כרמלה אבנר מונתה למנמ"רית הממשלה; המינוי יובא לאישור הממשלה בימים הקרובים

במסגרת תפקידה תקים אבנר משרד חדש, שתפקידו יהיה לתאם ולעצב את האסטרטגיה התקשובית של הממשלה לשנים הבאות ● היא גברה על 17 מועמדים, בהם טל הרמתי סגן החשב הכללי ● שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, ציין ש-"בפעם הראשונה, יכהנו בהנהלת משרד האוצר שלוש נשים"

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, הודיע הבוקר (א') על מינויה של כרמלה אבנר לממונה על התיקשוב הממשלתי – מינוי שפורסם אמש בראשונה באנשים ומחשבים. אבנר הייתה המועמדת המומלצת לתפקיד, על ידי ועדת איתור ממשלתית שמינה השר.

במסגרת תפקידה תקים אבנר משרד חדש, שתפקידו יהיה לתאם ולעצב את האסטרטגיה התקשובית של הממשלה לשנים הבאות. המשרד החדש יהיה חלק מהנהלת האוצר, והיא תדווח ישירות למנכ"ל האוצר. בראשונה בתולדות התקשוב הממשלתי, כל הנושאים המרכזיים שקשורים לכך לא יהיו תחת סגן החשב הכללי, אלא באחריות משרד זה.

המינוי בוצע לאחר שאשתקד החליטה הממשלה לקבל את הצעת שר האוצר והשר לשיפור השירות הממשלתי לאזרח, מיכאל איתן, להקים יחידת מטה לתקשוב הממשלתי. זאת, במטרה לייעל את עבודת הממשלה, לשפר את שיתוף הפעולה בין המגזר הממשלתי לגופים ציבוריים בתחומי המחשוב ולהעלות את רמת השירות שהממשלה נותנת לאזרח.

יצוין, כי יחידות התקשוב במשרדי הממשלה השונים יוכפפו להוראותיו המקצועיות וייוועצו עמו בכל הקשור לתוכניות העבודה בתחום התקשוב ולתקציב המחשוב המשרדי. אבנר תהיה, למעשה, היועצת של הממשלה בכל מה שקשור למחשוב ותקשוב, ומעמדה יהיה מקביל למעמד של מנכ"ל משרד ממשלתי, עם כל הסמכויות הכרוכות בכך. בניגוד למה שפורסם בעבר, אבנר תרכז בידיה את כל התקציבים של פרויקט מרכב"ה, המעסיק כיום כ-800 איש, ממשל זמין, להבה וכל יחידות הסמך הקשורות לחשב הכללי שמטפלות בתקשוב. המשימה הראשונה שלה היא להקים את המסגרת הארגונית ולאייש את 20 התקנים שכבר אושרו.

אבנר היא בעלת תואר מוסמך במנהל עסקים בינלאומי של קלוג רקאנטי ותואר בוגר בהנדסת תעשייה באוניברסיטת תל אביב. היא מכהנת מזה כעשרה חודשים כמנהלת ממשל זמין, שער המידע לשירותי הממשלה Gov.il. בשני העשורים האחרונים מילאה אבנר שורה של תפקידים בכירים בתחום מערכות המידע והתפעול בחברות בינלאומיות, ביניהן נייס (Nice), נס (Ness) טכנולוגיות, EDS (כיום HP) וטבע.

שר האוצר בחר באבנר לתפקיד מבין 18 מועמדים שהגישו את מועמדותם לוועדת האיתור בראשות מ"מ מנכ"ל המשרד, דורון כהן. בין המועמדים היה גם סגן החשב הכללי, טל הרמתי.

השר ד"ר שטייניץ אמר, כי "אבנר מצטרפת להנהלה הבכירה של משרד האוצר, ובפעם הראשונה יכהנו בה שלוש נשים". הוא ציין שהמינוי יובא לאישור הממשלה בימים הקרובים.

השר איתן אמר שמינויה של אבנר הוא "חלק ממהלך רחב של קידום מדיניות הממשל הפתוח, אותה אימצה הממשלה, שבמסגרתו טכנולוגיות המחשוב יעמיקו את הקשר שבין הממשלה לאזרח. יש לאבנר הבנה רחבה ביכולות של הטכנולוגיה ובצורך לשפר את שירות הממשלתי ולהעמיק את הקשר בין האזרח לממשל, על בסיס עקרונות מתקדמים של שקיפות, שיתוף ציבור ואחריותיות של גופים ממשלתיים".

כהן אמר ש-"לוועדת האיתור ניגשו אנשי מקצוע רבים וטובים. אני סבור שאבנר, כמי שאחראית על שירותי הממשלה המקוונים, למדה את מאפייני המשרדים השונים ומילאה שורה של תפקידי תפעול בכירים בהיי-טק הישראלי, היא בחירה ראויה ביותר כממונה הראשונה על התקשוב הממשלתי. אני בטוח שיחידה בראשותה תייצר שפה טכנולוגית אחידה לכל משרדי הממשלה, תביא לשיפור הממשק המחשובי בין הגופים הציבוריים ותוביל לשיפור השירות לאזרחים ולהפחתת הנטל הביורוקרטי".

יצוין שכרמלה אבנר שוהה בימים אלו בתאילנד במסגרת חופשה פרטית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים