מומחי אבטחה מזהירים מפני השימוש בתולעת סטוקסנט ללוחמה מקוונת

"אנחנו ניצבים בפתחו של עידן חדש שבו ניתן להשתמש בנשק מקוון כדי להשמיד פיזית תשתיות קריטיות", אמר הגנרל בדימוס מייקל היידן, לשעבר ראש הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי וה-CIA, בראיון לתוכנית 60 דקות ● לדבריו, "כשמשתמשים בנשק פיזי בצורה נכונה - הוא מושמד יחד עם המטרה; נשק מקוון נותר שלם, אפשר ללמוד אותו ולהשתמש בו נגד הצד השני"

התולעת התגלתה לפני ארבע שנים - עכשיו תור הקורבנות להתגלות. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

בכירים לשעבר במודיעין של ארצות הברית ומומחים לאבטחת מידע מזהירים מפני בעיות פוטנציאליות והשלכות אפשריות כתוצאה מהשימוש בנשק החדש יחסית ללוחמה מקוונת – תולעת סטוקסנט (Stuxnet).

בניגוד למזיקים קודמים, סטוקסנט לא נועדה על מנת לגנוב כסף, זהויות או סיסמאות, אלא לתקוף מערכות בקרה של מתקני תשתית דוגמת תחנות כוח. כאשר נתגלתה התולעת בראשונה, ביוני 2010, ההנחה הייתה שמאחוריה ניצבים גופי מודיעין, ובהמשך עלתה ההשערה שהיא נועדה לשבש את פעילות הגרעין באיראן.

לאחר שהוברר, כי התולעת עשויה לגרום נזקים משמעותיים למתקנים, עלה החשש שתולעים דומות תשמשנה לתקיפה של תשתיות קריטיות בארצות הברית, דוגמת תחנות כוח ומתקנים לטיהור מים.

"אנחנו ניצבים בפתחו של עידן חדש שבו ניתן להשתמש בנשק מקוון כדי להשמיד פיזית תשתיות קריטיות", אמר הגנרל בדימוס מייקל היידן בראיון לתוכנית 60 דקות של רשת CBS.

היידן, שעמד בראש הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי (NSA) וכיהן כראש ה-CIA בתקופת הנשיא ג'ורג' בוש הבן, ציין שהוא לא יכול לגלות את כל הידוע לו על המתקפה באיראן והזהיר מפני בעיות פוטנציאליות והשלכות נלוות שעלולות לצוץ כתוצאה משימוש בנשק החדש. "כשמשתמשים בנשק פיזי בצורה נכונה – הוא מושמד יחד עם המטרה", הסביר היידן. "נשק מקוון נותר שלם, אפשר ללמוד אותו ולהשתמש בו נגד הצד השני".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים