אריק שמידט, יו"ר גוגל: "הטכנולוגיה תקשה על דיקטטורים ורודנים"

"בתקופות של מלחמה וסבל, אי אפשר להתעלם מהמידע שזולג החוצה. המידע ידלוף כמו טיפות מים לאזורים שבהם מופעלת צנזורה", קבע שמידט בנאום המרכזי שנשא ב-Mobile World Congress בברצלונה ● שמידט לא היסס להתייחס גם למקרים ספציפיים: "הברוטליות של נשיא סוריה, בשאר אל אסאד, נחשפת לכולם. בעולם של ימינו יש פחות מקומות מסתור לדיקטטורים וקל יותר לאנשים ליצור קשר. זה מה שראינו באביב הערבי"

"הטכנולוגיה תקשה על דיקטטורים ורודנים", כך אמר אמש (ג') יו"ר הביצועי של  גוגל (Google), אריק שמידט, בנאום המרכזי שנשא ב-Mobile World Congress בברצלונה. לדבריו, הצנזורה עלולה  להותיר עמים מאחור בכלכלה העולמית.

"בתקופות של מלחמה וסבל, אי אפשר להתעלם מהמידע שזולג החוצה", אמר שמידט. "המידע ידלוף כמו טיפות מים לאזורים שבהם מופעלת צנזורה, ורשתות P2P, שמאפשרות ליצור קשר ישיר בין טלפונים סלולריים ללא צורך בנקודות גישה מרכזיות לרשת האינטרנט, יגבירו את הדליפה עוד יותר".

שמידט לא היסס להתייחס גם למקרים ספציפיים: "הברוטליות של נשיא סוריה, בשאר אל אסאד, נחשפת לכולם. בעולם של ימינו יש פחות מקומות מסתור לדיקטטורים וקל יותר לאנשים ליצור קשר. זה מה שראינו באביב הערבי".

עם זאת, יו"ר ענקית האינטרנט אינו מרוצה מכך שמידע צריך לזלוג דרך הדלת האחורית. "ארבעים מדינות מפעילות כיום צנזורה, בהשוואה לארבע מדינות בלבד לפני עשר שנים. הגישה למוצרים של גוגל חסומה ב-25 מדינות, מתוך 125 מדינות שבהן אנו פועלים". לטענתו, גם בארצות הברית יוזמים מהלכים "מדאיגים" – אמירה המתייחסת, ככל הנראה, להצעות החוק לשמירה על זכויות יוצרים, אשר זכו לכינויים SOPA ו-PIPA. "הם ייכשלו, אך עלינו לפעול כעת כדי למנוע את עלייתם של המאיימים על המערכת הדיגיטלית".

עוד הוסיף שמידט, כי הטכנולוגיה תסייע לשפר את החיים, ולאזן את הפערים בין הממהרים לאמץ והבקיאים בטכנולוגיות לבין מעמדות הביניים ואנשי המיינסטרים, וכן בינם לבין חמישה מיליארד האנשים שעדיין לא התחברו לרשת האינטרנט. "הטכנולוגיה יוצרת איזון. החלשים מתחזקים, וחסרי כל זוכים לנתח מסוים", אמר שמידט בנימה פילוסופית.

נאומו הובא בפני אולם מלא, כאשר מחצית מהזמן הוקדש למענה לשאלות הקהל. זאת, בניגוד למנהלים בכירים אחרים, שמעדיפים להיצמד לנאום הכתוב ונרתעים משאלות בעלות אופי בלתי צפוי. כך, למשל, במענה לתלונה של אזרח איראני על כך שדפדפן כרום (Chrome) אינו זמין בחנות היישומים Android Market, הסביר שמידט כי הסיבה לכך היא הסנקציות שהטילה ארצות הברית על איראן. אילו הדבר היה תלוי בו, הוא לא היה מונע את הפצת הדפדפן. "אני תומך בעמדתך", השיב שמידט בחיוך, "אבל בכלא אין גישה לאינטרנט".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים