ד"ר דניאל סבח, יבמ: "תשתיות המיחשוב הפכו לג'ונגל וניהולן הוא בעייתו הקשה של המנמ"ר"

"המנמ"ר נדרש למיכון, בקרה ונראות", אמר ד"ר סבח, מנכ"ל קבוצת טיבולי בענק הכחול, בכנס Pulse2012 ● לדבריו, החיבור בין עולם המיחשוב הנייד, הצורך בתשתיות פיזיות חכמות ואבטחת המידע "מייצר אתגר קשה מאוד עבור המנמ"רים, כי התשתיות הופכות לעוד יותר מורכבות ונוצר קושי ממשי לנהל אותן"

"תשתיות המיחשוב בארגון ממוצע כיום דומות לג'ונגל – הן מורכבות, הטרוגניות ובעיקר מסובכות לשליטה ולניהול. על המנמ"ר להטמיע כלים למיכון, שליטה ונראות, על מנת שהוא יוכל למצוא את ידיו ואת רגליו ולנהל אותן בהתאמה לצרכים העסקיים של הארגון", כך אמר ד"ר דניאל סבח, מנכ"ל קבוצת טיבולי (Tivoli) ביבמ (IBM).

סביבת טיבולי היא מערכת הניהול הכוללת של הענק הכחול לתשתיות מיחשוב, משאבי עיבוד, נכסים פיזיים ונכסי תוכנה, תפעול שוטף, אבטחה וניטור. ד"ר סבח דיבר בפתח יומו הראשון של כנס Pulse2012, שנערך השבוע במרכז הכנסים במלון MGM בלאס-ווגאס, תחת המוטו "עסקים ללא גבולות". באירוע משתתפים יותר מ-8,000 איש מ-79 מדינות – לקוחות ושותפים עסקיים של הענק הכחול.

לדברי ד"ר סבח, כיום, יותר מתמיד, המנמ"ר מצוי בסביבה עסקית דינמית שמשתנה במהירות, ובמקביל – כמות הלחץ המופעל עליו לספק יותר שירותים עסקיים בפחות משאבים כספיים גדלה. אחת המגמות העיקריות אותן ציין היא כניסת ארגונים לעולם המיחשוב הנייד. "בתוך שנים מעטות, מחצית מהיישומים העסקיים בארגון יהיו ניידים. זה מחייב היערכות כוללת וארוכת טווח מצד מערך ה-IT", אמר. מגמה נוספת אותה ציין היא הצורך בתשתיות פיזיות חכמות. "רק ב-2011 נוצר מידע בנפח של 1.2 זטה-בייט, שזה יותר מטריליון ג'יגה-בייט. מישהו צריך לתחזק באופן מושכל את היקום הדיגיטלי העצום הזה". בהתייחסו למגמת אבטחת המידע אמר ד"ר סבח, כי "אנחנו מנטרים 13 מיליארד אירועי אבטחה ביום. ב-18 החודשים האחרונים, כמות הנוזקות גדלה ב-600% והיעד הבא שלהן הוא הרכיבים הארגוניים הניידים".

"חיבור המגמות הללו מייצר אתגר קשה מאוד עבור המנמ"רים, כי התשתיות הופכות לעוד יותר מורכבות ונוצר קושי ממשי לנהל אותן", אמר. לצד אלה, ציין ד"ר סבח את הצורך להפחית את כמות הסיכונים העסקיים ולספק את כל היישומים העסקיים על גבי כל רכיב וכל פלטפורמה.

"ניהול המרחב הווירטואלי – יקר ומאתגר"
ד"ר סבח ציטט מחקר חדש של מכון יבמ לערך עסקי ממנו עולה, כי 90% מהארגונים צופים שיאמצו או יפרשו באופן משמעותי סביבת מיחשוב ענן כבר בשלוש השנים הקרובות. לדבריו, "ככל שארגונים צועדים מעבר לווירטואליזציה של מרכז עיבוד הנתונים ומרחיבים את סביבות הענן הם ניצבים בפני אתגר הניהול של תמונה וירטואלית מורכבת. תמונות וירטואליות מייצגות בדרך כלל מערכות של 5-20 ג'יגה-בייט של נתונים. אם להכפיל את המספר הזה באלפי תמונות וירטואליות שנוצרות מדי יום על מנת לשקף מצב של מערכת ולפעול מולה, וכאשר ארגונים גדולים מפעילים בין 5,000 ל- 20 אלף מכונות וירטואליות, הרי שאתגר הניהול של המרחב הווירטואלי הזה הופך לעניין יקר ומאתגר".

לדברי ד"ר סבח, "תמונות וירטואליות מכפילות את נפחן מדי שנתיים. הכלים הזמינים עד עתה מחייבים את המנמ"ר להכפיל פי 1.5 את התשתית הפיזית שלו על מנת לתמוך במעבר לעבודה בענן ולהכפיל פי שניים את היקף העבודה. יש כאן בעיה שעלולה להעמיד בסיכון את ההבטחה אותה מציג הענן, ויבמ מספקת עתה רמות שליטה גבוהות הרבה יותר באספקת שירותי ענן".

מערכת חדשה של יבמ למיחשוב ענן בארגונים
ד"ר סבח השיק בכנס מערכת תוכנה חדשה לניטור, שליטה ומיכון של שירותי מיחשוב ענן בארגונים. הוא אמר, כי תשתית הענן החכם החדשה של יבמ, SmartCloud Foundation, "מאפשרת לארגונים להתקין, לנהל, להגדיר תצורה ולבצע מיכון של הקמת שירותים בסביבת ענן פרטי, ציבורי או בן כלאיים, תוך הבטחת רמות משופרות של שליטה, בהשוואה למוצרים שהיו קיימים עד עתה בשוק. היצע הכלים החדשים צפוי לסייע ללקוחות להאיץ את תהליכי האספקה של שירותי ענן, לצמצם סיכונים ולשלוט טוב יותר במעבר לסביבת הענן ובניהולה השוטף".

הוא ציין, כי "מערכת הקצאת משאבי הענן, SmartCloud Provisioning, מאפשרת להקים ולהגדיר שירותים חדשים בתוך דקות ספורות במקום שעות או ימים שנדרשו לצורך זה בעבר". ד"ר סבח הוסיף, כי "מערכת אחרת, DevOps, מאפשרת לייעל את תהליכי הפיתוח והבדיקות בעזרת עבודה בסביבת ענן ייעודית למשימות אלה. יבמ שילבה בין השאר כלים ויכולות של חברת Green Hat, אותה רכשה באחרונה, על מנת לבנות מסגרת חדשה לאספקה רצופה של שירותים. התוכנה החדשה משלבת שיטות מוכחות ומתודולוגיות לניהול משולב של כל מחזור חיי שירות הענן, לרבות כלי הבדיקות של רשיונל, מערכת ההקצאה של SmartCloud ויכולות הבדיקות של Green Hat".

לדברי ד"ר סבח, "שימוש בכלים החדשים של יבמ יאפשר את קיצור משך הזמן עד לאספקה של יישומים חדשים – מחודשים לימים ספורים בלבד, בעזרת מיכון מקצה לקצה, סטנדרטיזציה ואפשרות לשימוש חוזר ברכיבי תוכנה. השימוש במערכות החדשות יניב קיצוץ של 20% בעלויות המשאבים הנדרשים לתפעול ושיפור בכושר החיזוי של הצורך בהרחבות נוספות. במקביל, יתקבל שיפור דומה בזמינות של שירותי היישומים ובביצועים, המושג בעזרת שיפור התיאום בין הגורמים המעורבים בתהליכי הפיתוח, הבדיקות והתפעול". הוא הוסיף, כי "סל הכלים החדשים של יבמ כולל, בין השאר: מרכז בקרה, מערכת ניהול מכשירי הקצה הניידים, מערכת ניטור חדשה ומערכת ניהול האחסון".

ד"ר סבח סיים בציינו ש-"העשור הזה יתאפיין כעשור הענן. הוא יעשה לארגונים מה שהאינטרנט והמסחר המקוון עשו להם לפני עשור".

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים