד הפייסבוק של הלקוח ולומדים לפני פגישה עימו אם הוא במקרה פרסם בו הודעות על מינויים חדשים או על שינויים אחרים בחברה שחשוב לדעת עליהם. המידע הזה צריך להגיע לאיש המכירות בשטח, והדרך הפשוטה ביותר כיום לעשות זאת היא לשדר את המידע למכשיר הקצה שלו, בין אם הוא טלפון חכם או טאבלט".

"מהות המובייל היא העברה של מידע זמין ונגיש על מנת לקבל החלטות", הוסיף. "המובייל חוצה כיום ארגונים. למשל, אנשי המכירות בסופרמרקטים סופרים באמצעותו כמה יחידות נשארו מכל מוצר ולאחר מכן מגיע למחסן ומבקש להשלישם את המלאי. כל טכנאי של כבלים, טלפונייה או אינטרנט מחזיק את רשימת התיקונים שלו בתוך הטלפון הנייד. אפילו הגרריסט מצלם את הרכב בעת התאונה בטלפון הסלולרי שלו ושולח את התמונות ואת קטעי הווידיאו לחברת הביטוח".

לדברי בוסקילה, "כל המידע ביישומים אלה זמין בהשקעה נמוכה גם למשתמשי קצה במכשירים הסלולריים ומאפשר להם להגיע לתוצרים עם ערך מוסף".

"הלקוחות לא רוצים להמציא את הגלגל מחדש"
אדיר אורן
, מנכ"ל BICS ויועץ BI SAP, אמר ש-"הצורך העסקי של הלקוחות הוא שתהיינה להם יכולות ניהול ובקרה על ידי כלים ניהוליים ואנליטיים מתקדמים. הם דורשים שימוש מחדש בכל מה שבוצע בסביבת BW ו-ECC ולא רוצים להמציא את הגלגל מחדש, אלא שהיישום יהיה מהיר, פשוט וקל. הם גם דורשים יצירת סביבת עבודה אחידה ומוגדרת למשתמשים השונים בארגון".

"קיימים שלושה סוגי צרכני מידע בארגון: המנהלים, האנליסטים וצרכני הדו"חות התפעוליים בעבודה השוטפת", הוסיף אורן. "מטרתנו היא לתת גישה אחת לכל מקורות המידע הניהוליים בארגון. כשיש לנו אוספים של צרכים, דו"חות ושאר מידעים, אנחנו רוצים לארגן את זה בצורה אחידה ולתת מענה ממוקד, בהתאם לצרכני המידע השונים בארגון".

נפתחה ההרשמה לוועידת Mobility2012, הוועידה השנתית אודות פיתוח אפליקציות מובייל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים